Na Warszawie Zachodniej postęp prac i zapewnienie bezpiecznego prowadzenia ruchu wymaga tymczasowych zmian w komunikacji między 22 sierpnia a 3 września. Zaplanowane roboty związane są z podłączaniem nowych urządzeń do systemu sterowania ruchem kolejowym.
Prace na Warszawie Zachodniej skupiają się w dwóch obszarach. Na dojeździe od strony zachodniej budowane są wiadukty kolejowe. Wykonawca betonuje kolejne segmenty obiektów. Wykorzystuje przy tym dziesiątki maszyn: dźwigi, betoniarki, palownice i koparki. Kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe usprawnią podróże koleją w aglomeracji warszawskiej.
Prowadzone są również prace w tunelu dla pieszych. W konstrukcji, która łączy już peron 9 z peronem nr 6, realizowane są roboty wykończeniowe. Kładzione są posadzki i ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome, które zapewnią wygodny dostęp z przejścia podziemnego na perony. Wykonawca montuje instalacje energetyczne, kanalizacyjne i odwodnieniowe.
Zmiany dla podróżnych od 22 sierpnia
Istotne prace zaplanowano od 22 sierpnia do 3 września związane z podłączaniem urządzeń do nowej nastawni zlokalizowanej w budynku LCS na stacji Warszawa Zachodnia. Pozwoli to w przyszłości na komputerowe zarządzanie ruchem kolejowym i zastąpienie dotychczasowego systemu przekaźnikowego. Nowy system pozwoli na szybszą odprawę pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Na czas prac PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami zaplanowały zmiany w połączeniach kolejowych w Warszawie i aglomeracji. Pomimo największej w historii przebudowy stacji i ograniczonego zakresu czynnych torów, utrzymane jest kursowanie pociągów.
Tymczasowe zmiany komunikacji są zaplanowane w rozkładzie jazdy. Część pociągów pojedzie zmienioną trasą przez stację Warszawa Gdańska. Część połączeń będzie skróconych lub odwołanych. Pasażerów prosimy o zwrócenie uwagi na zmiany w kursowaniu i sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Informowaliśmy o tym tutaj.
Warszawa Zachodnia zmienia oblicze
Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Kiedy powstanie zapowiadany tunel dla tramwajów pod torami kolejowymi?
Kiedy powstanie zapowiadany tunel pod torami kolejowymi, umożliwiający dojazd tramwajem do stacji?
Brawo dla tego wspaniałego Rządu! P
Gówno w kolorowym papierku
Heniek pełne zanurzenie w bagnie(tfu w gó.nie)
a wysokość peronu pasuje do nowo kupionego taboru przez PKPPLK?
Mamy nadzieję, że tak 🙂
Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki,PełO odmienia kraj
szczerbaty gnom z łupieżem, w dwóch lewych butach, z odwrotnie założonym zegarkiem