Stało się. Miasto Pruszków otrzymało oficjalną deklarację na temat planów przebudowy wiaduktu nad torami PKP w węzeł komunikacyjny. Warto zaznaczyć, że to tylko jedna z kilku inwestycji jaką województwo mazowieckie planuje zrealizować na terenie Pruszkowa.
Wiadukt nad torami PKP w Pruszkowie w ciągu ul. Poznańskiej (droga wojewódzka nr 718) ze względu na stan techniczny przechodzi wymagany remont. Docelowo jednak przeprawę trzeba będzie przebudować. Włodarze Pruszkowa poprzedniej i obecnej kadencji lobbowali o to, by wiadukt zamienić w węzeł drogowy z bezkolizyjnymi łącznicami. Spotkania, wizje w terenie i szereg pism w końcu poskutkowały. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich zaznacza, że jedynym rozwiązaniem rozważanym w miejscu istniejącego wiaduktu jest węzeł komunikacyjny.
– Obecnie prowadzone prace remontowe wiaduktu nad torami PKP mają na celu umożliwienie jego dalszego funkcjonowania, a potrzebny czas wykorzystać na projektowanie docelowego rozwiązania w postaci dwóch wiaduktów – podkreśla wiceprezydent Pruszkowa Konrad Sipiera.
Warto jednak zaznaczyć, że wspomniana deklaracja, to jednak dopiero zaproszenie do rozmów i ustaleń na temat rozwiązań komunikacyjnych na terenie Pruszkowa.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich poinformował, że do Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Mazowieckiego na lata 2020-2038 zarezerwowane zostały środki na opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 718 od węzła autostradowego „Pruszków” do skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 719 z ul. Partyzantów oraz rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 719 od skrzyżowania z ul. Partyzantów do granicy miasta stołecznego Warszawa.
Już sama nazwa tego zadania wskazuje, że województwo planuje szereg inwestycji: od poszerzenia ul. Poznańskiej (dw 718), przez wspomnianą budowę bezkolizyjnego węzła nad torami PKP, po kompleksową przebudowę dw 719.
Jak informuje MZDW z uwagi na przyjęte założenia rozbudowy ciągu dróg wojewódzkich do przekroju 2×2 jedynym rozwiązaniem rozważanym przy planach przebudowy wiaduktu jest jego rozbudowa. – Docelowym i jedynym rozważanym przez województwo mazowieckie rozwiązaniem w miejscu istniejącego wiaduktu będzie węzeł komunikacyjny z głównym kierunkiem ruchu do węzła autostradowego „Pruszków” dwujezdniową drogą wojewódzką nr 718 przechodzącą dwujezdniowym wiaduktem nad linią kolejową nr 1 i 447 w dwujezdniową drogę wojewódzką nr 719 w kierunku Warszawy wraz z budową niezbędnych bezkolizyjnych łącznic na pozostałych kierunkach w obrębie węzła. W ramach planowanego procesu projektowego planuje się w maksymalny sposób wykorzystać założenia obowiązującego dla tego obszaru miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – informują władze Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Ta deklaracja jest jednocześnie pierwszym krokiem do wcielenia w życie długoletnich starań poprzednich i obecnych władz Pruszkowa. Kolejnym elementem potwierdzającym „dobrą wolę” drogowców jest fakt, że jeszcze przed rozpoczęciem procesu projektowego chcą poznać oczekiwania władz Pruszkowa co do tej inwestycji. MAZDW zwróciło się bowiem do pruszkowskiego magistratu o przekazanie wszelkich informacji, które mogą mieć wpływ na zakres inwestycji. MZDW prosi o wskazanie wszystkich newralgicznych miejsc, które wymagają dodatkowych analiz i generują trudności komunikacyjne.
To jednak nie wszystko. Do procesu konsultacji całego projektu przebudowy dróg 718 i 719 MZDW chce zaprosić również włodarzy gminy Michałowice i miasta Piastów oraz Powiatu Pruszkowskiego. A docelowo zorganizować spotkanie na którym omówione zostaną szczegółowe założenia do projektu.
Rozpoczęcie przygotowań do tworzenia dokumentacji projektowej oraz wpisanie tego zadania do WPF województwa to jednak dopiero pierwszy krok do realizacji ważnych dla Pruszkowa inwestycji drogowych. Kolejnym ważnym krokiem będzie zgromadzenie środków na realizację tych ważnych przedsięwzięć. Trzeba zatem trzymać kciuki.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Nic o tym nie wiemy co i kiedy ale już wiemy kto będzie budował
Jak wiadukt zawali się wcześniej, to szybko znajdą się pieniądze na nową przeprawę.
realny termin 2050 rok
Mamy wszyscy nadzieję że po remoncie będzie łatwiej wyjechać w godzinach szczytu z MPL
Pogadamy jak wybudują. Pamiętam na łamach tego portalu artykuł z 2010r. mówiący o 'wizji najważniejszego skrzyżowania w mieście’. Widocznie musi to być naprawdę turbo-hiper ważne skrzyżowanie skoro minęła dekada i nie zmieniło się w tym względzie absolutnie nic…
W całym mieście też się praktycznie nic nie zmieniło przez ostatnią dekadę.
A gdzie podziały się środki które od lat były podobno na Paszkowiankę i poszerzenie Alej Jerozolimskich z Pruszkowa do Milanówka ? . Dziś by się przydały …
i to wszystko tylko w 18cie lat 🙂
To brzmi jak program budowy dróg przed euro 2012 i pewnie tyle z niego wyjdzie.
Dopóki nie zdelegalizują tak zwanej „platformy obywatelskiej”, to tak będzie.
Jaka dobra wiadomość na początek weakendu 🙂
Nareszcie powstanie jakieś konkretne rozwiązanie z perspektywą na przyszłość.
Hurra!!! Nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy!
Czyli do 2038 ma powstać tylko projekt 🙂 Do tego czasu stary wiadukt zostanie zamknięty przez nadzór budowlany że względu na agonalny stan techniczny grożący zawaleniem. W najlepszym przypadku będzie ograniczenie ruchu i ruch wahadłowy na wiadukcie.
Cale te plany MZDW mozna podsumować następująco:
„Ty wiesz po co jest ten Miś….?”
Ta deklaracja jest jednocześnie pierwszym krokiem do wcielenia w życie długoletnich starań poprzednich i obecnych władz Pruszkowa. ” tutaj sie nie zgodze. Bodajze w 2011 roku spytalem poprzedniego prezia starzynskiego, jakie ma plany w zwiazku z otwarciem A2 i zwiekszonym natezeniem ruchu. Nie mial zadnych palnow i nie mial pojecia co z tym zrobic. Wiec wrzutka o staraniach poprzedniej wladzy, traca mijaniem sie z prawda.
Czyli nastepne 4-lata bez budowy można było się domyśleć .