Przydatne wskazówki SEO

Art. Sponsorowany

SEO to strategia wymagająca wielopoziomowego podejścia do optymalizacji strony internetowej. Dlatego przedstawiamy przydatne wskazówki, których wdrożenie pozwoli efektywniej pozycjonować witrynę w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Wskazówki techniczne

W kontekście wskazówek technicznych należy szczególną uwagę zwrócić na prędkość ładowania. Wyszukiwarki używają tego parametru jako czynnika rankingowego i wskaźnika jakości witryny pod kątem technicznym. Aktualny stan swojej witryny sprawdzisz przy pomocy narzędzia PageSpeed Insights dostępnego na web.dev. Otrzymasz również sugestie w zakresie optymalizacji swojej strony pod tym kątem.

Zadbaj o to, aby adresu URL były przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom. Nie powinny być zbyt długie, unikaj niepotrzebnych elementów, a znaki “_” zastąp łącznikiem, czyli “-”. Ważne jest, aby w adresie URL znalazła się najważniejsza fraza kluczowa. Nie jest absolutnie konieczne, ale pomaga w pozycjonowaniu strony.

Pod kątem optymalizacji technicznej nie zapominaj także o implementacji pliku sitemap oraz konfiguracji pliku robots.txt. Sitemap to mapa strony i zawiera listę wszystkich adresów URL, które znajdują się w obrębie domeny. Co jakiś czas aktualizuj plik, szczególnie jeżeli systematycznie dodajesz do swojego serwisu nowe podstrony. Z kolei plik robots.txt służy do określania tego, które adresy URL nie powinny być indeksowane w wyszukiwarce (np. strony paginacji lub koszyk w sklepie internetowym).

Wskazówki contentowe

Content to istotny element strony internetowej. Roboty analizują treść, próbując w ten sposób określić, co dokładnie przedstawia wybrana podstrona. Dla przykładu, jeżeli chcesz uzyskać wysoką pozycję na frazę „buty damskie”, treść powinna opierać się na tym wyrażeniu. Oczywiście rób to w sposób naturalny – ostatecznie content tworzy się dla odbiorców, a nie robotów.

Treści są ważne także w pozycjonowaniu lokalnym. SEO dla konkretnego regionu wymaga odpowiedniego dobrania fraz – ich częścią powinna być nazwa miejscowości. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie stron Inowrocław, musisz wybrać słowa związane z tym miastem, oraz prowadzonym przez Ciebie biznesem. W ten sposób na stronę internetową trafią użytkownicy realnie zainteresowani ofertą.

Frazy kluczowe warto umieszczać w nagłówkach – również w tym przypadku należy stawiać na naturalność. Ostatecznie nie ma znaczenia liczba powtórzeń słów, czy długość treści. Algorytm Google bada content w skomplikowany sposób, aby ocenić jakość danego tekstu. Podczas ustalania pozycji znaczenie ma także topical authority, czyli autorytet domeny w danej branży.

Wskazówki dotyczące linkowania

W SEO proces pozyskiwania backlinków określamy mianem link buildingu. To praktyka mające ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Zewnętrzne odnośniki są dla algorytmu Google pewnego rodzaju systemem „rekomendacji”. Jeżeli do witryny prowadzi wiele jakościowych backlinków, oznacza to, że prawdopodobnie jest ona godna polecenia. Z tego względu istnieje duża szansa na to, że serwis wyświetli się w Google na wysokiej pozycji.

Pozyskiwanie backlinków jest dla osób realizujących SEO samodzielnie problematyczne. Oficjalnie w dokumentacji Google zapisano, że pozyskiwanie takich odnośników w sposób płatny jest zabronione. Z drugiej strony umieszczenie odnośnika na jakościowej stronie jest bardzo trudne – zwykle wymaga kontaktu z właścicielem serwisu.

W tym zakresie z pomocą przychodzą wpisy gościnne. Mogą one opierać się na dwustronnej wymianie wartościowych artykułów skierowanych do konkretnego grona odbiorców. Link umieszczony w treści jest jedynie wartością dodaną. To skuteczny i często bezpieczny sposób na link building. Dodatkowo backlinki możesz zdobywać poprzez komentowanie różnych artykułów lub udzielanie się na forach internetowych. Należy jednak wiedzieć, że liczba linków prowadzących do pozycjonowanej strony internetowej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem jakości. Odnośniki powinny pochodzić z serwisów o wysokiej jakości, które są odwiedzane przez użytkowników i pokrywają się tematycznie z portalem, do którego kierują.

 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.