Wiadomości
Autor artykułu: MS | 07 czerwca 2021 13:30 |
12
Region
Dziś, 7 czerwca, spółka Centralny Port Komunikacyjny zawarła kontrakt na prace przygotowawcze do I etapu do budowy Kolei Dużych Prędkości. Budowa KDP umożliwi przejazd pociągów z prędkością 250 km/h.
Podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki wraz z wiceministrem infrastruktury i pełnomocnikiem rządu ds. CPK Marcinem Horałą oraz prezesem spółki CPK Mikołajem Wildem przedstawili stan przygotowań do budowy linii kolejowych CPK. Kolej Dużych Prędkości swój bieg zacznie na stacji Warszawa Zachodnia i będzie biegnąć w stronę Wrocławia, CPK, Łodzi i Poznania.
Pierwszy etap, na którego prace przygotowawcze podpisano dzisiaj umowę, obejmie połączenie Warszawa- Łódź-CPK. To prawie 140-kilometrowy odcinek. Budowa KDP umożliwi dojazd z Warszawy do CPK w 15 minut, a do Łodzi – 45 minut. Rozpoczęcie robót zaplanowano na 2023 rok, a ich zakończenie na 2027 rok (co zbiegnie się z otwarciem Portu Solidarność). Założenia projektowe umożliwią w przyszłości podniesienie prędkości pociągów aż do 350 km/h. Prace przygotowawcze będą trwać około 10 miesięcy.
Zawarta dziś pierwsza umowa realizacyjna to jedna z wielu, jakie podpiszemy w ciągu najbliższych tygodni, przygotowując nowy system komunikacyjny Polski, którego sercem będzie CPK. Dzięki inwestycjom kolejowym CPK atrakcyjność inwestycyjna Warszawy, Łodzi oraz wielu innych miast i regionów radykalnie się zwiększy. Mieszkańcy zyskają możliwość szybkiego i wygodnego dojazdu do większości miast w Polsce – powiedział Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
W skali całej Polski w trakcie prac przygotowawczych są już w sumie ok. 743 km nowych linii kolejowych CPK. W ciągu ostatnich dni spółka wskazała wykonawców sześciu z ośmiu przetargów na tzw. STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe). Jednocześnie CPK oczekuje na uprawomocnienie się wyboru ofert w postępowaniach na wykonawcę prac przygotowawczych dla węzła CPK, a także projektu budowlanego dla tunelu dalekobieżnego CPK (dla pociągów jadących od strony Warszawy i CPK zacznie się w tym samym miejscu co drążony obecnie przez PKP PLK tunel aglomeracyjny i regionalny – na stacji Łódź Fabryczna).
Zakres i postępy prac będą na bieżąco udostępniane w serwisie kolejnapolske.pl oraz w mediach społecznościowych pod sztagiem #KolejNaPolske.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: biuro@wpr24.pl.
nie maja na co wydawać pieniędzy. takie prędkości to bzdura. pociąg na być i to być punktualnie, a nie wiecznie opóźniony.
Prawo i Sprawiedliwość robi różnicę, a nie pierdo…l….enie i hejty jak w TVN i całej lewackiej totalnej opozycji PO-KO-TRZASK.2050 !
brwinowianin
Czy tez będą trabić tak jak w Parzniewie przed przejazdem na Gąsinie?
To jest śmieszne w obliczu przejazdu kolejowego w Parzniewie i Oltarzewie. Dopóki nie będzie tam wiaduktów to nie uwierzę
Trzy razy przeczytałem od początku do końca i nadal nie wiem z jaką firmą CPK zawarła ten kontrakt, ani jakiego typu „prace przygotowawcze” on obejmuje. Czysty propagandowy bełkot.
Dużych prędkości? – 250 km/h to duża prędkość a w przyszłości nie wiadomo jakiej 350 km/h? TO SĄ KPINY. W Chinach jeżdzą po 500 km/h, we Francji w latach 80-tych było ponad 300 km/h. Banda bajkopisarzy.
No jasne 350 to nie duża prędkość niech dalej jeżdżą 60 bo albo mamy wszystko albo nic… żyjesz w państwie PiSu to złotówki się odkłada dla plebsu i nierobów w zamian za głosy, inwestycje są od czasu do czasu robione z przymusu o rozdmuchiwane do granic absurdu.
całkowicie bezużyteczne. Prędkość powyżej 250 km/h wymaga dużo wyższego napięcia, czyli przebudowy infrastruktury zasilającej. Co za tym idzie, cały koszt to nie jedynie magistrala, ale również nowe linie przesyłowe, oraz wysokie koszty bieżącej energii na potrzeby prędkości 350 km/h
Związek Radziecki II, państwo fasadowe, bogate na pokaz, wspaniałe, monumentalne obiekty państwowe a obywatele skromni i potulni. Jedno małe mieszkanko (daleko od Mariensztatu) albo domek 70 m z płaskim dachem. Klasa średnia paszła won. Chcesz więcej musisz być Obajtkiem albo Morawieckim.
Jakie korzyści dla mieszkańców Pruszkowa i okolic ?
Pociąg będzie jechał szybciej to smród twojej starej będzie krócej czuć jak będzie tedy przejeżdżał.