Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich wybrał wykonawcę przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego i al. Niepodległości. Zatem niebawem rozpoczną się prace budowlane.
Przypomnijmy: przebudowa skrzyżowania al. Wojska Polskiego i al. Niepodległości w ostatnim czasie budziła wiele emocji wśród mieszkańców Pruszkowa. Kłopot w tym, że projekt przebudowy zakłada… wycinkę szpaleru drzew i na to nie chcą się zgodzić mieszkańcy. Do dyrekcji MZDW wpłynął też apel części radnych o wstrzymanie prac.
Zdaniem drogowców sytuacja jest jasna. Droga musi zostać przebudowana zgodnie z istniejącym projektem. Ich zdaniem nie ma innej możliwość. Jak zaznaczył Tomasz Dąbrowski, zastępca dyrektora MZDW, gdyby ten projekt miał być opiniowany dziś, to nie wiadomo czy otrzymałby odstępstwa [zwężenie pasów ruchu z 3,5 do 3 m – przyp.red.]. Co to oznaczałoby w praktyce? Chociażby to że wspomniane pasy musiałyby być szersze, a to wiązałoby się m.in. z jeszcze większą ingerencją w zieleń.
Ostatecznie MZDW przeprowadził postępowanie przetargowe. Wzięły w nim udział cztery podmioty. Najwyższa oferta opiewała na ponad 15,5 mln zł, a najniższa – niespełna 11,9 mln zł. Ostatecznie przetarg wygrała firma Rokom Sp. z o.o., która zrealizuje przebudowę skrzyżowania za nieco ponad 12,9 mln zł. Na przebudowę wykonawca ma 14 miesięcy z zastrzeżeniem, że 50% budowy zostanie zrealizowana po 7 miesiącach od dnia podpisania umowy.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Rozgrzebali wiadukt, gdzie pracuje 2 w porywach 3 robotników, porzucili budowe Broniewskiego, udają że remontują Grunwaldzka i teraz się wzięli za rondo. Żenada pruszkowska. Wstyd
Na co zwraca uwagę moja rodzinka kiedy przyjeżdża do Polski z północnej Hiszpanii? Na drzewa samosiejki, które rozrastają się bez ładu ani składu, a potem taki krzak staje się powodem sporów.
To właśnie zbyt duża ilość drzew (krzaków) przydrożnych topól, wszelkiej maści klonów i kasztanów to nic innego jak.. – duże zielsko, które jest tylko przyczynkiem wielu nieszczęść drogowych i zagłębiem komarów i komarzyc.
Ja bym powycinał wszystkie drzewa a zostawił tylko lasy.
Żeby to jakoś bardziej uzmysłowić wyobraźcie sobie własną działkę, którą oczyściliście ze zbyt wysokich tui, choinek i drzew owocowych . Czyż nie wygląda wówczas bardziej optymistycznie ?
Przede wszystkim dociera więcej światła dziennego, witaminy D, SŁOŃCA , którego tak mamy mało.
Jeśli te (powyższe) drzewa są przeszkodą to można wywiercić wiertarką dziurę w pniu i wsypać soli, wówczas drzewo zacznie usychać i stanie się zagrożeniem dla życia ludzi.
A dlaczego nie? I tak będą utrudnienia przejazdu przez Pruszków w przypadku obu projektów. Więc chyba lepiej wykonać obie przebudowy w tym samym czasie niż rozciągać te utrudnienia na dwa różne okresy.
Bardzo dobrze! W końcu! Oby tylko skończyli remontować do tego czasu Komorowską i budowę ronda przy wylocie na Milanówek (Wojska Polskiego/Działkowa/Przyszłości), bo inaczej spiętrzą się remonty drogowe w tym małym zatłoczonym miasteczku, pełnym przybyszów zza wschodniej granicy (:/) i dopiero będzie galimatias, biorąc jeszcze pod uwagę fatalnie działającą komunikację do Warszawy przez przebudowę dw. Zachodniego.
Swoją drogą dlaczego linia 817 nie może jeździć od rana do nocy, podobnie jak linia 717 (Piastów – Warszawa – Piastów)?
Wszystko w tym samym momencie co nowe rondo?
brawo Pan Prezydent Paweł Konrad Makupera!
Nareszcie, zwiększy się bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu