Wiadomości
Autor artykułu: Ewelina Latosek | 10 grudnia 2019 7:30 |
3Od najbliższej niedzieli, 15 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy przewoźników kolejowych w naszym regionie. Nowością jest też, że w Grodzisku Mazowieckim zatrzymają się pociągi dalekobieżne.
Zgodnie z nowym rozkładem jazdy Warszawskiej Kolei Dojazdowej, przez najbliższy rok w dni powszednie w szczycie komunikacyjnym obsługę pasażerów na linii zapewniać będzie równocześnie 14 pociągów. – Nowy roczny rozkład jazdy pociągów WKD zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD pozwoli na dalszą walkę o miano najpunktualniejszego przewoźnika pasażerskiego w kraju, co z pewnością pomoże przyczynić się do osiągnięcia dobrego rezultatu w liczbie przewożonych pasażerów – zaznacza przewoźnik.
Modyfikacje nastąpią w grafiku Kolei Mazowieckich i mają być to zmiany na lepsze. W przypadku linii R1 Warszawa-Skierniewice w porannym szczycie pojawi się dodatkowe połączenie między Grodziskiem Mazowieckim a Żyrardowem. – Od 15 grudnia PKP PLK planują usunąć uciążliwe ograniczenia prędkości przy wybranych stacjach i przystankach osobowych, co przełoży się na skrócenie czasu przejazdu – czytamy w komunikacie Kolei Mazowieckich.
Od 15 grudnia oddzielny rozkład jazdy wprowadza też Szybka Kolej Miejska, choć wielu zmian w stosunku do poprzedniego w nim nie znajdziemy.
Duża nowość to zatrzymywanie się pociągów dalekobieżnych w Grodzisku Mazowieckim. Składy Intercity z grodziskiej stacji odjadą do Krakowa i Wrocławia.
Szczegółowe rozkłady znajdziecie pod linkami:
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
I co pewnie klasycznie ostatni pociąg z warszawy o 23 XD Bo nikt później nie wraca już do domu
no i klasycznie pociągi będą zatrzymywać się na samym końcu stacji zamiast przy wyjściach?
Grodzisk wykorzystal swoja szanse – nie dosc, ze porzadnie wyremontowali dworzec, to jeszcze maja odpowiednie perony dla pociagow dalekobieznych. U nas natomiast, w DWUKROTNIE wiekszym miescie, mamy dalej JEDEN peron po LATACH remontow , klepisko przed wyjsciem ze stacji i koszmarne przejscie podziemne. Szkoda, ze nikt nie lobbowal drugiego peronu od strony budynku dworca – bardzo by to usprawnilo przeplyw pasazerow i odciazylo przejscie podziemne. Peron nie musialby byc szeroki, byleby byl latwo dostepny z poziomu ulicy, ale to marzenia scietej glowy z innego galaktycznego wymiaru.
Dokładnie. Poza tym spierniczono szansę na zadaszenie całego peronu. Dodam, że mieliśmy długi peron tylko go skróciliśmy. Władze Pruszkowa nigdy nie myślały perspektywicznie.