Mazda 3 jest piękna. To jedno z tych aut, od których nie chce się odrywać wzroku. Naprawdę można patrzeć na nią godzinami. Ale czy oprócz świetnego designu ma coś jeszcze do zaoferowania? Uwierzcie, że ma. I to nie mało.

Nową „trójką” Mazda udowadnia, że samochód może być dziełem sztuki. Gdy zaparkujesz ją, wysiadasz, naciskasz przycisk ryglowania drzwi, a następnie musisz się odwrócić i popatrzeć na nią jeszcze chwilę. Inne samochody zaparkowane obok Mazdy 3 po prostu stoją i… nic. Natomiast Mazda nawet jak stoi w miejscu, sprawia wrażenie jakby była w ruchu. W myśl zasady „mniej daje więcej” postawiono na płynne linie i refleksy, bez załamań na linii bocznej. Kluczową rolę odgrywa tutaj gra świateł.

O jej wyglądzie zewnętrznym można pisać godzinami, a jak prezentuje się wnętrze? Nie ma rozczarowania. Dopieszczony jest nawet najmniejszy detal. Kusząca, zdecydowana, o sportowym charakterze oraz wykończeniu wskazującym, że jest to marka premium. To nie przelewki. Nikt w Maździe nie oszczędzał na wykończeniu wnętrza. W środku króluje głęboka czerń z aluminiowymi wstawkami. Nawet słupki i podsufitka zyskały wykończenie w czarnym kolorze. Dotyk każdego elementu jest przyjemny, bez wątpienia obcujemy z wysokiej jakości materiałami – nic nie trzeszczy, wiele elementów wykonanych jest z miękkich tworzyw, deska rozdzielcza i boczki przeszyte skórą, aluminiowe pokrętła sterowania klimatyzacją.

Wnętrze jest nie tylko ładne, ale również dobrze zaprojektowane pod względem codziennego użytkowania. Wszystko ma swoje miejsce i nie ma zbędnych przycisków. Jest miejsce na smartfona (możliwość ładowania bezprzewodowego) oraz napoje, schowki są pojemne, możemy skorzystać z portów USB i wiele innych dodatków. Do dyspozycji kierowcy jest również system inforozrywki – Mazda Connect – z blisko 9-calowym ekranem. Steruje się nim za pomocą pokrętła. Wszystko działa sprawnie, intuicyjnie, bez większych problemów opanuje to każdy. Nasz testowy model był wyposażony w nagłośnienie marki Bose (12 głośników!). Dźwięk jest czysty, system gra głośno, bez zniekształceń. Ci co kochają muzykę, pokochają również nagłośnienie Bose.

Warto tutaj zaznaczyć, że pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna – fotel sterowany elektrycznie w wielu płaszczyznach. Trudno to opisać, ale siedząc wewnątrz ma się poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo kierowca może skorzystać z wyświetlacza Head Up Display umieszczonego na szybie, który pokazuje znaki drogowe i przekazuje takie informacje jak np. prędkość , nawigacja , alerty bezpieczeństwa. Nie trzeba więc odrywać wzroku od drogi, aby nie dostać mandatu.

Co ciekawe, na pokładzie mieliśmy system wykrywający znużenie kierowcy. Monitoruje on zachowanie kierowcy podczas jazdy i ostrzega gdy wychwyci znużenie. Kolejny z systemów bezpieczeństwa to i-ACTIVSENSE, który sprawdza odstęp od pojazdu jadącego przed nami (lub przeszkody) i dba o zachowanie bezpiecznej odległości.

Dużym zaskoczeniem było, gdy dowiedzieliśmy się, że pod maską pracuje 2-litrowy silnik zasilany benzyną, o mocy 122 KM. Mazda idzie pod prąd w stosunku do obecnie panujących trendów, czyli downsizingu. Gdy producenci innych marek wymyślają silniki o pojemności 1 litra, wyposażonego w dwie lub trzy turbiny, aby uzyskać odpowiednią moc, tymczasem Mazda montuje wolnossący motor, o niemałej pojemności. Który z tych dwóch będzie bardziej bezawaryjny i wytrzyma więcej kilometrów? Odpowiedzcie sobie sami.

Jednak wróćmy do kwestii zaskoczenia. Oprócz pojemności silnika, zaskoczyło nas jego spalanie. Samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów spalił średnio niewiele ponad 7 litrów benzyny jeżdżąc… po Warszawie. Naprawdę świetny wynik. To dzięki autorskiej technologii Skyactiv. Trasa zależy od „ciężkości nogi”. Jednak bez większego problemu, jadąc zgodnie z przepisami możemy uzyskać wynik w granicach 6 litrów na setkę.

Ponadto prowadzenie auta jest przyjemne. Dynamiczne. Precyzyjne. Zwięzłe. Mimo sportowego charakteru, nie jest męczące. Na nierównościach zachowany jest komfort, a w zakrętach sztywno trzyma się drogi.

BEMO MOTORS – WARSZAWA
al. Krakowska 169
02-180 Warszawa
tel. 22 574 22 00
bemo@mazda-dealer.pl

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy