Stacja Warszawa Zachodnia zyskała ułatwienia dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dwie windy zapewniają wygodny dostęp do zmodernizowanych peronów 6 i 7. Od 3 września podróżni wsiadają do pociągów z kolejnych nowych peronów.
Na zmodernizowanych peronach nr 6 i 7, od 25 sierpnia działają nowe windy, które umożliwiają pasażerom z ciężkim bagażem, wózkami dziecięcymi i z ograniczoną możliwością poruszania się lepszy dostęp do kolei.
Wraz z korektą rozkładu jazdy, 3 września, pasażerów korzystających z przebudowywanej stacji Warszawa Zachodnia czekały zmiany. Udostępnione zostały dwa kolejne zadaszone 400-metrowe perony nr 4 i 5. Pasażerowie na wszystkie czynne perony mogą dostać się po kładce dla pieszych. Na nowych peronach zamontowano ławki, gabloty i tablice informacyjne. Udogodnieniem dla podróżnych będą osłonięte poczekalnie.
Wraz z nowym rokiem szkolnym ruch na stacjach Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście i Warszawa Powiśle zostanie przywrócony. Pociągi wróciły na przebudowane tory linii podmiejskiej średnicowej od strony wschodniej. Część pociągów wróciła na trasę przez Warszawę Centralną. Zaawansowane prace toczyły się również po zachodniej stronie stacji.
Od 3 września prace na stacji Warszawa Zachodnia przeniosły się na peron 1 i 2 i są kontynuowane na peronie 3 i w przejściu pod torami. Przebudowa peronów wymaga zmian w organizacji ruchu. Pociągi WKD do połowy 2024 r. zostaną wycofane ze stacji Warszawa Zachodnia. Będą kończyć i zaczynać bieg na przystanku Reduta Ordona.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Jak ślicznie. Szkoda, że budowa spóźni się prawie dwa lata. Czy naprawdę tor WKD musi być przez rok zamknięty? Na zdjęciach widać, że odkąd rozebrano jeden, a potem drugi tor, nic się nie zmieniło. Pociągi mogłyby nadal jeździć, choćby bez zatrzymywania przez stację. Przy odrobinie planowania i dobrej woli możnaby położyć w pierwszej kolejności nowe tory i na tej samej zasadzie utrzymać ruch. Ale oczywiście najlepiej jest zamknąć, rozebrać i patrzeć jak trawa rośnie, by za rok rozpocząć w tej części stacji realne prace.
A to Polska właśnie…
Rozumiem że do obsługi wszyskich wind zostaną wyznaczeni i przeszkoleni pracownicy. Bo jezeli będą obsługiwane przez pasażerów to długo nie podzialaja