Poranna kolizja na Wojska Polskiego

Pruszków

Czwartkowy poranek nie rozpoczął się szczęśliwie dla kierowców dwóch osobówek, które zderzyły się na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Plantowej w Pruszkowie. Na szczęście nikomu nim się nie stało.

Zdjęcia i informację o tym zdarzeniu otrzymaliśmy od czytelników na pośrednictwem naszej facebookowej skrzynki. Pierwsze doniesienia mówiły o wypadku i to dość poważnym.

Z pytaniem o szczegóły zwróciliśmy się do policji. – Skoda poruszała się Wojska Polskiego w kierunku Grodziska i na skrzyżowaniu z ul. Plantową skręcała w lewo. Od strony Grodziska w kierunku Warszawy jechało mitsubishi, któremu skoda nie ustąpiła pierwszeństwa. Doszło do zderzenia. Sprawca został ukarany mandatem. Nikomu nic się nie stało, obaj kierowcy byli trzeźwi – mówi nam podkom. Karolina Kańka, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 26

26 odpowiedzi na “Poranna kolizja na Wojska Polskiego”

  1. Mieszkanka pisze:

    Akurat w czwartek nie działała sygnalizacja na tym skrzyżowaniu. Ciekawe.
    Swoją drogą bardzo prosimy o zajecie się tym problemem przed redakcję. Średnio co tydzień, a często kilka razy w tygodniu sygnalizacja świetna nie działa na tym skrzyżowaniu. Jest już tak od paru miesięcy (prawdopodobnie od prowadzonych prac związanych z budową ścieżki rowerowej kiedy i były wprowadzone zmiany właśnie w sygnalizacji). Telefony na straż miejska nic nie dają, ponieważ oczywiście jest reakcja z ich strony ale co z tego jak naprawią światła, a kolejnego dnia znowu nie działają. I tak w kółko. To skrzyżowanie oddziela całe osiedle B.Prusa od m.in. szkoły po drugiej stronie ulicy. Jest to bardzo niebezpieczne zwłaszcza, że ciągle są tutaj wypadki i kolizje. Mieszkańcy osiedla apelują o interwencję w tej sprawie.

  2. leonmelon pisze:

    Gorąco polecam video rejestratory takie na dwie kamery – przód i tył .

  3. Seba pisze:

    i co z tego?

    • Urodzony i mieszkający w Pruszkowie przez 52 lata. Od 10 lat już nie. pisze:

      Miałem nadzieję że przez dłuższy czas nie będzie stanowił zagrożenia – szeryf.

  4. Urodzony i mieszkający w Pruszkowie przez 52 lata. Od 10 lat już nie. pisze:

    Jak było to mitsubishi suv w jasnobrązowym kolorze na WPR z cyframi, kierowca mężczyzna ok. 40 bez brody i wyjechał z drogi z Nowej Wsi to się nie dziwię. Dwa dni temu przy pomniku na Helenówku gdzie kończą się dwa pasy na jeden i powinno się jeździć na suwak głupi h… przyśpieszył abym nie wjechał normalnie jak człowiek. Musiałem się zatrzymać. Przy skręcie na Nową Wieś stanął na środku pasa i spokojnie czekał przepuszczając wszelkiego rodzaju ameby.
    Podejrzewam że skoda skręcała a ten z mitsubishi suv przyśpieszył – niby szeryf. Ze skody się nie zatrzymał i mamy co mamy tym bardziej że SUV był na prawie.
    Wielokroć jasnobrązowy mitsubishi Suv rano 6-7 i ok. 15-16 widziany był przeze mnie na ulicach Pruszkowa a zapamiętałem go szczególnie jak była przebudowa trasy. Starał się być złośliwy dla wszystkich nie wpuszczał na zwężeniach pasa.
    Mam nadzieję że to był ten facet, jeżeli nie to przepraszam.

    • Anonim pisze:

      Witam , nie stety to nie bylem ja , przypadkowo jechałem to trasą, a kolor mojego jest jasno zielony.

  5. mieczu pisze:

    matko chryso… jak Andżej do pracy dojedzie dzisiaj

  6. none pisze:

    Jak zwykle przy skręcie w lewo. A jak piszę, że potrzebne są wydzielone pasy do lewoskrętów wraz z dedykowanym programem świateł, to wszyscy się obruszają, że piszę głupoty 🙂

    • silver pisze:

      Bo piszesz głupoty.

      • none pisze:

        Dlaczego tak uważasz? Masz jakieś racjonalne argumenty, czy tylko piszesz dla samego pisania?

        • silver pisze:

          Lewoskręty zsynchronizowane z sygnalizacją świetlną zwyczajnie spowalniają przepustowość drogi. Braku zdrowegu rozsądku u kierowców nie naprawią ani lewoskręty, ani nawet bezkolizyjne skrzyżowania.
          Ruch się u nas zwiększa a kierowcy jeżdżą co raz gorzej.
          Byłem ostatnio w Azji. Jakbyś zobaczył, jak w takim Sajgonie na skrzyżowaniu sześciu ulic zapchanych po krawężniki samochodami i skuterami, ludzie potrafią się elegancko wyminąć, to byś może wreszcie zrozumiał, że chodzi tu o stan umysłu, a nie o jakieś Twoje wydumane lewoskręty.
          Grecy mają taki system praktycznie wszędzie, a na skrzyżowaniach biją się o miejsca na kapliczki po bliskich, którzy na nich zginęli.

