Trwają prace projektowe Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Region

W lipcu 2022 r. GDDKiA podpisała dwie umowy na opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowe poprowadzenie tych fragmentów zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Na jakim etapie są dziś prace projektowe?

Prace te obejmują opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla odcinka OAW od drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy, przez połączenie z planowaną drogą ekspresową S10 w rejonie Nacpolska i dalej do autostrady A2 i drogi ekspresowej S8, a następnie do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy.

To priorytetowy element docelowego kształtu sieci dróg szybkiego ruchu w obszarze aglomeracji Warszawskiej. Jest to obszar dynamicznie się rozwijający, z pozytywną prognozą demograficzną.

Stworzenie alternatywy dla najbardziej obciążonych ruchem odcinków dróg w kraju (blisko 200 tys. pojazdów na dobę) w ciągu S8, wydzielenie ruchu tranzytowego od ruchu międzydzielnicowego obsługiwanego przez ekspresową obwodnicę – przełoży się na uzyskanie korzyści związanych nie tylko z oszczędnościami czasu ale również poprawą bezpieczeństwa czy redukcją emisji do środowiska.

Na jakim etapie dziś są prace projektowe? – Zgodnie z zawartymi w lipcu 2022 r. umowami, zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem społecznym dot. szczegółów projektu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej i otrzymaniem wielu wniosków oraz opinii, gdzie jedną z propozycji jest poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50, zlecimy biurom projektowym przeprowadzenie takiej analizy. Wariant ten umożliwiłby wykorzystanie istniejącego pasa drogowego DK50. Zmiana szeregu uwarunkowań, w tym formalnych dla dróg publicznych, daje szersze spektrum możliwości trasowania dróg. Dlatego zdecydowaliśmy przeanalizować również i ten wariant – informują drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Przewidujemy, że wstępne prace nad tym wariantem potrwają do końca 2024. Następnie włączymy go do materiałów akcji informacyjnej ze społeczeństwem celem zebrania opinii. Finalnie wszystkie propozycje wariantów poddane zostaną analizie wielokryterialnej, tak by wybrać najkorzystniejszy przebieg dla tej obwodnicy — dodają.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 8

8 odpowiedzi na “Trwają prace projektowe Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej”

  1. Trololo pisze:

    Coś mi się zdaje że nie doczekam tej drogi, tak samo jak wschodniej obwodnicy Warszawy czy Paszkowianki. Chyba że stanie się cud i w podzięce pójdę pieszo do Częstochowy. Zawsze się znajdzie jakiś ważniak (pomijam szarych obywateli bo na nich nikt nie patrzy poza kampanią wyborczą) któremu przeszkadza inwestycja i jest problem. A to strzebla błotna a to chomiki a to inny stwór o którym nikt wcześniej (ani później) nie słyszał. To że ktoś będzie się czuł pokrzywdzony to niestety rzeczywistość, nie żyjemy na bezludziu a wysokość odszkodowania zawsze będzie subiektywnie zbyt niska dla większości. Pozdr.
    PS. żeby nie było, nie mam samochodu od kilku lat xD

  2. Cin Cin obiektywnie pisze:

    Chcemy szlak tylko przez Kołbiel !!!
    Skoro zmieniliście małą obwodnicę Warszawy na nowym węźle Lubelska w 2pasmówkę to tam też może pójść szlak.

  3. Olo pisze:

    Drodzy czytelnicy rozwiązanie s50 jako obwodnicy powinno już istnieć 10lat minimum

  4. Anonim pisze:

    tiry na tory

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły