Wiadomości
Autor artykułu: AZ | 13 czerwca 2024 10:28 |
16Warszawa jako pierwsza w Polsce wprowadza Strefę Czystego Transportu, której celem jest ograniczenie emisji spalin i poprawa jakości powietrza. Nowe przepisy, obejmujące ograniczenia dla starszych pojazdów, mają przynieść korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla zdrowia mieszkańców stolicy.
Od 1 lipca w Warszawie zacznie obowiązywać pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu (SCT). W SCT ograniczony zostanie wjazd pojazdów z silnikiem benzynowym (w tym LPG) starszych niż 27 lat lub niespełniających normy Euro 2 oraz pojazdów z silnikiem Diesla (w tym LPG) starszych niż 19 lat lub niespełniających normy Euro 4.
Przez pierwsze 3,5 roku z wymogów SCT będą zwolnieni mieszkańcy Warszawy, którzy rozliczają w niej podatki. Oznacza to, że nowe przepisy dotkną jedynie 3% pojazdów w mieście. Bezterminowo z wymogów zwolnieni będą także seniorzy (osoby powyżej 70 roku życia) oraz osoby z niepełnosprawnością. Potwierdzeniem tych uprawnień będzie specjalna nalepka.
Strefa obejmie większość Śródmieścia oraz fragmenty otaczających je dzielnic. Na tym obszarze wjazd pojazdów emitujących najwięcej trujących spalin zostanie ograniczony. Jak podkreślają urzędnicy, wprowadzenie SCT ma na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i poprawę zdrowia mieszkańców Warszawy.
Wprowadzenie Strefy Czystego Transportu to ważny krok w kierunku poprawy jakości powietrza w Warszawie. Dzięki temu zmniejszy się ilość trujących spalin w centrum miasta, co pozytywnie wpłynie na stan zdrowia jego mieszkańców. To także przykład dla innych miast w Polsce, które mogą wprowadzać podobne rozwiązania w przyszłości.
Od początku czerwca osoby zwolnione z wymogów SCT mogą składać wnioski o uprawnienia i nalepkę stacjonarnie w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich oraz przez internet.
Wszystkie informacja na temat Strefy Czystego Transportu znajdziecie tutaj.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
no cóż pozwolimy sami na upadek cywilizacji cofamy się w rozwoju
Zakładam że wszyscy pracownicy urzędów warszawskich będą dojeżdżać komunikacją miejską ew. rowerem. Dotyczy to w szczególności kierowników do prezesa Szambolana włącznie. Chyba że standardowo zakazy i kary są dla plebsu a wybrańcy się śmieją w kułak.
Proponuję przeczytać dokładnie o zasadach i zwolnieniach w strefie, a dopiero później popisywać się znajomością tematu i nie powtarzać idiotyzmów znanych wśród plebsu. Dojazd rowerem do pracy to nie przykaz, a dbanie o swoje zdrowie i przy okazji twoje.
Wyzywanie od plebsu nie jest czymś chwalebnym ale jak widać trzeba się jakoś podbudować. Nie wiem jak jadący rowerem ma dbać o moje zdrowie, często muszę ustępować piratom na alejkach, w okolicy Pól Mokotowskich to plaga, chyba im lekko mózgi przewiało.
W Warszawie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów ciężarowych, co z tego skoro za p. Gronkiewicz około 2 tys. dużych smrodowozów miało zezwolenia na wjazd do centrum (nowszych danych nie widziałem, nie wiem czy się zmieniło).
Wracając do mojego poprzedniego tekstu – tak uważam że jeżeli urzędnicy generują ograniczenia dla ludzi to sami powinni stanowić przykład i zrezygnować z samochodów na rzecz komunikacji miejskiej ew. rowerów. Bez wyjątku na wszystkich dyrektorskich stołkach.
wszystko co nas zabija powinno być zakazane, stare samochody, alkohol, papierosy, głupota partyjnych oligarchów, religie.
Proponuję zasadę wzajemności. Samochody mieszkańców ze strefy czystej w Warszawie na terenie całego kraju będą musiały spełnić wymagania swojej gminy… W innym przypadku srogie mandaty…
wprowadźcie w mieście strefy i po kłopocie.
Proponuje też nie wpuszczanie starszych posłów do sejmu,którzy siedzą tam od 100 lat i nie chcą odejść
Niech władze Warszawy zamkną Okęcie najwięcej spalin.
No i git, zaraz biedota przyjdzie płakać że swoimi spalinowymi dorożkami które powinny być zezłomowane w minionym stuleciu nie mogą zatruwać życia innym.
Ale głupota….
Nareszcie, mam nadzieję że szybko coś podobnego powstanie w Pruszkowie i okolicach
Buahahahaha!!!!
Na razie w takiej formie, a później zwiększanie zasięgu strefy i zmniejszanie limitu wieku samochodu.
W praktyce będzie to strefa eliminacji biedoty.
– Stary mały samochód spalający 5L -> ŹLE
– Nowy wielki SUV z mocnym silnikiem spalający 15L -> SUPER, nie ma problemu
nie bronię wielkiego nowego suv-a, bo nie mam takiego, ale weź pod uwagę że ten stary, samochód nie ma żadnych filtrów spalin. Katalizator dawno usunięty. Wszystkie trucizny z rury lecą i nic ich nie zatrzymuje. Wszyscy to musimy wdychać. To ja już wolę niech jeżdżą tymi nowymi suv-ami.
Inna sprawa spójrz na poważnie zakaz dotyczy aut starszych niż 27 lat. Ile ich jest? w dodatkuto tylko centrum. jak ktoś ma tak stary samochód a koniecznie musi jechać do centrum Warszawy, to może zostawić swój samochód na P+R i pojechać SKM, metrem, czy autobusem kawałek. Korona z głowy nie spadnie…
W końcu strefa wolna od biedoty, te 20 letnie parchy niech trują gojów w jaktorowie i innych tego typu wsiach, a nie w Warszawie