Rosną kolejne nowe perony na stacji Warszawa Zachodnia. Rozbudowywana jest hala peronowa. Rozpoczął się montaż wind, a pod ziemią rozrasta się przejście podziemne. Przed wykonawcą prace torowe na wschodnim wjeździe na stację. Zakres prac zaplanowany od 25 czerwca do 2 września br. wymaga zmian w rozkładzie jazdy na linii podmiejskiej.
Kolejny ważny etap inwestycji związanej z przebudową Warszawy Zachodniej przewidziany jest od 25 czerwca do 2 września. Wykonawca rozpocznie przebudowę dwóch torów linii podmiejskich od strony wschodniej stacji wraz z rozjazdami. Od września pociągi wrócą na dwa nowe tory podmiejskie.
Roboty realizowane między 25 czerwca a 2 września wymagają zmian w organizacji ruchu na Warszawskim Węźle Kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z przewoźnikami przygotowały rozkład jazdy, który uwzględnia szerszy zakres prac na Warszawie Zachodniej. Wstrzymany będzie ruch pociągów na podmiejskiej linii średnicowej w okresie wakacyjnym.
Z kierunku zachodniego część pociągów regionalnych zostanie skierowana przez Warszawę Centralną lub będzie kończyć i zaczynać bieg na stacji Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska oraz Warszawa Główna. Z kierunku wschodniego część pociągów również zostanie skierowana przez dalekobieżną linię średnicową (z pominięciem przystanków Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota). Pozostała część pociągów będzie kończyć lub zaczynać bieg na stacji Warszawa Wschodnia lub przystanku Warszawa Stadion. Część połączeń zostanie odwołana.
Zmiany obejmą także kursy Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Na czas prac na odcinku od przystanku Warszawa Reduta Ordona do stacji Warszawa Śródmieście WKD ruch pociągów będzie odbywał się jednym torem.
Podróżnym polecamy na bieżąco sprawdzać rozkłady jazdy.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Pkp nic nie obchodzi jak ludzie maja dojechac do pracy. Prezes pkp cztery litery grzeje na stolku nie odpowiada za ten chaos. Wstyd
Ale ten artykuł dotyczy Stolicy więc co tu robi ?
Czas zakupić katapultę. I spadochron bo wylądować jakoś trzeba. Pozdrawiam wszystkich próbujących dotrzeć na czas do pracy w stolicy 🙂
Jeden z najgłupszych koncepcji remontowych od dekad. Jak tworząc największy dworzec kolejowy w Warszawie i właściwie w Polsce (większy od Centralnego) zapomniano o możliwości wykorzystania dachu jako powierzchni parkingowej dla tych którzy odjadą w różne strony polski i wrócą tego samego dnia lub niedługo później. Jak przekonać ludzi którzy mieszkają w promieniu 20-30 km od Dworca i niekoniecznie w samej Warszawie aby stracili dodatkowa godzinę czy dwie na dojazd do dworca komunikacja której zwyczajnie może nie być. Czy ktoś kto może zapłacić 250 zł za Pendolino będzie chciał stracić ta dodatkowa godzinę czy dwie aby dotrzeć do Gdańska, Krakowa czy Poznania bo nie umożliwi mu się zaparkować auto o 7 czy 8 rano?
A teraz wyobraź sobie że na tym dachu, przerobionym na parking, zapalił się samochód elektryczny, dwa, pięć samochodów elektrycznych …