          • Wilku Starszy pisze:

            „Lewoskręty zsynchronizowane z sygnalizacją świetlną zwyczajnie spowalniają przepustowość drogi.”

            A zwężenie drogi dwupasmowej do jednego pasa, bo lewy jest zajęty przez samochody stojące do skrętu, a pozostający prawy jest spowalniany przez skręcających w prawo i przepuszczających pieszych, to nie pogarsza przepustowości drogi? Skrócenie fazy zielonego do jazy na wprost jest rekompensowane przez podwojenie liczy pasów do nieskrępowanej jazdy na wprost.
            Czy korki na jedynym skrzyżowaniu z lewoskrętem z Powstańców są większe niż na innych skrzyżowaniach? Bo powinny być skoro jego przepustowość byłaby gorsza.
            Nie bez powodów w podręcznikach do projektowania powyżej pewnego natężenia ruchu zaleca się budowę lewoskrętów.
            Zauważ do tego, że na jednej fazie świateł mogą skręcić 2-3 samochody, czyli tyle ile się zmieści na skrzyżowaniu przed sygnalizatorem i zjadą z niego, gdy ci z naprzeciwka mają czerwone. Reszta musi dalej stać, bo to czerwone nie pozwala im zjechać.

          • none pisze:

            Wilku Starszy Ci ładnie wyłożył, gdzie się mylisz i jak wygląda faktyczna sytuacja. Ze swojej strony dodam, że lewoskręt + dedykowany etap w sygnalizacji świetlnej rozwiązuje problem kolizyjności pomiędzy ruchem samochodów na wprost a skręcającymi w lewo, co w teorii powinno kompletnie wyeliminować przypadki kolizji takich, jak opisana w artykule (a praktycznie zredukować jest w sposób znaczący).

          • silver pisze:

            Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest budowa skrzyżowań bezkolizyjnych. To jednak problemu wypadków i tak nie rozwiąże, bo burak za kierownicą i tak znajdzie miejsce, gdzie się rozbić. Poloecam oponentom przejrzenie statystyk na temat wypadków w wspominanej przeze mnie Grecji, gdzie w 99% skrzyżowań obowiązuje system lewoskętów, a tragicznych wypadków jest moc.

          • none pisze:

            To pokaż, że statystyka wypadków na al. Wojska Polskiego jest taka sama bez względu na skrzyżowanie – średnio tyle samo wypadków zdarza się na każdym ze skrzyżowań niezależnie, czy są tam lewoskręty, czy nie.

          • Wilku Starszy pisze:

            Silver, Twoja argumentacja jest chybiona, co nas obchodzi Grecja, gdzie jest jeszcze gorsza kultura jazdy niż w Polsce? Co nas obchodzi Sajgon? Idąc tym tokiem rozumowania zlikwidujmy na Wojska Polskiego sygnalizację świetlną w ogóle – w Wietnamie przecież sobie radzą bez to i tutaj powinni.
            Rozwiązanie jest proste i istnieje w we wszelakich podręcznikach i zaleceniach do projektowania dróg – natężenie ruchu przekracza pewien poziom – robi się lewoskręty.
            Można też próbować półśrodków takich jak proponował Martinez – zakaz skrętu w lewo i zamiana tego na skręty w prawo na około. Jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania, bo zwiększa ono ruch w uliczkach poprzecznych i równoległych do ulicy WP, ale lepsze takie działanie, niż żadne.

          • silver pisze:

            Trolujesz już trochę Wilku. Naczytałeś się trochę w necie i myślisz, że masz patent na wszystko. Ja jestem ciekaw,, czy w ogóle masz prawo jazdy.

          • Wilku Starszy pisze:

            Silver, a jakieś rzeczowe argumenty?

  7. Rudy pisze:

    Dlaczego znak STOP nie jest przez kierowcow w tym miejscu respektowany? Zaraz pisze maila na policje zeby zaczeli egzekwowac od kierowcow przestrzeganie przepisow na tym skrzyzowaniu. Koniec z dziesiatkami wypadkow w tym miejscu!

    • Stop pisze:

      Lepiej napisz do zarządcy drogi/torów by znak usunęli. Przez takie głupoty ludzie nie przestrzegają przepisów.

    • Korba pisze:

      Przeczytaj jeszcze raz kodeks drogowy – ze zrozumieniem!

      • Atm pisze:

        Pytanie czy i władzę się do tego znaku stosuja na wp… Ten sam znak na powstańców stoi pod czujnym okiem kamery z ktorej sypia mandatami

        • Powstańców pisze:

          Poważnie ktoś wlepia mandaty za STOP na Powstańców? Przecież to parodia, a nie realne działania.

    • Mający 40 lat prawo jazdy pisze:

      Tam jest sygnalizacja świetlna. Znak stop obowiązuje jak nie działa sygnalizacja.
      W chwili kolizji a byłem tam jak podjeżdżała karetka światła działały. To na zielonym mam się zatrzymywać?

      • andrzej pisze:

        Szanowny Panie kierowca. W tym miejscu jest STOP przed przejazdem kolejowym W tamtym roku bądż dwa lata temu jeden taki też olał ten znak i wjechał pod lokomotywę. Około 23:00.Śmieszne ale prawdziwe.

  8. Wilku Starszy pisze:

    W Pruszkowie stabilnie. Jak tam statystyki wypadkow?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Grill gazowy