Budowa nowego wiaduktu drogowego łączącego ul. Grunwaldzką z ul. Warszawską w Pruszkowie wkracza w decydująca fazę. – Nowy układ komunikacyjny wniesie nową jakość dla kierowców i mieszkańców nie tylko Pruszkowa, ale i całego regionu – podkreśla Prezydent Miasta Pruszkowa Paweł Makuch.
W ramach inwestycji powstanie nowy układ drogowy w tej części miasta. Wiadukt będzie miał 292 metrów długości i blisko 14 metrów szerokości. Podróżujący będą mieli do dyspozycji jezdnię z dwoma pasami ruchu. W ramach inwestycji powstaną również ścieżka rowerowa oraz chodnik. – Obserwujemy postępy na terenie budowy wiaduktu łączącego ul. Grunwaldzką z ul. Warszawską. Obiekt mostowy nabiera kształtów. Ostatnie tygodnie to przyspieszenie prac – mówi Prezydent Paweł Makuch. – Inwestycja ma opóźnienia, na co wpływ miała pandemia COVID-19 i wojna na Ukrainie, ale patrząc na obecne tempo prac jesteśmy optymistami – dodaje.
5 sierpnia 2021 roku została podpisana umowa na budowę nowego wiaduktu drogowego łączącego ul. Grunwaldzką z ul. Warszawską w Pruszkowie, nad czynną linią kolejową wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Na budowę wiaduktu Miasto Pruszków otrzymało wsparcie od PKP PLK S.A., które odpowiada za budowę w obrębie pasa drogowego oraz od Powiatu Pruszkowskiego i Gminy Piastów (po 30% kosztów robót budowlanych).
W ramach działań związanych z nowym układem drogowym zostanie przebudowana ul. Grunwaldzka. – Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest przebudowa ul. Grunwaldzkiej. Droga zyska nawierzchnię asfaltową oraz pełną infrastrukturę w zakresie oświetlenia, odwodnienia, a także ciągu pieszo-rowerowego. Ważnym elementem całego zadania będzie przebudowa skrzyżowania z al. Tysiąclecia oraz z Al. Jerozolimskimi oraz drogami gminnymi. Wszystko to będzie możliwe po uprzedniej akceptacji Rady Miasta Pruszkowa – przedstawia Konrad Sipiera, Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa.
Na realizację zadania „Budowa ul. Grunwaldzkiej w zakresie dojazdu na wiadukt drogowy nad torami kolejowymi LK nr1 i LK nr 447 wraz z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego i sieciami uzbrojenia terenu” Miasto Pruszków otrzymało z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 8 447 670 zł.
Koszt całkowity inwestycji to 21 991 278,30 zł.
– Budowa wiaduktu oraz rozbudowa ul. Grunwaldzkiej to inwestycje o znaczeniu strategicznym dla komunikacji w naszymi regionie. Realizujemy zadania o potężnej wadze, którego efekty odczują kierowcy i mieszkańcy. To ważny krok do usprawnienia ruchu w mieście i w regionie, a przede wszystkim do zwiększenia bezpieczeństwa – zaznacza Prezydent Paweł Makuch.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Budowa spowodowała liczne objazdy jak również utrudnia funkcjonowanie okolicznych mieszkańców.
Zalecenie: jak już coś robicie i zamykacie ulice to warto przygotować ciąg ulic wyjazdowych bo jest w tragicznym stanie z miejsc ograniczonych przez budowę a mianowicie ciąg uliczny pomiędzy ul. Marii Skłodowskiej Curie 24 a ul.Stanisława Moniuszki. Jak narazie tydzień czasu po ogromnych dołach sięgających 30 cm. Jak by mógł jakiś włodarz z Pruszkow/Piastow zajechać zobaczyć w jakim stanie maja drogę to by było dobrze.
Ten wiadukt jest k..wyrzucanie kasy w błoto, bezsensowny projekt. Wyjazd z Pruszkowa na węzeł autostradowy to zapyziała szosa tzw ul. POZNAŃSKA , wiecznie zakorkowana. Brak równoległego wiaduktu w Pruszkowie itd To są powazne problemy , a nie wiadukt na zadupiu
Ten wiadukt dla tirów przy ul.Grunwaldzkiej jest potrzebny jak dziura w moście, utrudni tylko okolicznym mieszkańcom życie, np. Papierni
Kiedy wreszcie
Będą ustawione światła aby można było płynnie przejechać przez Pruszków.Co światła to hamowanie i smrodzenie .Ekolodzy może byście wreszcie się ruszyli do dzialania
…
ekolodzy są opłacani przez inne ” czynniki ” społeczne , dobro społeczne jest im całkowicie obce . nie licz na ich pomoc za zerowy zysk
Uuu.. hahaha
Bez wątpienia jest to największa inwestycja w powojennej postkomunistycznej Polsce której notabene żądzą postkomunistyczne trzody chlewnej jak z lewa i prawa
Gdy tylko jakiś lewak wygra wybory na prezydenta w Pruszkowie to Tempo 30 murowane. Jeśli Warszawa wprowadzi spowolnienie ruchu, to za chwilę to samo będzie w Pruszkowie
Prawak pozwoli na jazdę pincet, a później zabierze roczną pensję za przekroczenie prędkości,..
