W przetargu na dostawę nowych pojazdów dla Szybkiej Kolei Miejskiej wpłynęła jedna oferta. Jej autorem jest firma Newag, która pasażerom z naszego regonu znana jest m.in. z dostarczenia najnowszych, cieszących się sympatią kolejek dla WKD.
W miniony piątek minął termin składania ofert w postępowaniu przetargowym na zakup 21 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z 7-letnim okresem utrzymania dla SKM. – Cieszę się, że zgodnie z naszymi deklaracjami, kolejny etap procesu zakupu nowego taboru dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej przebiegł zgodnie z planem. Wpłynęło jedno zgłoszenie od producenta krajowego. Teraz komisja przetargowa zajmie się analizą złożonych dokumentów pod kątem spełnienia wymogów określonych w postępowaniu. Kwota jaką SKM zamierza przeznaczyć na realizację tego zamówienia wynosi 633,6 mln zł netto – mówi Alan Beroud, prezes zarządu SKM.
Wybrany producent będzie miał za zadanie dostarczyć 15 pojazdów o długości od 85 do 95 metrów oraz 6 o długości od 70 do 77 metrów. Do jego obowiązków będzie należało także zapewnienie 48 miesięcy gwarancji na każdy z pojazdów, ich utrzymanie przez okres 7 lat wraz z wykonaniem przeglądu poziomu P4, a także przeszkolenie pracowników SKM w zakresie ich obsługi. Nowe pojazdy powinny łączyć się mechanicznie i pneumatycznie z taborem obecnie eksploatowanym przez SKM.
SKM wymaga też, żeby każdy z dostarczonych elektrycznych zespołów trakcyjnych był klimatyzowany i dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ponadto, na pokładzie każdego z nich powinien znaleźć się monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, kasowniki, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz defibrylator AED.
Wszystkie pojazdy powinny dotrzeć do SKM nie później, niż do 30 Listopada 2022 r.
– Nowe pociągi zostaną wykorzystane przede wszystkim do wzmocnienia tych linii SKM, które cieszą się największym zainteresowaniem naszych pasażerów. Zwłaszcza, że popularność przewozów kolejowych na terenie aglomeracji warszawskiej stale rośnie. W 2019 roku pociągami linii S1, S2, S3 i S9 podróżowało blisko 22,05 mln osób, co oznacza wzrost liczby pasażerów SKM na poziomie 16,5 proc w stosunku do roku poprzedniego. Cieszy nas to ogromnie – zaznacza Alan Beroud.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
XXI wiek i pociągi bez toalet?
Czy będzie WC w pojazdach czy jak zwykle władze mają wszystko w nosie? Pociągi do Warszawy jadą prawie 30 minut i jeżdżą też co 30 minut. Trzeba doliczyć czas dojścia na peron i wliczyć potencjalne opóźnienia. W ten sposób czas bez dostępu do WC może wynieść nawet 90 minut, a często więcej, jeśli wcześniej lub później jedzie się np. tramwajem. W 99% przypadkach WC na stacjach i TOI TOIe wystarczą, ale ten 1 na 100 podróży WC naprawdę jest potrzebne.
wc to dodatkowa kasa za obsługę, czyszczenie itp więc im mniej tym lepiej. Trzeba robić w pieluchę.
Nie wszystko da się przeliczyć na kasę. Komfort pasażerów też jest ważny. Wystarczy, że SKM będzie pół godziny stała w polu. Mało razy była awaria pojazdu czy infrastruktury? KM jakoś ogarniają temat. SKM promuje bydłowozy.
KM to przewoźnik regionalny, który jeździ na dłuższych trasach. SKM to komunikacja miejska. Dość istotna różnica. W autobusach miejskich nikt nie oczekuje toalet, ale w autokarach dalekobieżnych już tak. Taka to różnica.
Zdecydowanie popieram!!! WC w SKM powinno być dziś standardem. Znam kilka osób, które z powodu ich braku na stałe zrezygnowało z usług SKM.
A w metrze jest WC?