Wiadomości
Autor artykułu: K K | 26 czerwca 2025 7:00 |
3Po latach oczekiwań wreszcie jest przełom. Dobiegają końca prace przy budowie dróg dojazdowych do wiaduktu WD-64, który łączy Piastów z Ursusem nad linią kolejową Warszawa–Katowice. Obiekt powstał już w 2013 roku, ale przez ponad dekadę nie był używany. Teraz to się zmieni.
Wiadukt, który prowadził donikąd
Wiadukt WD-64 zbudowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako część Południowej Obwodnicy Warszawy. Miał połączyć ulicę Witosa w Piastowie z Orląt Lwowskich w Ursusie. Niestety, przez 11 lat brakowało dróg dojazdowych. Most stał bezużyteczny, mieszkańcy nazywali go „wiaduktem widmo”.
Prace na finiszu
Dziś inwestycja wchodzi w ostatnią fazę. Drogi po obu stronach wiaduktu są już niemal gotowe. Trwają roboty wykończeniowe: układanie chodników, montaż barier, oznakowanie, oświetlenie i sprzątanie. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na lipiec 2025 roku.
Po zakończeniu robót Ursus złoży wniosek o pozwolenie na użytkowanie, zarówno od strony Warszawy, jak i Piastowa. To ostatni krok, by otworzyć nową trasę dla kierowców.
Co dalej? Są już kolejne plany
To nie koniec inwestycji w tej części miasta. Burmistrz Ursusa wysłał do Piastowa propozycje kontynuacji rozbudowy układu drogowego. W planach są:
przedłużenie ul. Szarych Szeregów w kierunku PKP Warszawa–Niedźwiadek,
budowa chodnika przy ul. Witosa aż do ul. Piastowskiej,
dalsza rozbudowa drogi wzdłuż ekspresówki do ul. Regulskiej.
Te inwestycje mogą jeszcze bardziej usprawnić ruch i poprawić komunikację między dzielnicami.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dotychczas to wyglądało tak, że Warszawa celowo izolowała się od Piastowa i Pruszkowa. Dopiero ten rok przyniósł poprawę. odnosi się to takze do połączenia Kauflandu w Piastowie z Niedźwiadkiem.,ul.Bodycha
Czy przedłużenie Szarych Szeregów jest możliwe? Ulica znajduje się na terenie PKP, ze względu na bezpieczeństwo, budowa ulicy w bezpośrednim sąsiedztwie torów kolejowych, zwłaszcza w odległości mniejszej niż 20 metrów od osi skrajnego toru, jest zazwyczaj niemożliwa bez uzyskania odpowiednich zezwoleń i zgód
Nie. Wiadukt widmo nie jest w końcu przejezdny.