Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2. Umowa już podpisana.
Chodzi o wykonanie dokumentacji projektowej poszerzenia 89-kilometrowego odcinka autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. 30 sierpnia GDDKiA podpisała umowę z firmą DATABOUT z Warszawy, która za niemal 25,5 mln zł zrealizuje to zadanie. W projekcie ma być zawarte zastosowanie nowatorskich rozwiązań w zakresie samowystarczalności energetycznej oświetlenia węzłów i całego odcinka.
– Dotrzymujemy słowa i realizujemy inwestycje, które zapowiedzieliśmy. Autostrada A2 między Warszawą a Łodzią zostanie poszerzona o jeden pas ruchu w każdą stronę. To szczególnie ważne w kontekście spodziewanego dalszego wzrostu ruchu na tej drodze. Zastosujemy tu także nowatorskie rozwiązania proekologiczne – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Dokumentacja ma być gotowa za 1,5 roku. Wraz z nią mają być złożone wymagane pozwolenia. Poza poszerzeniem trasy mają zaprezentować zupełnie pionierskie rozwiązania, których celem będzie sprawić, aby trasa po modernizacji była samowystarczającą energetycznie! Wszystkie instalacje związane z drogą (oświetlenie, stacje meteo itd.) mają być zasilane z odnawialnych źródeł energii. Wykonawca dokumentacji ma przeprowadzić szczegółową analizę ekonomiczną uwzględniającą koszty budowy, eksploatację oraz utrzymanie, w tym także magazynów energii. W projekcie muszą zostać wskazane najbardziej optymalne miejsca posadowienia instalacji oraz dokładnie określony ich układ. Rozwiązania zastosowane na tym odcinku autostrady mają stanowić wzór, który będzie można zastosować przy budowie lub rozbudowie innych odcinków dróg zarządzanych przez GDDKiA.
Prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu. Przejezdne będą po dwa pasy w każdym kierunku. Całość musi być też skoordynowana z toczącymi się już pracami, które wpływają na ruch na autostradzie. Chodzi szczególnie o budowę ekspresówki S7 Płońsk-Czosnów. Kierowcy przemierzający trasę między stolicą i Trójmiastem wybierają przejazd autostradami A2 i A1, aby uniknąć utrudnień. Tego rodzaju okoliczności muszą być uwzględniane i to właśnie one zdeterminowały zastosowanie tradycyjnej formuły, a zatem osobno realizacji projektu i osobno prac budowlanych. Dlatego też projektanci zaplanują również czasową organizację ruchu z uwzględnieniem zmian, zależnie od etapu prowadzony prac budowlanych.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
„nowatorskie rozwiązanie w zakresie samowystarczalności energetycznej oświetlenia” tia nowatorskie… czyli fotowoltaika