Tiry z utrudnionym wjazdem do Piastowa

Piastów

Na ul. Fiołkowej w Piastowie stanęły betonowe zapory. Te „ograniczniki” mają uniemożliwić wjazd na ul. Fiołkową samochodom ciężarowym.

Wielu mieszkańców Piastowa nie jest zadowolonych, że przy ul. Fiołkowej powstają hale magazynowe. Zwłaszcza, że obiekty te znajdują się w granicach administracyjnych gminy Ożarów Mazowiecki. Kłopot w tym, że wielu kierowców ciężkich samochodów aby dojechać do hal kieruje się właśnie na ul. Fiołkową. A to droga nieprzystosowana do ciężkiego ruch. Fiołkowa to tylko droga serwisowa, którą zbudowano przy budowie trasy ekspresowej.

Władze Piastowa postanowiły więc w sposób dość radykalny, ale jednocześnie skuteczny zablokować wjazd ciężarówkom na tę drogę. W piątek 9 kwietnia zmieniono organizację ruchu na ul. Fiołkowej i ustawiono tam betonowe zapory.

Jak zatem ciężarówki będą mogły wjechać na teren hal? – Po zawarciu porozumienia inwestora budowy hal magazynowych przy ul. Fiołkowej (m.in. firma Panattoni) z Miastem Piastowem (2 lutego br.) trwają prace projektowe przebudowy skrzyżowania ul. Lisa-Kuli w Piastowie z drogą wewnętrzną łączącą z ul. Fiołkową w Ożarowie Maz. z założeniem wyeliminowania ruchu ciężkich pojazdów w kierunku naszego miasta – informuje piastowski magistrat.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 25

25 odpowiedzi na “Tiry z utrudnionym wjazdem do Piastowa”

  1. Arek pisze:

    Przecież te zapory można bez problemu przesunąć za pomocą linki stalowej (grubość od 10mm wzwyż) Wystarczy samochód z mocniejszym silnikiem np. bus lub terenówka 4×4. Ja mam starego Fronterę i nie takie betony już przeciągał..

  2. turirek pisze:

    Tiry na tory, a nie na podziurawione ulice Piastowa

  3. ciekawy pisze:

    Wyrok SN: „Droga serwisowa to dodatkowa jezdnia jest budowana w ramach inwestycji drogowej polegającej na budowie lub przebudowie danej drogi. Jezdnia dodatkowa spełnia wobec jezdni głównej rolę służebną w dwóch znaczeniach. Zadaniem drogi serwisowej jako drogi technicznej jest przede wszystkim umożliwienie zarządcy drogi dojazdu do urządzeń obsługujących trasę główną. Jednocześnie dodatkowa jezdnia obsługuje ruch lokalny w ten sposób, że pozwala szybko usunąć z trasy szybkiego, tranzytowego, często międzynarodowego ruchu sprzęt rolniczy wykorzystywany do prac na polach przylegających do drogi serwisowej, jakim przemieszczają się rolnicy, których gospodarstwa są oddalone od tych pól. Jezdnia dodatkowa obsługująca tego rodzaju ruch lokalny powstała po to, by zapewnić odpowiednią przepustowość trasie głównej, natomiast niewątpliwie nie jest ona przeznaczona do obsługi ruchu lokalnego w gminie lub między gminami, gdyż tę rolę pełni sieć dróg lokalnych: gminnych i powiatowych. W konsekwencji niedopuszczalne jest traktowanie drogi serwisowej jako drogi alternatywnej dla drogi gminnej.” Kto i jakim prawem wydał pozwolenie na budowę magazynów przy drodze serwisowej?

  4. ToTylkoJa pisze:

    Jakie porozumienie z inwestorem? Referendum w którym ponad 90% głosujących wypowiedziało się jednoznacznie że nie chcą ronda jest nieważne? Po co burmistrz przeprowadza referendum, jak pod stołem dostał ofertę której nie mógł się oprzeć jak przystało na dobrego katolika?

  5. turirek pisze:

    Tiry na tory, a nie na dziurawe ulice Piastowa

  6. Spawacz pisze:

    Na autostradzie niech też postawią.

  7. Piastowianin pisze:

    99% mieszkańców Piastowa jest przeciwna inwestycji Panattoni.
    Piastów jest już nie dość, że zabetonowany dokładnie nowymi blokami,
    to na dodatek buduje się centra przemysłowe u jego granic.
    Ten teren nigdy, w obecnej sytuacji środowiskowej, gdzie u granic miasta jest uciążliwość A2,
    nie powinien uzyskać zgody na takie inwestycji.

  8. Konsultant pisze:

    No brawo Burmistrz! Mistrzostwo. A Pan Antoni niech się z Ożarowem dogaduje.

