PKP zaplanowało kolejne duże prace związane z przebudową Dworca Zachodniego. Dlatego też średnicówka zostanie zamknięta dla ruchu pociągów.
Zamknięcie podmiejskiej linii średnicowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Stadion zaplanowano od 26 czerwca.
Jak będzie wyglądała organizacja ruchu? Wyjaśnia to Krzysztof Grünke, zastępca Dyrektora Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym ds. rozkładów jazdy – Wszystkie pociągi w zależności od swojej relacji będą kończyć bieg na stacji Warszawa Wschodnia bądź przystanku Warszawa Stadion. Jeśli chodzi o kierunek zachodni, to pociągi z linii radomskiej będą jeździły tak jak obecnie do stacji Warszawa Gdańska. Część pociągów z linii skierniewickiej i łowickiej będzie skierowana przez Warszawę Centralną. Pozostałe pociągi będą kończyły bieg na stacji Warszawa Zachodnia lub Warszawa Gdańska.
Zamknięcie średnicówki jest koniecznością. Wykonawca ma w planach zdjęcie i odtworzenie dwóch torów linii podmiejskiej. – To jest tak naprawdę wąskie gardło, które będzie wykonywane. Jedyny dojazd do miejsca będzie po jednym torze zamkniętym i po torze zdjętym. Prace będą wykonywane na zmianę, na jednym i na drugim torze. Wykonawca nie może inaczej dojechać do tego terenu, dlatego aby moc wykonać jeden tor, musimy mieć drugi zamknięty po to aby po nim jeździć – dodał Marcin Kowalczyk, dyrektor projektu PKP PLK.
Podczas gdy podmiejski tor średnicowy będzie zamknięty, przynajmniej część pociągów będzie przekierowana przez Warszawę Centralną. Będzie to możliwe dzięki temu, że tuż przed remontem podmiejskiej średnicy zostanie odtworzony zamknięty aktualnie tor linii dalekobieżnej.
Nowa organizacja ruchu potrwa do kolejnej zmiany rozkładu jazdy, czyli do 2 września.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Ale o co halo ? to jest w Stolicy.
Utrudnienia na Manhattanie też będziecie komentować ?
tylko w tym gównostanie mozna remontować jedną linie przez ponad 30 lat bez skutku i jeszcze coraz bardziej wydłużać czas podróży. Technologia godna afryki
Linia kolejowa z Warszawy do Poznania była remontowana przez 6lat i jedzie się 10min dłużej niż przed remontem. Nie nastawiałbym się, że czas przejazdu między Włochami a Śródmieściem się poprawi.
Żadne remonty nie mają sensu, to tylko wymówka do codziennych opóźnień i organizacji rodem z PRL. Kolej jest niereformowalna, najlepsze co można zrobić to PKP zlikwidować, tory zaorać a w ich miejsce zrobić po 3 pasy w każdą stronę od śródmieścia co najmniej do Żyrardowa a najlepiej to aż do Skierniewic.
Tak i zapchać Warszawę kolejnymi samochodami? Brawo, bardzo mądry pomysł geniuszu, powinieneś dostać nagrodę Nobla z logistyki!
Jak zapłaci za parking 8 godzin x24 dni to już nic nie napiszę
No widzisz, tacy geniusze…w dupie był i gówno widział, ale pierwszy się udziela. Przez całe lata nic się nie działo z tym PKP, a wszyscy chcieliby mieć teżewe albo druga Japonię, ale żeby to osiągnąć ,trzeba czasu, bo to nie film Harry Potter i za machnięciem kijka się nie zmieni ? naród cepowy ?
Tylko wsiok z Żyrardowa bądź Skierniewic mógł tak napisać
Do 2 września? Którego roku? 2172?
Przecież całkiem niedawno był remont linii srednicowej. To co nie można było odrazu, zrobić przecież juz wtedy były plany przebudowy Zachodniego . Marnotrawstwo pieniędzy podatników, czyli nas wszystkich
NARESZCIE !
Przecież to był wstyd , żeby przez ostatnie kilkadziesiąt lat, od stacji Wa-wa Włochy do Śródmieścia pociąg jechał z prędkością 20-45km/h !!!
Ale przecież oni tą linię remontują co kilka lat i jak widać nic to nie daje.
Bo tu nie sztuką jest wyremontować aby działało to lepiej i sprawniej, sztuką jest remontować ciągle i ciągle obiecując poprawę. Po zo zarzynać kurę co jajka daje?
To pewnie jakiś „przybyły” i nie wie jaki tu cyrk jest od 30 lat.
Poza tym „średnicówka” jest od W-wa Śródmieście na wschód – w stronę dw. Wschodniego, a nie na zachód w stronę W-wa Włochy.
Później będzie remont mostu średnicowego, bo oczywiście nie można tego od razu zrobić.
Następnie jak zrobią most to trzeba będzie modernizować trasę W-wa Zach. – Grodzisk Maz. bo będzie już przestarzała.
Współczuję ludziom, którzy decydują się tu zamieszkać z myślą, że będą sobie szybko dojeżdżać do Warszawy do pracy czy szkoły.
To co się wyprawia na tej linii to jakiś dramat!
tego nawet juz szkoda komentować, jaka to parodia jest
farsa, jakiś ty głupi !
To lepiej jest nic nie robić jak było za czasów tuskolandii, tuskobuwsów i prania Vat-u ?
Robić. Tylko robić sprawnie, szybko i z gwarancją na następne 30 lat. A nie. O chwila kolejny remont, który jest wydłużany w nieskończoność. A założone wcześniej koszty, są przekraczane wielokrotnie.
@Niunia
Brak słów! Obrażasz ludzi! Ogarnij się!