Finał WOŚP za nami!

Region

Oj, działo się! Niedzielny 28. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zakończył się zebraniem ponad 115 mln zł w całym kraju. Swoją niemałą „cegiełkę” dorzuciły też sztaby z naszego regionu.

Przez cały dzień Orkiestra grała hucznie. Odbywały się koncerty, licytacje, występy artystyczne młodzieży z naszego regionu, a na ulicach można było spotkać nieco zziębniętych, ale uśmiechniętych wolontariuszy z charakterystycznymi puszkami. Wstępny wynik zbiórki w całej Polsce to 115 mln zł. Po raz kolejny padł więc rekord, a należy pamiętać, że ta kwota jeszcze wzrośnie. Przeliczanie potrwa jeszcze kilka tygodni.

Na medal spisały się sztaby WOŚP w naszym regionie. W szkole podstawowej nr 2 w Pruszkowie zbiórka zakończyła się imponującą kwotą 94 tys zł. To najlepszy wynik w historii finałów w tej placówce. Pruszkowski Zespół Szkół Ogólnokształcących i Sportowych dla Orkiestry zebrał ponad 18,5 tys zł. Podczas koszykarskiego meczu gwiazd pod sztandarem MKS Pruszków zebrano ponad 5 tys zł.Wolontariusze ze sztabu Zespołu Szkół przy ul. Promyka uzbierali ponad 30 tys zł.

Licytacja na rzecz WOŚP w Brwinowie zakończyła się kwotą 4 tys zł. Hufiec Piastów zebrał ponad 26 tys zł, a jest to suma, która nie uwzględnia jeszcze kwesty podczas wieczornego ogniska. Wynik zbiórki w Podkowie Leśnej to ponad 40 tys zł. W Grodzisku to rekordowe 185 tys zł. W Raszynie ponad 49 tys zł.

Zbiórka pieniędzy i finały z mnóstwem atrakcji odbyły się też w szkołach nr 8 i 10 w Pruszkowie, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Nowej Wsi, Nadarzyńskim Ośrodku Kultury. Na razie nie znamy dokładnych wyników kwesty w tych miejscach, ale trzymamy kciuki aby były jak najlepsze!

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 52

52 odpowiedzi na “Finał WOŚP za nami!”

  1. Gość pisze:

    Przeczytajcie dokładnie te wyroki. Wośp informuje że nie było takiej regulacji, że trzeba robić dokumentację z przetargu na sprzęt. Tzn sąd umorzył postępowania, chociaż dokumentacja przekazana nie została i nadal nie wiadomo za ile kupiono sprzed. Uważacie że rozwiązuje to sprawę?

  2. Daro pisze:

    Bravo Jureczku. Pruszkow Cie kocha !

  3. piastowiak pisze:

    A ja nie dałem. I nie dam dopóki Jerzy Owsiak nie wykona wyroku sądu w Złotoryi i nie pokaże ksiąg rachunkowych.

    • aa pisze:

      Biedne państwo. Owsiak schował dokumenty i nic nie można zrobić… Żeby tylko tak się dało.

    • tezpiastowiak pisze:

      Audytowane sprawozdania roczne są dostępne w KRS, żałosny człowieczku. Nie chcesz, nie dawaj, ale nie kłam.
      A sprawozdania biznesów ojca Belzebuba z Torunia widziałeś?

      • paca pisze:

        Najlepiej procesów w ogóle nie mieć. Wystarczy być Kaczyńskim.

      • X pisze:

        Dzięki za te wyroki. Dzięki temu teraz wiem, że :
        „Natomiast środki zebrane w corocznej zbiórce publicznej „[…]” w całości przeznaczone są na zakup sprzętu medycznego i finansowanie programów medycznych. Koszty działalności administracyjnej nie są pokrywane ze środków pochodzących ze zbiórki. Środki na wskazane koszty pozyskiwane są od sponsorów oraz z darowizn. W związku z powyższym koszty administracyjne są ograniczane do niezbędnego minimum.”
        Czyli każda złotówka, która ją wrzuciłem do puszki w 100% idzie na pomoc dzieciom. A ja przez tych pisoszustow zaczynałem już wierzyc, że 6 gr z mojej złotówki idzie na administrację. Chociaż to i tak lepiej niż 12 groszy że złotówki Caritasu.

