Władze Pruszkowa ogłosiły przetarg na budowę nowej drogi w mieście. Chodzi o ulice Przytorową. Nowa droga ułatwi dojazd m.in. do tunelu w ciągu ul. Działkowej.
Można powiedzieć, że ul. Przytorowa to brakujące ogniowo ciągu drogowego ulic Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej oraz Sienkiewicza pozwalającego na ominięcie centrum miasta i dojazd m.in. do tunelu w ciągu ul. Działkowej. Ta sytuacja ma się jednak zmienić, ponieważ władze Pruszkowa właśnie ogłosiły przetarg na budowę ul. Przytorowej.
W ramach inwestycji powstanie asfaltowa droga o długości 800 metrów z zatokami autobusowymi i ciągiem pieszo-rowerowym, która połączy rondo na ul. Sienkiewicza w rejonie straży pożarnej i urzędu skarbowego z ulicą Gomulińskiego tuż przy tunelu przy ul. Działkowej. Warto zaznaczyć, że skrzyżowanie ulic Przytorowej i Gomulińskiego będzie miało formę ronda. Zadanie obejmuje również budowę kanalizacji sanitarnej, odwodnienia, budowę sieci wodociągowej oraz budowę oświetlenia. Pojawią się tu również przystanki autobusowe.
Co więcej droga ma powstać w ekspresowym tempie. Na realizację praz wykonawca będzie miał zaledwie pół roku. Miasto na realizację zadania chce przeznaczyć 12,5 mln zł. Warto zaznaczyć, że poznaliśmy już oferty złożone przez firmy zainteresowane realizacją zadania. Do przetargu zgłosiło się aż dziewięć podmiotów, a każda z ofert mieści się w zakładanym budżecie. Najniższą opiewającą na kwotę 8,83 mln zł złożyła firma Falbruk. Wszystko wskazuje na to, że wykonawcę uda się wybrać już w pierwszym postępowaniu.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Nie ma bezpośredniego połączenia. Łatwiej będzie dojechać w rejon tunelu ale sam wjazd do niego od strony ul. Gomulińskiego będzie taki jak do tej pory
Aby ta „obwodnica” miała sens należy przede wszystkim udrożnić ruch pojazdów na ul. Sienkiewicza gdzie ruch pieszych wychodzących z pociągu, mających do dyspozycji 2 zebry obok siebie w tym jedną pozbawioną sygnalizacji świetlnej, skutecznie blokuje idee obwodnicy powodując gigantyczne korki w obie strony. Drugim wąskim gardłem jest lewoskręt z Sygietyńskiej w WP, przez który w godzinach szczytu stoi cały niedawno wybudowany łącznik aż do skrzyżowania.
Teraz tylko dobudować wiadukt górą i będzie z górki
ulica potrzebna ale na załączonym rysunku nie bardzo widzę połączenie nowego ronda z wyjazdem z tunelu.Dotychczasowe rozwiązanie jest fatalne.
Nie ma bezpośredniego połączenia. Łatwiej będzie dojechać w rejon tunelu ale sam wjazd do niego od strony ul. Gomulińskiego będzie taki jak do tej pory
I wlot do Gomulińskiego na zakręcie gdzie dodatkową atrakcją jest przejście dla pieszych. GENIALNE !
Przecież wyraźnie jest napisane, że w tym miejscu będzie rondo.
Też tak myślałem ale bedzie rondo = więcej miejsca na korki.
Bo nie można było odrazu jak tunel budowali ??? Ale dno !!
Aby ta „obwodnica” miała sens należy przede wszystkim udrożnić ruch pojazdów na ul. Sienkiewicza gdzie ruch pieszych wychodzących z pociągu, mających do dyspozycji 2 zebry obok siebie w tym jedną pozbawioną sygnalizacji świetlnej, skutecznie blokuje idee obwodnicy powodując gigantyczne korki w obie strony. Drugim wąskim gardłem jest lewoskręt z Sygietyńskiej w WP, przez który w godzinach szczytu stoi cały niedawno wybudowany łącznik aż do skrzyżowania.