Wiadomości
Autor artykułu: K K | 27 marca 2025 7:00 |
24W Grodzisku Mazowieckim odbyło się spotkanie dotyczące organizacji nowej linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Trasa miałaby przebiegać przez miejscowości Terenia, Urszulin, Urzut, Starą Wieś, Nadarzyn, Wolicę i Janki.
Kto wziął udział w spotkaniu?
Organizatorem rozmów był radny sejmiku mazowieckiego Grzegorz Benedykciński, były burmistrz Grodziska Mazowieckiego. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele zainteresowanych gmin, urbaniści oraz przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego. CPK wyraziło zainteresowanie inwestycją i uznało ją za projekt towarzyszący budowie portu.
Co dalej?
To kolejne spotkanie w tej sprawie. Następne odbędzie się w połowie kwietnia z udziałem Marszałka Województwa Mazowieckiego. Wtedy podjęta zostanie decyzja o zleceniu wstępnej koncepcji inwestycji. Wcześniejsze rozmowy miały miejsce w Ministerstwie Infrastruktury, gdzie temat omawiano z ministrem Maciejem Laskiem.
Czy nowa linia ma szansę powstać?
Planowany przebieg trasy obejmuje miejscowości: Terenia ( gm. Brwinów) – Urszulin ( gm. Grodzisk Mazowiecki) , Urzut, Stara Wieś, Nadarzyn, Wolica ( gm. Nadarzyn) – Janki ( gm. Raszyn).W dużej części trasa ma przebiegać w pasie drogowym pozostawionym przy budowie trasy S8. Ma on jednak liczne kolizje, co może stanowić wyzwanie dla inwestycji. Jak
Mimo że do realizacji projektu daleka droga, to pojawiło się pierwsze „światełko w tunelu”. Wszystkie samorządy analizują możliwość pozostawienia rezerwy planistycznej na przyszłą linię transportu szynowego. Kolejne miesiące pokażą, czy projekt nabierze realnych kształtów.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Bo to mają być scieżki dla potencjalnych klientów , które doprowadzą do centów handlowych żeby zwiekszyć sprzedaż , bo przecież nikt nie pyta rowerzystów dokąd chcieliby jeżdzić. To oczywiste, i fakturyu też muszą być odpowiednie. Tle osób czyta te info , a jakoś żadnych spotakń rowerzystwó i wspólnych wycieczek rowerowych brak. A może się mylę? są jakieś grupowe wycieczki rowerowe?
Robert, nie jest potrzebne do organizacji wycieczek rowerowych specjalne pozwolenie władzy, wystarczą ogłoszenia na grupach społecznych. W niedzielę około 10 rano widziałem taką grupę rowerzystów w Ursusie, jechali w stronę Piastowa. Pomyśl nad trasą, zobacz ile czasu będzie trwał przejazd, podaj przybliżoną długość trasy, podaj dzień i godzinę wyjazdu, napisz gdzie startujecie, poproś chętnych o zaproszenie znajomych,.. Wystarczy pomysł, wolny czas, klucze, pompka i grupka chętnych, powodzenia w organizowaniu.
A mnie się wydaje że rozsądniej było by by ta linia biegła przez Nadarzyn ale do Mszczonowa a nie do Janek w kier Warszawy. Chyba że z okolic Rakowa- Opaczy na Janki Nadarzyn Mszczonow. Temat do analizy. Proponowane Janki przez Nadarzyn nie mają sensu.
Oni tą linię od 50 lat planują i poza plany wyjść nie mogą
Hmm,.. dlaczego nie ma w planie możliwości dojazdu do Nadarzyna i Janek z Pruszkowa bez przesiadki? Podejrzewam że większość mieszkańców Nadarzyna i okolic wybrałaby wariant bezpośredni do Wa-wy.
A co do tego marszałek województwa mazowieckiego. Czyż by to był specjalista od budowy dróg? Odniosłem wrażenie jakby na niego czekali jak na jakiś cud. Czy w Polsce mamy aż tyle środków od kapusty?
Nic z tego nie będzie, zwłaszcza w takiej postaci. Powiedzą, że plan był ale nikomu się nie spodobał, były protesty itp. kilka lat temu była szansa na rozwój przy okazji CPK ale to wszystko upadło bo nikt z samorządu województwa nie chciał rozmawiać z PiS. Tak samo uwalili przedłużenie WKD do Ronda Dmowskiego. Nic z tym betonem zrobić się nie da.
