Wiadomości
Autor artykułu: wpr24 | 30 lipca 2010 18:23 |
0
W placówkach oświatowych trwa przyjmowanie wniosków o dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych. Odpowiednie dokumenty należy składać w szkołach.
Pomoc jest skierowana do rodziców lub prawnych opiekunów dzieci, którzy w nadchodzącym roku szkolnym rozpoczną naukę w klasach I-III szkoły podstawowej lub II klasy gimnazjum. Ponadto ze wsparcia finansowego mogą skorzystać uczniowie klas I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasy II ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy II ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i klasy V ogólnokształcącej szkoły baletowej. Pomoc czeka też na dzieci słabo widzące, niesłyszące i z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Aby otrzymać częściowy zwrot kosztów, trzeba złożyć odpowiedni wniosek do dyrektora szkoły, w której będzie się uczyć dziecko. W niektórych gminach są przygotowane druki, w innych wystarczy podanie. Do wniosku trzeba dołączyć zaświadczenie o dochodach, które nie może przekraczać 351 zł na osobę w gospodarstwie domowym. Termin przyjmowania dokumentacji ustalają poszczególne gminy. W większości samorządów naszego regionu są to pierwsze dni września. W gminie Brwinów przyjmowanie wniosków upływa 31 lipca. W Nadarzynie zakończyło się 10 lipca.
– Wyznaczyliśmy tak wczesny termin, aby uczniowie mieli książki od początku roku szkolnego – wyjaśniła nam Maria Jaworska, inspektor ds. oświaty w Urzędzie Gminy Nadarzyn.
Zwrot pieniędzy, według wytycznych rządowych, musi nastąpić do 28 listopada. Pieniądze z budżetu państwa trafiają do gmin, a te przekazują odpowiednie kwoty na konta szkół. Dyrektorzy placówek oddają pieniądze bezpośrednio rodzicom lub opiekunom, którzy muszą przedstawić fakturę lub paragon za zakup podręczników.
Kwota dofinansowania:
do 170 zł:
dla uczniów klas I-III szkół podstawowych,
dla uczniów klas I-III ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia,
dla uczniów niepełnosprawnych klas I-III szkół podstawowych oraz uczniów niepełnosprawnych klas I-III ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia
do 310 zł:
dla uczniów klas II gimnazjów,
dla uczniów klas II ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, uczniów klas II ogólnokształcących szkół sztuk pięknych oraz uczniów klas V ogólnokształcących szkół baletowych,
dla uczniów niepełnosprawnych klas I-III gimnazjów, uczniów niepełnosprawnych klas I-III ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, uczniów niepełnosprawnych klas I-III ogólnokształcących szkół sztuk pięknych oraz uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI ogólnokształcących szkół baletowych
do 200 zł:
dla uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI szkół podstawowych, uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia oraz uczniów niepełnosprawnych klas I-III ogólnokształcących szkół baletowych
do 300 zł:
dla uczniów niepełnosprawnych zasadniczych szkół zawodowych
do 370 zł:
dla uczniów niepełnosprawnych szkół ponadgimnazjalnych, z wyłączeniem zasadniczych szkół zawodowych,
dla uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, uczniów niepełnosprawnych klas IV-VI ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, uczniów niepełnosprawnych klas VII-IX ogólnokształcących szkół baletowych oraz uczniów niepełnosprawnych liceów plastycznych
Terminy przyjmowania wniosków w poszczególnych gminach:
Brwinów: 31 lipca
Grodzisk: 10 września
Michałowice: 10 września
Milanówek: 11 września
Nadarzyn: 10 lipca
Piastów: 10 września
Podkowa Leśna: 6 września
Pruszków: 10 września
Raszyn: 8 września
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dodaj komentarz