Stało się! Wyczekiwana od lat obwodnica Grodziska Mazowieckiego jest już gotowa. Kierowcy mogą z niej korzystać już od 6 lutego. Droga została otwarta dla ruchu o godz. 6.00.
Za nami wielkie otwarcie obwodnicy Grodziska Mazowieckiego. Z tej okazji na mieszkańców czekało wiele atrakcji, jak bicie rekordu w przecinaniu wstęgi czy występy takich artystów jak Viki Gabor czy Enej.
Kierowcy z niecierpliwością czekali na udostępnienie drogi dla ruchu. A to nastąpiło już 6 lutego o godz. 6.00. Do dyspozycji kierowców zostanie oddana droga, która łączy autostradowy węzeł „Grodzisk Mazowiecki” z miejscowością Kałęczyn przy drodze wojewódzkiej 579. To właśnie tędy ma przebiegać ruch w kierunku „gierkówki”.
Obwodnica w liczbach
Droga ma 7,3 km długości. .W ramach inwestycji powstały 3 duże wiadukty, przebudowano 6 skrzyżowań z drogami lokalnymi, dodatkowo wybudowano aż 6 km dróg serwisowych. Na potrzeby budowy obwodnicy drogowcy pozyskali 39,2 ha gruntów za kwotę 43,9 mln z czego działki za 14,9 mln zł przekazała w formie darowizny na rzecz województwa Gmina Grodzisk Mazowiecki. Budowa trwała dwa lata, wykonawcą robót była firma STRABAG Sp. z o.o., a ich koszt wyniósł ponad 162 719 224,45 zł, z czego kwota 117 225 117,86 zł to środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020; 17 175 774,09 zł z budżetu państwa., pozostałe środki to wkład województwa mazowieckiego.
Nowatorskie i ekologiczne metody
Warto zaznaczyć, że budowa była prowadzona z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i metod. – Przy budowie drogi zastosowano nowatorską metodę wzmocnienia podłoża polegającą na konsolidacji statycznej nasypów obciążeniowych. Takie nasypy pojawiły się w miejscowościach Natolin, Kozery, Chlebnia, gdzie podłoże nie miało wystarczającej nośności. Przy pomocy stałego obciążenia, jakim były tymczasowe nasypy, luźne warstwy ziemi osiadają i tworzą odpowiednie podłoże dla drogi. Nasypy były poddawane ciągłej obserwacji. Zastosowana technologia, pomimo swojej czasochłonności było najbardziej ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem. Kolejne innowacyjne rozwiązania zastosowano przy budowie czteroprzęsłowego obiektu inżynierskiego o długości 186 m, wykonanego w konstrukcji hybrydowej (mieszanej), gdzie użyto elementy ze stali i żelbetu – podkreślają drogowcy z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Obwodnica skarbów
Budowa obwodnicy była prowadzona pod nadzorem archeologicznym. Nie zabrakło tez ciekawych odkryć. Najwięcej artefaktów odnaleziono między ul. Wspólną a torami kolejowymi. Jakie „skarby” udało się odnaleźć? To między innymi średniowieczna studnia, pozostałości dymarek, fragmenty neolitycznej broni i biżuterii.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Tam jest zakaz powyżej 16ton a pusty tir waży 14-15 ton więc pewnie jeżdżą tamtędy puste tiry
Obwodnica to pieniądze stracone. Tiry nadal jeżdżą przez Grodzisk….dramat!!!
Zgadzam się obwodnica to stracone pieniądze. Tiry nadal jeżdżą przez Grodzisk…czy ktoś wreszcie się tym zajmie. Tiry blokują ul. Sienkiewicza a na Nadarzyńskiej terroryzują kierowców pojazdów osobowych próbując wymusić na nich szybsza jazdę. Dlaczego policja ich nie kontroluje….
Pusty tir waży 14-15 ton a zakaz jest powyżej 16 ton
Ta obwodnica to parodia obwodnicy. Zresztą tak samo jak tunel pod torami. Nie ma żadnych poboczy ( jak zepsuje się TIR to będzie blokada drogi ), zero skrzyżowań bezkolizyjnych, nie ogrodzona siatką przeciw zwierzętom. Jak zwykle zatyka się ludziom usta następnym bublem.
I co z tego że obwodnica Grodziska Mazowieckiego została otwarta jak i tak wielkie tiry ważące po kilkadziesiąt ton nadal jeżdżą przez ul. Nadarzyńską. Znaki gdzie obowiązuje zakaz wjazdu dla pojazdów o wadze powyżej 16 ton przez kierowców tirów są ignorowane….
Wszystko pięknie i super…. tylko dlaczego nie zadbano o dzikie zwierzęta?…. Jechałem dziś od A2. Na odcinku z ograniczeniem 90km/h z totalnej ciemności wyszły dwie sarny prosto pod samochód. Na szczęście zdążyłem zahamować. ..
Bo sarny jako zwierzyna płowa nie są nazbyt mądre i przewidujące. Nie przewidziały, że pchają się na teren tak nowatorskich rozwiązań, technologii, tyloma rękoma wstęgi przeciętych przy okazji epokowej na miarę odkrytych tu dymarek fety.
Sarny były u siebie a ty wpadłeś jako gość.
Bo ta obwodnica to bubel drogowy, który tylko z nazwy przypomina obwodnicę.
Bo nie zadbano o nic, obwodnica nie posiada nawet pobocza, nie ma siatek ochronnych., nie ma skrzyżowań bezkolizyjnych. To parodia obwodnicy i mięso przedwyborcze. Podobnie jak z tunelem przy Bałtyckiej, który jest „lilipuci”. Wszystko w tym mieście robi się na pokaz pod publikę, ot taka stara metoda propagandy.