Warszawska Kolej Dojazdowa ma powody do zadowolenia. W poniedziałek 30 września WKD podpisała umowę dofinansowania budowy drugiego toru od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego.
Plany budowy drugiej nitki torów do Grodziska Mazowieckiego po latach zaczynają się urzeczywistniać. WKD na inwestycję wartą 108 mln zł otrzyma aż 74 mln zł unijnego dofinansowania. Inwestycja zakłada budowę drugiego toru na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego, wymianę nawierzchni pod istniejącym torem, przebudowę istniejących 11 peronów, budowę pięciu nowych oraz modernizację dwóch dworców: Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Dzięki realizacji tego przedsięwzięcia podróżni łatwiej dojadą do Grodziska Mazowieckiego. Zwiększy się również przepustowość na szlaku. WKD liczy również na wzrost liczby pasażerów oraz ograniczenie ruchu samochodów. Jak zaznaczają kolejarze inwestycja ma być realizowany do połowy 2022 r.
– Dzisiejsza uroczystość stanowi potwierdzenie słuszności podjętej decyzji o wdrożeniu niezwykle ważnego etapu, niezbędnego dla dalszego dynamicznego rozwoju WKD. Wypełniamy równocześnie zamierzenie leżące u podstaw strategii przyjętej przez założycieli i budowniczych linii kolejowej EKD, którzy ponad 90 lat temu planowali drugą nitkę toru do Grodziska Mazowieckiego. Jesteśmy pewni, że przedsięwzięcie, na rzecz którego zawarta została dziś umowa, przyczyni się do dalszego wzrostu zainteresowania kolejowymi przewozami pasażerskimi, polepszenia jakości usług przewozowych oraz zwiększenia mobilności mieszkańców aglomeracji warszawskiej – powiedział na poniedziałkowej konferencji Michał Panfil, Prezes Zarządu WKD.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Kocham WKD za punktualność i jej pasażerów. Przejażdżka WKD przesądziła ostatecznie o mojej przeprowadzce z Warszawy do Grodziska. Bardzo się cieszę z drugiego toru. Czy zawsze musicie narzekać?
Cyt: „WKD liczy również na wzrost liczby pasażerów oraz ograniczenie ruchu samochodów”.
Przy obecnej polityce cenowej biletów na pewno tak się nie stanie. Bilet miesięczny na 1,2 stacje, czyli 3 minuty jazdy kosztuje tyle ile bilet ZTM na II strefy bez ograniczeń. Czy zarząd WKD musi być tak pazerny? A może nie potrafi liczyć? Przykład: w Regułach jest nowy, wielki parking. Ale trzeba kupić bilet WKD do Opaczy za 95 zł, kupic bilet ZTM za ok. 100 zł. Taniej jest więc wciąż jeździć samochodem. Albo zarząd WKD obniży ceny biletów miesięcznych do ich realnej wartości, a nie kosmicznej, albo zgodzi się na wspólny bilet dalej niż tylko do Opaczy.
A z jakiej racji pisiory na zdjęciu?
To smutne że jedna ekipa buduje, a druga rujnuje !@ Tak to nigdy nie będzie dobrze !
Zapomnieliście chyba że kiedyś ta linia już istniała, zapomnieliście chyba że kiedys z Warszawy można było dojechać bezpośrednim połączeniem kolejowym w takie zakątki kraju jak Ruciane Nida, Głuchołazy, Zagórz, Bogatynia, Muszyna, Ustrzyki Dolne…te wszystkie linie kolejowe zlikwidowano za czasów PO (wcześniej jako Unia Wolności – Balcerowicz), obecnie jako KO-KUKIZ15 !
Jestes podlym klamca Brwinowianin. Nigdy nie bylo 2 toru na odcinku Podkowa Grodzisk. Jedynie rezerwa terenowa na drugi tor. I piszesz to klamstwo z pelna premedytacja, bo w przeszlosci juz pisalem sprostowanie i miales szanse poznac prawde.
” Była to pierwsza w Polsce normalnotorowa i zelektryfikowana (o napięciu 650 V) linia kolejowa, aczkolwiek na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim ma tylko jeden tor – pomimo rezerwacji miejsca na drugi jego budowa nie doszła do skutku. ”
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Kolej_Dojazdowa#Historia
Dlaczego masz ludzi za debili i klamiesz w sprawie, ktora mozna zweryfikowac w 10 sekund?
sam jesteś podłym kłamcą, linia była, jeździełm przy niej na rowerze, pamiętam kiedy tory WKD prowadziły do centrum Grodziska.
Jak jestes gówniarzem , który nie pamięta to nie zabieraj tu głosu !
Czemu zmyślasz? Jakie są granice kłamstw, które będziesz rozsiewał na potrzeby swojej wojenki politycznej? Myślisz, że gdy przytoczysz zmyślone wspomnienia, to ktoś w to uwierzy?
Ja kłamcą? Przedstawiłem już jeden dowód z encyklopedii jasno piszący, że drugiego toru między Podkową, a Grodziskiem nie było. To samo pisze na stronie internetowej WKD. Linia została wybudowana jako jednotorowa i nie ma żadnej adnotacji, że dobudowano później drugi tor.
Umiesz przedstawić jakikolwiek dowód, że były tam dwa tory inny niż twoje zmyślone wspomnienia?
Chcecie wzrostu liczby pasażerów to dajcie zgodę na II strefę do Pruszkowa, a nie do Opaczy.
A co na tym zdjęciu robią pisowscy nominaci? Grzeją się w ciepłe unijnych pieniędzy? Przecież to nie ich zasługa
BOBIK, TO ŻE ZDEMONTOWALNO LINIĘ JUŻ KIEDYŚ ISTNIEJĄCĄ, A TERAZ PONOWNIE WYDAJE SIĘ MILIONY ŻEBY JĄ PRZYWRÓCIĆ …to komu zawdzięczamy Twoim zdaniem ? Ile masz lat że oceniasz sytuacje polityczną nie rozumiejąc jej ?
To milo Brwinowianin ze sam demaskujesz swoje kolejne nicki piszac to samo klamstwo.
” aczkolwiek na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim ma tylko jeden tor – pomimo rezerwacji miejsca na drugi jego budowa nie doszła do skutku. ”
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Kolej_Dojazdowa#Historia
Drogi Holmes’ ie. Mam 51 lat i jeżdżę wukadką od 6 roku życia. Nie bredzisz trochę aby?
Lepsza przepustowość szlaku przyda się gdy padnie polityka Ziemi Grodziskiej. Z tą ekipą daleko nie pociągniemy.
Ty ciągnąć nie musisz. Wystarczy, że im jest całkiem dobrze.
Brwinowianin, pamiętamy ze to ty.
Zlikwidowano jedynie końcowy fragment linii do centrum Milanówka. Ale to już dawno temu.