        • Adam pisze:

          Dokłądnie KAŻDA ZŁOTÓWKA Z FINAŁU IDZIE NA SPRZĘT I PROGRAMY DLA DZIECI, A SAMA FUNDACJA UTRZYMUJE SIĘ OD DARCZYŃCÓW, 1% PODATKU, SPONSORÓW ZA CO NP. ORGANIZOWANY JEST W PODZIĘCE DLA SETEK TYSIĘCY WOLONTARIUSZY POLANDROCK FESTIVAL DAWNIEJ WOODSTOCK!!!!

          • Zed pisze:

            Litości.
            „Sprawozdanie finansowe @fundacjawosp za 2018 rok. Łączny przychód 142 463 156,26 zł, zakup sprzętu 89 321 329,81 zł, czyli 63%.”

          • Adam pisze:

            @Zed litości to na twoją propagandę. Właśnie tak działają ignoranci, PÓŁPRAWDY i NIEDOPOWIEDZENIA. ZA 2018 FINAŁ SPRAWOZDANIE JEST CZĘŚCIOWE BO JESZCZE NIE MA PEŁNEGO MAJĄ USTAWOWO NA TO JESZCZE CZAS. W FINALE ZEBRALI 126 MLN: PONAD 108 MLN NA SPRZĘT, PROGRAMY MEDYCZNE 14 MLN ZŁ itd…. I CZEGO KŁAMIESZ??? Mowa o finałach a ty porównujesz przychody fundacji za cały rok?

          • Zed pisze:

            „Zakup sprzętu 89 321 329,81 zł ta pozycja nie dotyczy wyłącznie „sprzętu”, ale też „pomocy medycznej”, cokolwiek się za tym kryje, a mogą na przykład idiotyczne książeczki dla ratowników produkowane przez Złotego Melona „

          • X pisze:

            @Zed mylisz się lub celowo próbujesz wprowadzić ludzi w błąd. Sugerując że środki zebrane w 2018 muszą zostać wydane w 2018. Na 31 grudnia 2019 z 126 mln zebranych przez wosp w ramach akcji w 2018 nierozliczone jeszcze jest 2,5 mln. To nie znaczy że zostało stracone tylko że będzie wykorzystywane w kolejnym roku.

            Nie do końca rozumiem czemu nie odnosisz się do pieniędzy zebranych w ramach finału tylko do całego przychodu organizacji – co ma się nijak do stwierdzenia że 100% środków zebranych w ramach finału idzie na dzieci. Ale zakładam że to nie celowe wprowadzanie w błąd tylko twój brak wiedzy i umiejętności analitycznych.

          • Zed pisze:

            Rok 2018 nie jest dobry to weźmy 2017:
            „Rozliczenie fundacja wosp z 2017
            Łączny przychód 119 519 938,59 zł, na sprzęt wydane 53 792 770,85 zł co stanowi UWAGA! 45% z całości przychodów i… UWAGA!
            50% z 105 570 801,49 zł „rekordu” 25 Finału!”

          • Tomek pisze:

            Wiecie co? Najlepiej ignorować zeda bo to kolega matki kurki ?i tylko powielać i rozpowszechniać dalej te kłamstwa. Olać go

          • ZDE pisze:

            @Zed teraz coś kłamiesz. Wszedłem na rozliczenie finału z 2017. Do 31.12.2019 zostało rozliczone wszystko. Wpłaty wyniosły 105 570 801,48, fundacja przeznaczyła 105 623 682,31 zł na cele na które ta kasa miała pójść.
            A ty znowu pokazujesz swoją nieudolność i bierzesz zyski całego wośp i jedną kategorię wydanych pieniędzy . Zresztą jak widać kasa z finału wydawana jest przez dwa, a czasem trzy lata. Nie wystarczy kupić byle czego i wywalić tej kasy w błoto na pierwszy lepszy sprzęt, zakup specjalistycznego sprzętu to trudna sprawa i to nie trwa pięć minut.
            Jak weźmiesz rozliczenie finału z 2017 roku to na sprzęt poszło. Ponad 77 milionów, do tego programy badań przesiewowych, kilka programów leczenia itd.
            Chyba jesteś szkolony w kwaterze głównej, bo zupełnie nie potrafisz interpretować danych. Biorąc pod uwagę twoje mentalne problemy nie mam teraz zbyt dużych wątpliwości dlaczego sobie nie radzisz i wysnuwasz błędne wnioski.

