Kolejarze na placu boju

Region

3 września zaczęła się prawdziwa batalia. Linia podmiejska 447 została zamknięta na 12 miesięcy, a kolejarze rozpoczęli walkę z czasem. Zapewniają, że wszystkie prace postępują zgodnie z harmonogramem.

Warto przypomnieć, że część prac wystartowała w maju, ale wraz z początkiem września rozpoczął się kluczowy etap inwestycji związanej z modernizacją linii 447. Ruch pociągów na trasie Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki został wstrzymany, a pasażerowie przesiedli się do komunikacji zastępczej. Kolejarze po cichu pracują, choć zdarzały się nieciekawe sytuacje. W Brwinowie zamknięto wejście na peron PKP, gdzie znajdowała się jedyna kasa biletowa. Na szczęście po kilku dniach sytuacja rozwiązała się. W Brwinowie kasy już stoją.

Przebudowa przejścia podziemnego przy dworcu PKP i budowa tunelu w ciągu ul. Działkowej i Błońskiej – to inwestycje, które zostaną przeprowadzone w Pruszkowie. Pierwsze zmiany już nastąpiły. W związku z planowaną budową tunelu od 21 września wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. – Umożliwi to przebudowę infrastruktury podziemnej kolidującej z tunelem drogowym. Rozpoczęcie prac konstrukcyjnych tunelu przewidziano na początku października – podaje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Mieszkańcy Pruszkowa niebawem będą musieli radzić sobie bez przejścia podziemnego. Kolejarze szykują rozwiązanie. – Otwarcie przejścia dla mieszkańców w poziomie szyn nastąpi w pierwszym tygodniu października – zapowiada przedstawiciel PKP.

W maju rozpoczęły się prace na stacji w Piastowie. Na pierwszy ogień poszła przebudowa przejścia podziemnego. – Od maja do sierpnia wykonano konstrukcję żelbetową segmentów przejścia pod torami linii nr 1. Obecnie realizujemy konstrukcję żelbetową przejścia pod torami, a dokładnie wyjście z przejścia w rejonie ul. Lwowskiej – prezentuje Jakubowski.

Za 6 mln zł w Parzniewie powstanie przystanek kolejowy. W tym przypadku kolejarze mają ręce pełne roboty, bo w rejonie ulic Przejazdowej i 36 Pułku Piechoty Legii Akademickiej trafili na „łyse pole”. Prace wystartowały w maju. – Dotychczas wykonano konstrukcję żelbetową segmentów przejścia pod torami linii nr 1. Przygotowujemy się do prac pod torami linii 447. Po wykonaniu demontażu sieci trakcyjnej, torów oraz przebudowy infrastruktury podziemnej, wykonawca przystąpi do pogrążenia grodzic stalowych zabezpieczających realizację wykopu pod docelowy obiekt. W czwartym kwartale tego roku przewidujemy budowę odwodnienia oraz rozpoczęcie wykonania ścianek peronowych – streszcza postępy prac przedstawiciel PKP.

W Brwinowie powstaje przejście podziemne w rejonie ul. Sportowej i ul. Mszczonowskiej. Obecnie montowana jest konstrukcja żelbetonowa wyjścia oraz pochylnia od strony ul. Mszczonowskiej. Z kolei w Milanówku wykonano konstrukcję przejścia pod torami linii nr 1. Obecnie budowane jest wyjście od ul. Krakowskiej.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.