Wiadomości
Autor artykułu: red. | 25 kwietnia 2023 19:30 |
0Trwają ostatnie prace na środkowym odcinku między Warszawą a obwodnicą Grójca. Dokumentacja złożona do wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie jest weryfikowana przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Oddanie do ruchu będzie podzielone na etapy. W pierwszym udostępnione będą obie jezdnie po dwa pasy, ale z ograniczeniem do 80 km/h między węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. To oznacza, że funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca zostaną połączone. – Udostępnimy węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. Termin udostępnienia trasy głównej jest uzależniony od zakończenia wszystkich robót, procedur odbiorowych oraz uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie – informują drogowcy z GDDKiA.
Dzięki udostępnieniu trasy głównej między Lesznowolą a Tarczynem zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Zostanie rozdzielony wspólny przebieg dwóch dróg: S7 i S8, który kumuluje się między węzłem Opacz i Janki. Dlatego też na węźle Opacz zajdą zmiany, m. in. rozdzielenie kierunków na Kraków i Wrocław.
Drugi etap udostępniania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ będzie polegał na udostępnieniu pozostałych elementów, czyli dróg serwisowych, lokalnych oraz węzłów Antoninów i Tarczyn Północ. To wszystko ma zostać zrealizowane do I kwartału 2024 roku. Wówczas droga stanie się pełnoprawną drogą ekspresową, a także rozpocznie się remont 17-kilometrowego odcinka DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a jednocześnie zakończenie całego zadania zaplanowano na koniec III kwartału 2024 roku.
Poprawiona będzie także przepustowość na węźle Opacz. – Na węźle Opacz w ciągu S2 zmieniamy oznakowanie pionowe – tablice kierujące na Kraków. Chcemy poprawić warunki ruchu na wyjeździe z Warszawy w kierunku południowym (na Wrocław). Wykonujemy też przewiązkę w rejonie ul. Szyszkowej, która pozwoli upłynnić ruch dla pojazdów wjeżdżających na S2 POW – informują drogowcy.
Na węźle Opacz jest w planach wprowadzenie znaczących zmian w kluczowych miejscach dla tego węzła:
• w ciągu S8 jadąc od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko,
• możliwość wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia,
• na połączeniu łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.
Szczegóły zmian będą znane, kiedy GDDKiA uzyska finansowanie dla tego zadania.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dodaj komentarz