          • ZDE2 pisze:

            Zed to chyba jest ten gość, który jak słyszy, że jego pracodawca poniósł koszty związane z jego zatrudnieniem wynoszące 2 714 zł w danym miesiącu, to wyzywa go od kłamców bo na jego konto wpłynęło tylko 1 700 zł, zupełnie nie ogarniając jak analizować jakiekolwiek kwoty i wartości.
            Wośp nie kupuje tylko sprzętu ze zbiórek i wystarczy nie być ignorantem żeby to wiedzieć. Jeżeli już upierasz się, że liczą się tylko środki wydane na sprzęt dla szpitali to zróbmy rozliczenie waszej zbiórki. Otrzymaliście ponad 100 000 zł z tego zakup sprzętu wydaliście 0,00 zł czyli…. UWAGA! 0% – po raz kolejny wosp jest niesamowicie dużo lepszy od was nawet według twoich statystyk wyssanych z byle czego.

          • Zed pisze:

            „na cele na które ta kasa miała pójść” hihi . Pokażcie, która kwota w cytowanym przeze mnie rozliczeniu za rok 2017 jest fałszywa.

          • Dezodorant pisze:

            @ZEnada żadna z tych kwot nie nie jest fałszywa. Po prostu pytania brzmi czy w okresie od 2017 do 2019 środki z finału zostały rozliczone tak jak powinny – i na to pytanie inteligentna osoba odpowiada TAK, a @Zed odpowiada NIEprawda że w ciągu trzech lat zostało rozliczone 100% środków bo sprawdziłem, że w 2017 wydali tylko około 50%.

            @Zed pewnie już piszę skargę, że nie dostał wystarczajaco dużo zasiłku 500+ bo konkubina powiedziała, że za ostatnie dwa lata powinien dostać 12 000 zł, a z wyciągu z banku za 2018 rok wynika że dostał tylko 6 000 zł.

          • Y pisze:

            @zed kwoty są właściwe tylko twoje wnioski błędne. Rozumiem że jak widzisz zapakowany samochód to stwierdzasz „ten samochód nie jedzie czyli na pewno kogoś potrącił i dlatego się zatrzymał” , trzeba znaleźć właściciela i zamknąć w więzieniu.
            A jak ktoś ci tłumaczy i mówi że nie każdy samochód który się zatrzymał zrobił to z powodu że kogoś potracil to bronisz się argumentem „pokazcie mi która z podanych przeze mnie prędkości jest fałszywa?”.

          • Zed pisze:

            „w okresie od 2017 do 2019 środki z finału zostały rozliczone tak jak powinny” czyli „na sprzęt zostało wydane 53 792 770,85 zł co stanowi 50% z 105 570 801,49 zł „rekordu” 25 Finału!”
            25. finał WOŚP z 2017 roku jest już rozliczony w całości. Jedyne wiarygodne podsumowanie można znaleźć na http://zbiorki.gov.pl Warto zwrócić uwagę, że WOŚP składa sprawozdania „sprzętowe” wyłącznie ze zbiórki publicznej, nie z kwoty finału.
            http://zbiorki.gov.pl/zbiorki/zbiorki/szczegoly-zbiorki.xhtml?zbiorka_nazwa=25.%20FINA%C5%81%20FUNDACJI%20WIELKA%20ORKIESTRA%20%C5%9AWI%C4%84TECZNEJ%20POMOCY.%20DLA%20RATOWANIA%20%C5%BBYCIA%20I%20ZDROWIA%20DZIECI%20NA%20ODDZIA%C5%81ACH%20OG%C3%93LNOPEDIATRYCZNYCH%20ORAZ%20DLA%20ZAPEWNIENIA%20GODNEJ%20OPIEKI%20MEDYCZNEJ%20SENIOROM.&v=123226074343856017273958661850478105847626989584
            „Z pieniędzmi z Allegro, wpłat elektronicznych, czyli wszystko co poza puszką, Jurek może sobie robić co chce i tak właśnie robi.”
            A dostępu do informacji publicznej na ten temat odmawia nawet jeżeli nakazują to wyroki sądowe. Dziwne.

          • X pisze:

            @Zed znowu podales kwotę wydana tylko w 2017 a zapomniałeś że mieliśmy rok 2018 i 2019 co po pierwsze nic nie wnosi do dyskusji a po drugie zawiera błąd (który pokazuje twój brak kompetencji) lub celowo wprowadza w błąd (co obnazyłoby twój brak moralności). Szczęście jest takie że tak się już zaorałeś i pokazałeś tak duży brak kompetencji że jeżeli ktoś jeszcze to czyta to tylko dlatego że uważa, że ten kabaret który tu odwalasz to jest całkiem śmieszny.
            W związku z tym stop starczy tej zabawy idę pogadać z mądrzejszymi ludźmi na bardziej istotne tematy. Moja praca tu jest zakończona – zresztą nie było jej dużo bo zaorałeś się sam.

        • Gość pisze:

          Przeczytajcie dokładnie te wyroki. Wośp informuje że nie było takiej regulacji, że trzeba robić dokumentację z przetargu na sprzęt. Tzn sąd umorzył postępowania, chociaż dokumentacja przekazana nie została i nadal nie wiadomo za ile kupiono sprzed. Uważacie że rozwiązuje to sprawę?

  4. paca pisze:

    Co tu jeszcze wymyślić żeby zniszczyć Owsiaka i tę jego orkiestrę. Zrobiliśmy niedziele wolne od handlu żeby „puszkarze” nie mieli gdzie żebrać. Na ulicach były pustki, spotkanie wolontariusza było prawie niemozliwe. Emeryci snuli się smutni. Wiedzieli że orkiestra gra ale nie wiedzieli gdzie. Internet nie dla nich.
    A mimo to te szuje zebrały jeszcze więcej. Trzeba wywęszyć jacy szatani za tym stoją. Jakieś łby polecą.

    • Olo pisze:

      Niedziele wolne zrobili bo o to walczyliśmy w latach 80 zeby nie tyrac jak woły !!! A nie na złosc Owsiakowi

      • paca pisze:

        W handlu robisz biedaku ? Czy może jak Ferdek Kiepski walczyłeś o takie Polskie ?

      • Z pisze:

        Ta walczyliście. Ciężko nazwać walka chlanie pod sklepem bo pensja przyszła.

      • Grabarz pisze:

        W którym strajku brałeś udział? Chodziłeś na demonstracje i kolportowałeś podziemną prasę czy trząsłeś tyłkiem ze strachu, a teraz strugasz bohatera?

    • Zed pisze:

      Były jeszcze lepsze rzeczy ale pewnie Pana Internet nie ogarnął hihi
      „Wola zawarcia umowy, art. 66 kc: 1 000 000 zł dla Owsiaka za ujawnienie faktur „Złotego Melona””
      https://twitter.com/Matka_Kurka/status/1216334608545075203
      Jurek nie skorzystał. Szkoda a by był 1mln więcej dla dzieci.

      • paca pisze:

        Tak jak wyborcy oddają głos na PiS niezaleznie od tego ile złego wypłynie na światło to trzeba to uszanować, tak potwierdzeniem słuszności działan Owsiaka niech będą rosnące co roku wpłaty. Koniec.
        Co to będzie zed jeśli zawiedzie cię opcja kopiuj/wklej ? Albo źródełko dyspozycji z KC wyschnie ? Sczeźniesz jako sługus.
        Zajmij się fakturami Birgfellnera albo Banasia albo PFN albo Get Backu, dworu Glapińskiego, Misiewicza, Jannigera, nagrodami Szydło, ochroną Kaczynskiego, lotami Kuchcińskiego, rozdawnictwem posad, milionów z budżetu dla „przyjaciół” itd itp. Wreszcie przyjrzyj się swojemu lichemu istnieniu na pasku reżimu. Jako proktolog-amator ulecz się sam.