Przedluzanie WKD do CPK to kretynizm. Tak samo jak ta linia do Janek w obecnym ksztalcie.
z tym rondem Dmowskiego to poważnie? Byłeś kiedyś w Śródmieściu Warszawy, widziałeś mapkę śródmieścia? Gdzie miałby być przystanek, a tory pod Alejami? Zejdź na ziemię, będzie łatwiej żyć.
Nadarzyn jedyna duża miejscowość pod warszawą bez dojazdu koleją. przecież my chcemy jeździć koleją do warszawy a nie w drugą stronę!
Jeśli dobrze zrozumiałem to trasa miała by się kończyć na Jankach? Przecież to totalnie nie ma sensu. Nikt nie bedzie jechał do Warszawy z Janek czy Nadarzyna przez Brwinów. Z drugiej strony z Janek nie ma żadnego korzystnego połączenia z centrum Warszawy. W proponowanej postaci trasa zaczyna i kończy się z dala od centrum Warszawy czyli kompletnie inaczej niż obecna linia.
Super
Super pomysł dla tysięcy mieszkańców powodzenia w realizacji projektu
Czysty idiotyzm. komu coś takiego potrzebne ? chyba tylko Centrum Janki. cpk nie ma z tym w ogóle nic wspólnego
Oczywiście, że potrzebne. Nadarzyn i okoliczne jednak mocno już obecnie zaludnione miejscowości nie mają dojazdu szynowego do Warszawy. A tam zaparkowanie graniczy z cudem i będzie coraz trudniej, jak więc dojechać do pracy (te mniejsze miejscowości to sypialnie Warszawy), do teatru, na koncert, do muzeum, do porządnej restauracji, do pociągu dalekobieżnego, na konkretne zakupy czy załatwić coś co tylko można w Waw? Bardzo potrzebne, ale na pewno obecnie mega trudne i to nie finanse będą przeszkodą. Tramwaj do Wilanowa zbudowano – stamtąd tysiące ludzi potrzebuje dostać się do centrum do pracy, a samochodem nie ma jak zaparkować
Potrzebne, ale nie w takim ksztalcie. Okolica sie tak zabudowala, ze prowadzenie linii z Nadarzyna prosto do Warszawy moze byc niemozliwe.
Co innego szybki tramwaj.
Nie wiem czy wiesz, ale WKD to taki szybki tramwaj, zajmuje podobną szerokość,.. Natomiast można skierować linię kolejki od stacji Reguły/Opacz przez Pęcice, później wzdłuż Utraty do Nadarzyna, lub przez Pęcice, Sokołów do Janek, Wolicy i Nadarzyna. Jest jeden problem, czy jest tylu mieszkańców żeby linia była opłacalna.
W Komorowie nawet jest zostawione miejsce na kiedyś projektowaną linie do Nadarzyna. Ulica bodajże Sportowa, albo Nadarzyńska obecnie – jak patrzę na mapy Googla.
A może tak połączyć Komorów z Nadarzynem .
Już z 20 lat temu słyszałem o takim pomyśle. To jest fantastyka, planowanie na ekranie (wcześniej było na papierze). Spotkają się samorządowcy, pogadają i pożartują. Najedzą i napiją za pieniądze podatników. Na tym się skończy koncepcja.
Linia obecnej WKD powstała 100 lat temu, Kolej Warszawsko – Wiedeńska 180 lat temu. Inne linie kolejowe też lata temu. Nie wliczając metra w Warszawie, to czy w ostatnich 50 latach w w okolicy wybudowano nową linię kolejową? Ja kojarzę, że miał powstać krótki odcinek od lotniska w Modlinie do stacji Modlin. Oczywiście nie powstał i ten krótki odcinek obsługują autobusy.
Fakt, ale widzi-mi-się, że lotnisko w Modlinie jest jako pasażerskie zupełnie zbędne i chyba będzie przygotowywane ponownie dla wojska.
Który to już raz o tym ględzą, a nic nie robią ?! Typowe dla rządu gawędziarzy i marketingowców , co nie idzie w parze z realnymi działaniami !
Idealnie rozkopali Mierzeję Wiślaną, zrobili raj dla kajakarzy bo nic większego się nie zmieści,.. bach i kilka miliardów w piach. Przypomnę że plan przekopu powstał w głowie Jarosława K. w latach 80-90 ubiegłego wieku.
Pogłębią i wpłynie tam „żółta łódź podwodna”. To tamtędy ucieknie z Rosji putin.