„Paszkowianka” do Nadarzyna coraz bliżej

Region

Drogowcy wybrali projektanta, który przygotuje dokumenty potrzebne do budowy fragmentu drogi między DW 719 a węzłem trasy S8 Paszków.

Właśnie rozpoczął się II etap prac projektowych nad „Paszowianką”. Wyłoniona przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie firma SAFEGE Oddział w Polsce do kwietnia 2024 r. powinna opracować koncepcję programowo-przestrzenną oraz uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Koszt opracowania dokumentacji to ponad 2, 8 mln zł, z czego blisko 2 mln zł dofinansowania pochodzi z budżetu województwa mazowieckiego, a 900 tys. zł zadeklarowały lokalne samorządy (powiat pruszkowski w kwocie 500 tys. zł oraz gminy: Nadarzyn, Brwinów, Michałowice oraz Miasto Pruszków po 100 tys. zł).

Dla naszego regionu droga ma bardzo duże znaczenie. – Bardzo ważna inwestycja, choć bezpośrednio nieprzechodząca przez miasto Pruszków, natomiast bardzo mocno wpływająca na nasz system komunikacyjny. Dlatego też cieszę się, że miasto Pruszków mogło przystąpić do tej umowy i może współfinansować tak ważną inwestycję nie tylko dla powiatu, ale dla całego województwa mazowieckiego – zaznacza Paweł Makuch, prezydent Pruszkowa

Projekt zakłada budowę drogi wojewódzkiej  tzw. Paszkowianki od skrzyżowania z DW 719 , ul. Warszawska do węzła drogi ekspresowej S8 Paszków. Istotnymi elementami będą m.in. włączenie tego odcinka do węzłów: projektowanego z drogą nr 719 i istniejącego z drogą S8 oraz  nowy wiadukt nad linią WKD i rzekami Utratą i Zimną Wodą. Po opracowaniu koncepcji i uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zostanie zlecone opracowanie dokumentacji budowlanej, wykonawczej i przetargowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID.

Proces projektowy inwestycji jest realizowany od III kwartału 2018 r. Na pierwszym etapie projektowania, obejmującym odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 719 do autostrady A2 z włączeniem do węzła autostradowego „Pruszków” oraz włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 720 w Brwinowie, prace są mocno zaawansowane. Obecnie burmistrz Gminy Brwinów prowadzi postępowanie w sprawie wydania niezbędnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Jak zaznacza marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik – To kolejne duże przedsięwzięcie inwestycyjne w naszym województwie, którego realizacja jest możliwa dzięki owocnej współpracy z lokalnymi samorządami. Wykonanie dokumentacji projektowej dofinansowaliśmy kwotą blisko 2 mln zł. Natomiast w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Mazowieckiego na lata 2022-2038 zabezpieczyliśmy środki finansowe w wysokości 150 mln zł na realizację I etapu inwestycji w 2025 r.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 13

13 odpowiedzi na “„Paszkowianka” do Nadarzyna coraz bliżej”

  1. Kolec pisze:

    Przez prawie 17 lat urzednicy gminy Nadarzyn. Zasłaniali sie naturą 2000. Tego nie podzielą bo natura. A teraz co z tą naturą wyparowała. Magazyny i autostrada są mniej szkodliwe niż budowa budynków mieszkalnych.

  2. Kierowca pisze:

    Nareszcie , jak pamietam kilkadziesiąt lat jest planowana ta droga, po co ten płaczi lament.

  3. Jacek pisze:

    Panattoni się aktualnie buduje obok Ptaka wiec tiry będą mieć extra trasę, mieszkańcy niech już zamawiają dzwiekoszczelne okna. Swoją drogą to dziwny zbieg okoliczności ze panattoni zaczął się budować i odrodziła się sprawa drogi dla tirów.

    • Kolec pisze:

      Tam gdzie płynie pieniądz. Tam błyskawicznie zapadają decyzje. Taka mentalność polskiego urzednika. Wpierw przy wyborach sam prawie w…. Wyborcą wejdzie ale gdy błyśnie moneta. Karta się odwraca i sam ma w… Wyborców.

  4. Mieszkaniec gm. Nadarzyn pisze:

    Paszkowianka droga planowana 40 lat temu, kiedy nie było S2 czy stać nas na wyrzucenie miliarda? odległość między planowaną Paszkowianką a S2 to całe 10 km. S2 łączy S8 i A2. Miliard dlatego że droga będzie budowana na terenach trudnych a dodatkowo będą wykupować tereny od osób prywatnych i jeszcze płacić odszkodowania. Wato też zauważyć że w niedalekiej przyszłości powstanie Centralny Port lotniczy i tam też powstanie droga łącząca S8 i A2. Tereny gmin Nadarzyn Michałowice czy Brwinów (tereny rezydencjonalne) chcą nam wprowadzić TIRY gdzie obecnie ich nie ma, oddzielić nas od lasu, wykarczować go.

  5. Łapiduch pisze:

    Tzn, że przez środek wsi Parzniew puszczą?

    • mieszkaniec pisze:

      Może logiczniej byłoby zrobić zjazd z A2 na wysokości nie działających bramek miejscowość Koszajec. Zmniejszyło by to ruch między przyszłej Paszkowianki. A miejscowości tj. Podkowa Leśna, Otrębusy Kanie nie jeździli by do warszawy S8 tylko A2

  6. Czesiek pisze:

    I po co las niszczyć niech se przez Sokołów pruszkowiaki wracają

    • Anonim pisze:

      Czyli inne miejscowości można rozjeżdżać? W Sokołowie, Pęcicach i Komorowie gorsi mieszkają?

    • nadarzyniak pisze:

      przecież Paszkowianka była planowana ponad 40 lat temu, kiedy nie było S2, która jest 10km od planowanej Paszkowianki, dubluje ją

  7. ? pisze:

    Ile terenów zielonych , lasow, łąk i koryta Utraty zostanie znowu zniszczonych?
    Może redakcja wpr zacznie interesować się bolączką czytelników a nie gloryfikować władzę!?

  8. gość pisze:

    Tylko pod warunkiem wysokich ekranów dźwiękochłonnych na całej długości oraz dodatkowo w DW719

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najchętniej czytane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
11556

Pierwsze oficjalne wyniki z Pruszkowa

Pruszków / Wybory 2024
4302

Znamy wyniki wyborów w gminach

Pruszków / Wybory 2024
3237

Najczęściej komentowane