        • Zed pisze:

          Nie na temat, inwektywy i śmieszne teorie rodem z kabaretu. Widać fakty zabolały -„to dobrze ma boleć”

          • Taj pisze:

            Na temat. A co do tego 1mln. To że jakiś błazen powie że da 1 mln za coś nie znaczy że każdy się połasi na to. Tego typu oświadczenie jak pokazałeś można bez trudu odwołać. Dziś mówię że dam 1 mln za faktury, a jutro powie że nie da, że żartowałi że Owsiak gbur bo za kasę zrobi wszystko.

          • X pisze:

            Na temat.
            A to że jakiś żebrak powiedział, że da 1 mln akurat za wiele nie znaczy. Dziś mówi dam million jutro powie żartowałem no.
            Zed ja wiem ze twoja mentalność jest taka że jak ktoś ci powie że da ci 500 zł to będziesz robił wszystko co Ci każde. I zatańczysz i poruszasz biodrami, nawet jeżeli to znaczy że twoi rodacy zostaną okradzeni na ten cel z kwoty 700 zł. Ale nie każdy ma tak niską moralność, że byle błazen może robić z nim co chce.

          • Y pisze:

            To co ty nazywasz faktami dzieci w podstawówce nazywają SLONIEM NA ZŁOTYM ŁAŃCUCHU.

          • paca pisze:

            Kopiuj/wklej ci się popsuło ? Czy zabrakło dyrektyw ?

      • Tomek pisze:

        Zed tu sobie wplacaj https://zrzutka.pl/z4k4n5
        A od WOŚP trzymaj się z daleka

  5. X pisze:

    Brawo 115 mln kontra 100 000 zł którymi może pochwalić się @Zed, gratulacje bo o ile nie wiem co się stało z 100 000 zeda to tu wiem, że pieniądze ida na to na co zostały wpłacone.

    • Zed pisze:

      A doczytałeś, że nie chodzi o rywalizacje kto więcej zbierze ale o pokazanie, że w dobie Internetu można przeprowadzić zbiórkę dla potrzebujących pomocy dzieci szybko, sprawnie i bez złotówki kosztów. Widać najprostsze teksty są najtrudniejsze.

      • Inteligent pisze:

        To zrób zbiórkę na 100 mln bo ja zebrałem teraz 5 zł w 1 minute więc jestem (twoimi kategoriami). Lepszy niż wosp i twoja śmieszna organizacja.

        • Zed pisze:

          Inteligent to chyba coś nie tak z Twoją inteligencją ;))). Jeszcze raz, można zrobić tym pokazanym sposobem, zbiórkę przez WOŚP i na 100mln. 100tyś to był przykład, że można robić zbiórki bez kosztów „usług obcych” .

          • X pisze:

            Twoje argumenty są bez sensu.nie zrobisz takimi zbioreczkami tyle co robi wosp. A jak zrobisz to nigdy tego nie zaudytujesz dobrze. Porównując te zbiórki to tak jakby porównać transport samolotem i na pieszo. Mógłbyś powiedzieć, że samoloty są niepotrzebne bo one robią 1000 km w 8 godzin, a ty w 20 minut i to dużo taniej pokonales dystans 1000 metrów.

          • Y pisze:

            Tak idąc twoim porównaniem wosp i śnieżnej zbiórki, to mogę otworzyć osiedlowy sklepik i mówić patrzcie państwo prowadze biznes i jakoś nie muszę co miesiąc mieć pracowników którym wpłacam miliardy złotych pensji. A Microsoft musi, więc można prowadzić biznes bez milionowych kosztów? Można.

          • Zed pisze:

            Tłumaczenie dla „inteligentów” jeszcze prostszym tekstem. Czy owi inteligenci w ogóle zainteresowali się czym, oprócz internetowego zbierania darowizn, różnią się te dwie inicjatywy.
            W czasie zbierania i teraz po zakończeniu, każdy może wejść na stronę i sprawdzić gdzie i na jaki cel przeznaczono dowolną wpłaconą darowiznę. Daleka droga przed WOŚP aby osiągnąć taką transparentność.