Dzięki temu wiaduktowi straciłam pracę gdzie pracowałam 18 lat …..
inni podobno stracili życie dzięki tej inwestycji
A co robiłaś?
Wszystko super, z jednej strony pociągi z drugiej wiadukt, jestem zagrodzona z każdej strony. Nie mam dojścia do swojej posesji, czy ktoś pomyślał o osobie która tam mieszka?
Podążając za Szanownym Panem Prezydentem, szczególnie zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców okolic tej radosnej inwestycji, przerzucenie części regionalnego transferu przez uliczki dojazdowe do posesji, wydatnie się do wzrostu tego bezpieczeństwa przyczyni 🙂
Najpierw usprawnijcie kontrolę techniczną pojazdów poruszających się po Piastowie I Pruszkowie.W większości to gruchoty emitujące sadzę z wyciętymi DPF-ami. Wprowadźcie strefę Tempo 30 jak w Warszawie i zakazcie poruszania się szrotu po ulicach to wówczas usprawnicie ruch.
A czym Ty jeździsz?
Na wrotkach
Masz pojedzir jak dzialaja tak naprawde dpf-y.To nie mow mic
Za dużo C02 i metanu emitujesz
Może od razu rowery w leasingu na 40 lat?
„Wprowadźcie strefę Tempo 30 jak w Warszawie”
Wam ludzie to już się na prawdę w głowach poprzewracało…
puknij sie w czaszkę , tempo 30 ??? nie po to samochód wymyślono
Gdy tylko jakiś lewak wygra wybory na prezydenta w Pruszkowie to Tempo 30 murowane. Jeśli Warszawa wprowadzi spowolnienie ruchu, to za chwilę to samo będzie w Pruszkowie
Tu chyba lewak nie wygra wyborow, za duzo jeszcze ludzi myslacych po staremu :p
przy okazji jedną z pruszkowskich uliczek zamyka się z układu ulic rozprowadzających ruch z tego wiaduktu w kierunku Piastowa – Bąki , de facto tworząc z niej ulice prywatną
Ciekawe dlaczego nic nie napisali, że wiadukt wraz z rondem miał być wykonany do 31.03.2023r.
„Inwestycja ma opóźnienia, na co wpływ miała pandemia COVID-19 i wojna na Ukrainie, ale patrząc na obecne tempo prac jesteśmy optymistami – dodaje.” Coś tam jednak wspomnieli.
dokładnie tak jak w dowcipie o dziurawej oponie w traktorze , jedna dziurawa , ale trzy całe , a to że nie pojedzie , to nie istotne – kłamanie też jest sztuką
Jakiego bezpieczeństwa i jakie jego zwiększenie ?
Ten nowy wiadukt to dramat. Wchodzi brutalnie pomiędzy domki jednorodzinne na Tworkach z drugiej strony wprowadza ruch tranzytowy w osiedla bloków na pograniczu Bąków i Piastowa. Brak komunikacji zbiorowej, przystanku kolejowego itp.
1. „Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest przebudowa ul. Grunwaldzkiej” – czy Konrad Sipiera mówi tu o jakimś nowym postępowaniu, czy o tym z lutego, które zostało przecież unieważnione? Bo w BIP nic nowego nie ma.
2. Kiedy ruszy przebudowa ulicy Broniewskiego? Bo bez jej wybudowania nie bardzo będzie gdzie pojechać z tego wiaduktu.
Czy zatem w momencie wybudowania wiaduktu może okazać się tak, że drogi dojazdowe po obu stronach będą w powijakach?
Głosiłem tu taki scenariusz jakiś miesiąc temu…
Najpierw wykonanie później przemyślenia głęboko idące . . A Polska to taki piękny kraj. Ciekaw jestem jak wprowadza się nowi mieszkańcy blokowiska na ulicy Konotopskiej.. z tej ulicy też władze zrobią jednokierunkową na poczet parkingu dla dewelopera? Jak się ma takie obciążenie na infrastrukturę gdzie docelowo jest zabudowa jednorodzinna?? Najpierw robić myślenie zostawiają na końcu… Banda nieudaczników
baju baju nie w tym kraju