Największy transport dotarł już do celu

Transport elementów maszyny TBM ok. 2.00 w nocy 29 listopada dotarł do celu. Po złożeniu będzie drążyła 2-kilometrowy tunel ma potrzeby drogi ekspresowej S19.

Konwój z częściami maszyny TBM budził emocje. Nic dziwnego – to największy transport drogą lądową, jaki kiedykolwiek jechał po polskich drogach.

Transport w liczbach. Cały „peleton” liczył ok. 4,5 km długości i składał się z 14 zestawów podzielonych na trzy konwoje. Wymiary zestawów również robią wrażenie – szerokość 9 m, długość 74 m i waga ok. 260 ton. Łącznie z ładunkiem ważył ponad 500 ton.

Pojazdy poruszały się z maksymalną prędkością 30 km/h, a na mostach i wiaduktach – 10 km/h. Ponad 700-kilometrową trasę kolos pokonał w 18 dni (11-29 listopada), poruszając się w godzinach nocnych: między 22.00 a 6.00.

Transport można było obejrzeć dokładnie podczas jego postojów w Jankach, a także na trasie przejazdu ulicami Warszawy. Robił wrażenie – zobaczcie sami w naszej galerii.

Teraz, kiedy maszyna będzie mogła przystąpić do drążenia tunelu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała ankietę na… nazwę maszyny. Zgłoszenia można było wysyłać do 23 listopada. Z 1500 zgłoszeń, wymogi formalne spełniło 350, z czego pod głosowanie przeszło 6 propozycji: Bieszczadka, Duża Mi, Karpatka, Nela, Podkarpatka i ViaKarpatka.

Ankieta dostępna jest tutaj. Wybrana w głosowaniu nazwa będzie oficjalnym „imieniem” maszyny TBM. Autor wygranej nazwy będzie mógł odwiedzić plac budowy tunelu trasy S19 i otrzyma zestaw upominków od GDDKiA. Głosowanie trwa do 16 grudnia, a wyniki zostaną ogłoszone 21 grudnia.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.