          • Dez pisze:

            Jaka mam gwarancję że na stronie jest prawda napisana a nie tylko jakiś dowolny tekst wpisany? O ile Owsiaka audytuje dużo osób, nawet ty – choć muszę przyznać że robisz to tak nieudolnie że mamy z ciebie niesamowita polewkę tutaj.

          • Inteligent pisze:

            @zed sprawdziłem te twoja zbiórkę. I z tego co widzę to cała transparentna polega na tym że są załączone skany potwierdzeń przelewów (czyli dokumentów bez podpisu które każdy sobie może wygenerować od tak) teoretycznie potwierdzające że kasa poszła na 4 inne zbiórki.
            Teraz zadając matka kurka pytania jakie on zadaje wosp. Jak zostały wybrane te 4 akcje na które przekazano pieniądze? Była jakaś komisja, są protokoły czy po prostu znajomi mają chore dzieci i kasa poszła na pomoc znajomym?
            Jak w ramach takich akcji kupowac sprzet dla szpitali? Przecież nie wystarczy zapytać szpitali byle czym, potrzebny jest profesjonalista który zna się na sprzęcie medycznym – wosp takiemu puści, a wy skąd weźmiecie kogoś takiego za darmo? A jak już znajdziecie darmowego to jak zapewnicie że jego głównym kryterium nie będzie to kto pod stołem są najwyższą prowizję?

          • Zed pisze:

            To może teraz wersja dla opornych. Był podany przykład składki na zrzutka.pl bo ta cechuje dostateczną wiarygodnością. Można przyjąć inną. Owsiak/WOŚP może wybrać/stworzyć własną. Ważne żeby cechowała się taką funkcjonalnością jak zrzutka. Audytorzy mogą kontrolować WOŚP, która dla wykazania się stosowną transparentnością korzysta ze zrzutka.pl i nikt nie ma wątpliwości czy wszystkiego datki idą na wyznaczony cel. Proste. Widać za proste.

          • ZDE pisze:

            Tylko dlaczego zbiorka.pl cechuje się wiarygodnością? Bo ty tak mówisz? Przecież ty nie masz żadnej wiedzy i mylisz się w prawie każdym aspekcie jakiego dotkniesz. Ja na zbiorce.pl którą ty podałeś jako przykład nie znalazłem żadnej informacji. Jedynie na stronie tej zbiorki był link do innej strony na której była masa reklam i tam między tymi reklamami można było gdzieś znaleźć kilka linków do kartek na których było napisane z tego konta zrobiłem przelew na to konto w takiej kwocie (oczywiście bez żadnych podpisów ani poświadczeń kogoś wiarygodnego, że ten dokument jest prawdziwy). To jest żadna audytowalność. Wyobrażasz sobie, że wośp rozliczenie pokazuje w ten sposób? No tu są potwierdzenia przelewu, że przelaliśmy 125 mln zł z takich kont na takie konta, a teraz zgadujcie sobie co to znaczy bo naszym zdaniem znaczy, że kupiliśmy sprzęt.

      • Traktor pisze:

        Najśmieszniejsze jest to że myślisz że jakby nie było orkiestry to ludzie by te 115 mln przeznaczyli na inny lepszy szczytny cel. Tylko jakoś za granicą nie ma takiej akcji jak wosp i jakoś się nie chwalą że co prawda nie ma wosp ale tyle samo zbieramy innym kanałem.

  6. Sylwia pisze:

    A SP8 w Pruszkowie, którą Państwo zawsze pomijają w swoich artykułach, zebrała ponad 20 tysięcy.

  7. GG pisze:

    Można żyć w luksusie? Można.

  8. Adam pisze:

    CUDOWNIE! Może będzie kolejny rekord zbiórki! Polacy jesteśmy wielcy! A tym pisowskim hejterom mówimy – buahahaha zobaczcie dobro zwycięża, a wy nie korzystajcie z tego sprzętu. Gramy do końca świata i o jeden dzień dłużej! BRAWO JUREK JESTEŚ WIELKI Z WIELKIM SERCEM!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najchętniej czytane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
11580

Pierwsze oficjalne wyniki z Pruszkowa

Pruszków / Wybory 2024
4304

Znamy wyniki wyborów w gminach

Pruszków / Wybory 2024
3237

Najczęściej komentowane