  9. kik pisze:

    Było przeprowadzone w Piastowie referendum odnośnie przebudowy skrzyżowania, większość mieszkańców była przeciwna. To nie władze Piastowa prowadzą rozmowy z Panem Antonim a Burmistrz Piastowa, jak widać to nie dobro mieszkańców a prywatne korzyści burmistrza są ważniejsze. Kiedy ruszy zbiórka podpisów za odwołaniem burmistrza w trybie natychmiastowym?

    • Andi pisze:

      Jest tu kilka nieścisłości.
      W Piastowie nie ma ul. Fiołkowej jak sugeruje artykuł.
      Betonowe zapory stawiają mieszkańcy Piastowa na działce należącej do Ożarowa.
      Zapory blokują funkcje drogi serwisowej.
      Zablokowano najkrótszą drogę dla straży pożarnej np. do sortowni.
      I tak jeszcze na koniec. Dlaczego samochody ciężarowe dowożące towar mieszkańcom Piastowa mają jeździć przez sąsiadujący Ursus? Trzeba je zblokować!

  10. bubu24 pisze:

    A kto nie dopilnował tego jak wydawano pozwolenie na budowę hal magazynowych ?

  11. olo pisze:

    Tiry won z Piastowa !!!

    • Dr. Huckenbush pisze:

      Dokładnie. Niech Ożarów się martwi o dojazd do hal. To ich problem. Stawiać blokady wszędzie gdzie tiry na chama chcą, wieżdzać do Piastowa.

    • Jerzy pisze:

      A Ukraińcy?

    • Kolo pisze:

      Tory na Tiry

    • Johny pisze:

      Olo won z internetu

    • no beka pisze:

      xD

    • niktus pisze:

      olo a schab do Biedry to niby czym Ci dowiozą? 😛

    • Rocky5000 pisze:

      Bardzo dobrze. Piastów należy odciąć całkowicie od sieci dróg, bo mieszkańcy jeżdżą innym koło domu.

      • Grzegorz pisze:

        Rocky@, szkoda że nie informujesz z jakiej wsi pochodzisz,.. Jeżeli skończyłbyś szkołę i czytał coś więcej niż partyjne broszurki, wiedziałbyś że nie same tiry są problemem. Problem to lokalizacja magazynów przy drodze serwisowej, zezwolenie na budowę magazynów prawdopodobnie może być przestępstwem urzędniczym. Przejazd do Poznańskiej (kierunek Warszawa/S2) zostanie utrudniony i wydłużony do kilkudziesięciu minut. Forsowane przez „burmistrza” porozumienie z Panattoni nosi znamiona przestępstwa, burmistrz spotykał się osobiście z przedstawicielami firmy. Nie działa w interesie mieszkańców. Rondo umożliwi przebudowę Ogińskiego i połączenia z nowo budowanym wiaduktem na papierni. Inwestycja na Ogińskiego także została oprotestowana przez mieszkańców.

        • Old pisze:

          Jak nie przez Ogińskiego, to zrobią przedłużenie Topolowej z Ożarowa, nad autostradą i ominą rondo.

          • Grzegorz pisze:

            Kiedyś, dawno temu widziałem plany na których ul. Topolowa miała połączenie z ul. Ogińskiego, ale to czasy budowy komina na Mosznie. Obecnie jednym z rozwiązań byłby wjazd na autostradę w Piastowie/Konotopie/Jawczycach i budowa nowej drogi łączącej Żbików (Logistic Park/ Wiadukt Papiernia z Poznańską). Inaczej korki przy S.2 w Pruszkowie, wyjazd w stronę Ożarowa zarówno z Pruszkowa jak i Piastowa zostaną znacząco utrudnione. Panattoni zamierza zbudować dodatkowych kilkanaście magazynów w rejonie.

        • PP pisze:

          Ciekawe jest to, że na stronie UM Piastowa widnieje informacja o podpisaniu porozumienia 02.02.2021, a na sesji Rady Miesjkiej z dnia 23.0. 2021 podawane są informacje, że porozumienie jeszcze nie jest podpisane, a radni zastanawiają się czy burmistrz zawarł w porozumieniu ich uwagi do niego. Co ciekawe do dzisiaj nie podane wyników drugiego referendum

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najchętniej czytane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
11449

Pierwsze oficjalne wyniki z Pruszkowa

Pruszków / Wybory 2024
4288

Bąk kontra Makuch

Pruszków / Wybory 2024
3245

Znamy wyniki wyborów w gminach

Pruszków / Wybory 2024
3212

Najczęściej komentowane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
76

Bąk kontra Makuch

Pruszków / Wybory 2024
23
Grill gazowy