Władze powiatu pruszkowskiego podpisały umowę z wykonawcą przebudowy odcinka ul. Komorowskiej oraz skrzyżowania ulic Pruszkowskiej i Lawendowej. Roboty drogowe potrwają 70 dni.
Przebudowany zostanie odcinek ul. Komorowskie pomiędzy rondem na ul. Brzozowej a ul. Warszawską przy przejeździe WKD. Inwestycja pochłonie 2,9 mln zł, z czego 1 mln zł pochodzi z dotacji udzielonej powiatowi pruszkowskiemu przez gminę Michałowice. Umowę w siedzibie pruszkowskiego starostwa podpisali 19 sierpnia starosta pruszkowski Krzysztof Rymuza, członek zarządu powiatu pruszkowskiego Agnieszka Kuźmińska oraz prezes zarządu firmy EFEKT Waldemar Brudnowski, wykonawca inwestycji.
– Będzie zrobiony odcinek od ronda przy ul. Brzozowej do torów kolejowych. To bardzo zniszczony odcinek, który oprócz wymiany nawierzchni będzie wymagał przebudowy odwodnienia i instalacji energetycznej do samych torów – zaznacza Krzysztof Rymuza, starosta pruszkowski. – Punktowo będziemy również przebudowywać skrzyżowanie ulicy Pruszkowskiej z ulicą Lawendową. Właściwie , jak przejeżdża się tędy w okresie letnim to trudno zrozumieć dlaczego to przebudowujemy. Natomiast na okolicznych ogrodzeniach widać ślady z okresu jesienno-zimowego. Woda, która stoi na tym skrzyżowaniu jest rozbryzgiwana przez przejeżdżające samochody. Wtedy widać konieczność przebudowy tego skrzyżowania i przede wszystkim odwodnienia – podkreśla Rymuza.
Na fragmencie ul. Komorowskiej zostanie wykonane odwodnienie. Zaplanowano wymianę nawierzchni jezdni, chodników zjazdów na posesje, poboczy wraz z podbudową oraz krawężników i obramowań. Dodatkowo przebudowa zostanie napowietrzna linia energetyczna oraz oświetlenie uliczne. Natomiast na skrzyżowaniu ulic Pruszkowskiej i Lawendowej wykonana zostanie poprawa geometrii. Dodatkowo pojawi się tu sygnalizacja świetlna.
Przebudowa wspomnianych fragmentów to element znacznie większego zadania inwestycyjnego, które powiat w porozumieniu z gminami realizuje „na raty”. — Cały projekt zaczyna się przy projektowanym rondzie przy ul. Pogodnej. Myślę, że w przyszłym roku uda nam się zrealizować ten etap. Miasto Pruszków w tym roku nie miało zarezerwowanych środków na to zadanie, a chcemy to zrobić wspólnie. Od tego miejsca mamy projekt aż do końca miejscowości Granica. Przy pełnej współpracy z gminami wybieramy z tego fragmenty, które mamy robić – zaznacza Krzysztof Rymuza, starosta pruszkowski.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Może ktoś mi podpowie co dalej z zapowiadaną rewitalizacją alei Marii Dąbrowskiej w Komorowie. Były huczne zapowiedzi, wizualizacje i na huku się skończyło!
Czyli jak to będzie? Będzie budowa odwodnienia (czyli grzebanie w ciągu ulicy), wymiana nawierzchni (czyli grzebanie w ciągu ulicy), przebudowa oświetlenia z zasilaniem (grzebanie w chodnikach), wymiana chodników. I to wszystko przypada na okres wrzesień-październik-listopad-grudzień, kiedy ludzie wracają z wakacji i ruch na tamtym odcinku gwałtownie wzrasta. Już się nie mogę doczekać, co się będzie działo 🙂
Umowa podpisana w połowie sierpnia
Nic tylko narzekać
@Krzysztof: I bardzo dobrze, że się tak skończyło. Ten projekt, który zaprezentowano, to jakaś porażka. Już wolę, żeby było tak, jak jest teraz – może niezbyt dobrze, ale da się przejechać. Jak ci „urbaniści” czy inni „projektanci” społeczni się zabiorą do pracy to wychodzi koszmarek może ładny z zewnątrz, ale kompletnie niepraktyczny i jeszcze bardziej utrudniający jakiekolwiek poruszanie się po drodze.
Dziękuję za bieżące informacje
Aleja Marii Dąbrowskiej znajduje się w rejestrze zabytków, a szpaler drzew posiada status pomnika przyrody. Rewitalizacja takiej ulicy wymaga zgody i nadzoru konserwatora zabytków, co w konsekwencji oznacza długi proces inwestycyjny i wysokie koszty.
Super, że wygrała firma Efekt. Rondo Herbapolu zrobili bardzo szybko. Miry idzie całkiem sprawnie. Zaczęli robić przy tunelu od strony Działkowej i Błońskiej i znowu prace ruszyły z kopyta.
Efekt bez efektu. Kiepska robota. Ta firma zawsze wygrywała wszystkie przetargi u Jana byłego prezydenta. Jak zwykle przekręt się ciągnie.
Czy będzie zapewniony pas, ścieżka, droga lub cokolwiek dla ruchu rowerowego?
Z tego co widzę to będzie po staremu – ruch po drodze (jezdni).