Wiadomości
Autor artykułu: K K | 04 maja 2025 7:00 |
11Mieszkańcy Nowej Wsi mogą szykować się na zmiany. Ogłoszono przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 719. Chodzi o odcinek od ul. Brzozowej, gdzie kończy się ciąg pieszo-rowerowy, do ul. Głównej.
O ile jeszcze skręt w kierunku Komorowa ułatwia sygnalizacja świetlana, to „wąskie gardło” tworzy się kilkaset metrów dalej na skręcie na Nową Wieś. Kierowcy skręcający w lewo w trakcie oczekiwania na możliwość przejazdu blokują pas w kierunku Grodziska i tworzy się korek.
Niebawem ta sytuacja się zmieni. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje przebudowę wspominanego skrzyżowania. W ramach inwestycji ma zostać przebudowane skrzyżowanie z ul. Główną. Plan zakłada budowę lewoskrętów oraz montaż sygnalizacji świetlnej, co znacznie poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu.
To ważna wiadomość dla mieszkańców, pieszych i kierowców, którzy codziennie korzystają z tej trasy. Przebudowa DW 719 to kolejny krok w stronę nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej w regionie.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Do komentujacych. Kiedy wy sie w koncu nauczycie, ze rond nie stawia sie na skrzyzowaniach z duza dysproporcja ruchu na wlotach, czyli na takich ciagach komunikacyjnych jak DW719?
Na skrzyzowaniu ze swiatlami mozna zrobic sygnalizacje adaptacyjna, umiescic pod asfaltem petle indukcyjna i czerwone na ciagu glownym bedzie sie zapalac tylko wtedy, gdy ktos stanie do lewoskretu w Nowa Wies albo bedzie chcial stamtad wjechac. Przez wiekszosc czasu ruch bedzie nieskrepowany jak do tej pory, a nawet troche sie poprawi, bo stojacy do skretu w lewo nie beda blokowac.
Natomiast rondo powoduje trwale obnizenie predkosci. Kazdy, kto bedzie jechal DW719 bedzie musial przed rondem zwolnic do 20 km/h, objechac je i znowu przyspieszyc. Teraz wyobrazcie sobie, ze jest caly sznur samochodow, ktory musi tam przejechac. Korek gwarantowany.
Popatrzcie sobie na korki na okolicznych rondach w godzinach szczytu, to nie jest magiczne remedium na wszystko.
O nie tylko nie światła kolejne i tak już ten Pruszków przeklinają za tyle świateł byłoby lepsze rondo.
Ja też uważam, że kolejna sygnalizacja świetlna w tym miejscu to błąd i spowoduje tylko kolejne zatory. Można by zrobić wydzielony pas do lewoskrętu, gdyby nie było ruchu Nowa Wieś -> Kanie/Otrębusy/Milanówek/etc. Dlatego wydaje mi się, że najlepiej byłoby w tym miejscu zrobić rondo. I na skrzyżowaniu z Brzozową również.
Tak jest zatrudnić Chińczyków oni raz dwa to zrobia
Niech poprawia wjazd do biedronki albo niech zatrudnia Chińczyków jak sami nie potrafia
Stawianie kolejnych świateł co kilkaset m płynności ruchu na DW719 na pewno nie poprawi. Tam wystarczyłby pas do lewoskrętu na 2-3 samochody, a właściwie zrobienie asfaltowego pobocza z solidną podbudową sprawę by też załatwiło.
Asfaltowe pobocze było przez kilka tygodni po ostatnim remoncie i wówczas problemów nie było, ale bez solidnej podbudowy rozsypało się po kilku deszczach pod kołami TIR-ów i tylko dziury zostały.
Oj rondka budujcie, tylko ronda .
Zamiast zrobić z tego co jest w poboczu możliwość objazdu skręcajacych aut to trzeba robić całą infrastrukturę bo tam skręca przecież aut tyle co na Marszałkowskiej w Warszawie i kolejne światła w ramach” redukcji emisji CO2 i zrównoważonego rozwoju” bo tego typu miliard skrzyżowań ze swiatłami, na pewno spowoduję mniejszą emisję realną w ramach bio i eko i czegoś tam jeszcze zielonego..
Jedyny ratunek na tą głupotę całego zachodu widzę albo w meteorycie albo rosyjskich rakietach . Na te Wasze mafijne układy i układziki pod przykrywką demokracji już nic innego nie pomoże. Kto tam dostanie przetarg , koledzy z Ukrainy co to ich dziadkowie tłukli Polaków, a Wy w tych urzędach razem z Nimi, dziś dobijacie „niedobitków”?
Zamiast ZOMO dziś miliard kamer , wszedzie ronda, swiatła na czujniki , policja z dronami i radarami, odcinkowe pomiary predkosci, pagórki i przedszkola ( prywatny dochodowy biznes) w miejscach, w ktorych ze wzgledów bezpieczenstwa nie powinno ich być a później znak 10 na godzine.
Droga dziurawa nie da się normalnie jechać, zrobią drogę to wstawią Ci w miejsce dziur pagórki że wahacze pękają, a polaczek za kaskę na 10-20 lat zgodzi się na wszystko.. Na tą chorobę nie widzę innego lekarstwa.
Komu poprawi płynność? Światła to najgorsze rozwiązanie. Rondo daje przepustowość a światła tylko. chamuja ruch i spowalniają przejazd . Nawet nie wspominam o kosztach automatyki świateł i samych świateł. Rondo finalnie kosztuje znacznie mniej . Czy ktoś ma w tym konkretny „cel” by były światła? Skoro droga jest planowana na duży ruch i bardzo dużą przepustowość między innymi ciężkiego transportu to dla czego wyłączono myślenie dotyczące ciągłości ruchu na korzyść ciągłego stawania na światłach,? Kto ma w tym interes ,?
Hmmm…. może to dlatego, że rzadko jeżdżę tam w godzinach szczytu, ale zazwyczaj bez większego problemu jadąc z Pruszkowa skręcam z DW719 do Nowej Wsi i nie stwarzam korków.
Mam wrażenie, że dodatkowe światła zmniejszą płynność ruchu.
Nie lepiej dać tam mini rondo?