Wiadomości
Autor artykułu: Katarzyna Klepacka | 16 grudnia 2024 13:00 |
66Piastów mocno wspiera rozwój warszawskiego metra. Władze miasta wyraziły poparcie dla petycji mieszkańców Ursusa i Piastowa. Dotyczy ona utworzenia zadania inwestycyjnego, które umożliwiłoby przedłużenie II linii metra aż do stacji Ursus Niedźwiadek.
Rada Miejska w Piastowie i burmistrz Tomasz Jankowski uważają, że metro w Ursusie to ogromna szansa dla mieszkańców Piastowa. Nowa stacja pozwoli na łatwiejszy dojazd do Warszawy. Dzięki niej Piastów zyska lepsze połączenia komunikacyjne zarówno z centrum, jak i z innymi dzielnicami stolicy.
Planowana stacja Ursus Niedźwiadek ma powstać zaledwie kilkaset metrów od granicy Piastowa. To sprawi, że mieszkańcy będą mogli korzystać z szybkiego i wygodnego transportu publicznego. Podkreślono także możliwość uruchomienia nowych połączeń autobusowych, które ułatwią dojazd do stacji.
Władze Piastowa zwracają uwagę, że Warszawa jest kluczowym punktem komunikacyjnym dla lokalnych mieszkańców. Dojeżdżają oni tam do pracy, szkół i na różne wydarzenia kulturalne. Stacja metra Ursus Niedźwiadek znacznie ułatwi te codzienne podróże.
Dodatkowo rozwój metra może zwiększyć atrakcyjność okolic Ursusa i Piastowa. Lepsze połączenia to większy komfort życia, szybsze dojazdy i mniejsze korki na drogach.
Piastów liczy na pozytywne rozpatrzenie petycji. Władze miasta zachęcają także mieszkańców do wyrażania swojego poparcia dla projektu. Wspólnie można osiągnąć cel i przybliżyć metro do granic Piastowa.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Metro konieczne do Pruszkowa.Rozładuje te cholerne korki .
Ekolodzy do roboty i wrzeszczeć ,żeby samochody nie smrodzily stojąc i pyrkajac w gigantycznych korkach .Szybko budować metro…..
A może by zacząć skromniej – ścieżką rowerową wzdłuż Jerozolimskich do Warszawy
Piastów żąda dostępu do morza
Najpierw niech się wezmą za stan dróg i chodników bo wołają o pomstę….. czym dojść do stacji metra albo dojechać?? Można nogi połamać albo koło w aucie urwać, niema podstaw… a może by lotnisko odrazu?!!!
Najpierw niech zbudują nową linię z Marymontu na Grodzisk, a nie zajmują się durnotami. Kobiałka i Grodzisk bez metra a ci myślą o jakimś Piastowie na drugim końcu świata.
czy ty jesteś człowieku o zdrowych zmysłach? Piastów jest tuż obok Warszawy Zachodniej a ta twoja Kobiałka (aż musiałem sprawdzić co to) jest dalej niż Marki. Nie wiem dlaczego idioci włączyli Białołeke do Warszawy a nie włączyli Piastowa
Sorry ale gdzie leży jakaś kobiałka
Komentarz mocno spóźniony,mieszkańcy Piastowa już robią podkop w stronę Niedźwiadka.
Czy nie widzi Pan że się ośmiesza? O tych obszarach nie słyszał nikt poza ich mieszkańcami, to jest jeszcze dalej niż Marki. Z Piastowa do Niedźwiadka można dojść pieszo
Jeżeli metro do Ursusa zostanie zbudowane, chętnie skorzystam.
Petycja może coś da, ale nie zdziwię się, jeżeli po petycji dotyczącej Ursusa pojawią się petycje z innych dzielnic czekających na metro. Przedłużenie M2 do Ursusa będzie bardzo kłopotliwe technicznie w rejonie STP Mory – przebudowa STP, strome zejście tunelu pod linię KDP). Realizacja ew. przedłużenia to raczej po 2050 roku, nie wcześniej. Zakończenie obecnej budowy M2 – rok 2026/27. Przygotowywana budowa linii M3 i M4 – realnie zajmie 15-20 lat. Warszawy nie stać na jednoczesną budowę kilku linii metra.
Dodatkowo są zastrzeżenia co do wykorzystania przedłużenia:
https://www.muratorplus.pl/inwestycje/inwestycje-publiczne/metro-ursusowi-niepotrzebne-eksperci-krytykuja-plan-budowy-metra-do-ursusa-wystarcza-pociagi-czy-budowac-tramwaj-aa-bdec-gUDN-46Xi.html
Zdaje sie, ze przedluzenie do stacji Szamoty jest juz ujete na schematach. A jesli juz tam, to i do Niedzwiadka mogliby dociagnac. Z tym, ze tak jak mowisz, to czas liczony w dekadach.
@Wilku
Te schematy to są tylko plansze wyborcze. Ładnie wyglądają, ludziom się podobają. Stacje zaznaczane na mapach, to nie są projekty techniczne tylko propozycje lokalizacji. Jak będzie z ostateczną realizacją, nikt nie wie.
Co to za eksperci?, żaden z nich nie został wymieniony. Większość tezy jest bezpodstawna, jeżeli Brudno na którym mieszka około 15000 mieszkańców jest opłacalne, to 250 000 lub więcej na trasie do Pruszkowa jest nieopłacalne. Warszawa dostaje pieniądze na rozwój infrastruktury, na zmniejszenie zanieczyszczenia, na rozwój terenów zielonych. Ile hektarów terenów zielonych można zasadzić na pasie tramwajowej? Nie chodzi o nową linię metra, tylko o przedłużenie linii do Karolina.
Demagogia, bo co z tego ze na trasie do Pruszkowa mieszka 250 000 (nie weryfikuje, czy nawet ta liczba jest prawdziwa, co sumowales?) jesli wiekszosc potrzebuje jechac do centrum, czyli ich potrzeby zalatwia pociag, ktory juz istnieje i pojedzie tam szybciej niz metro, ktore bedzie uzyteczne dla tych, ktorzy jada na Bemowo, czy daleka Wola. Bo do reszty polnocnych dzielnic nadal oplaca sie pociagiem z przesiadka w pierwsza linie metra.
I tu się mijasz z prawdą, mieszkańcy naszych miast nie pracują tylko na Śródmieściu i dlatego dojeżdżają do Wa-wy samochodami. Dziwne że Warszawiacy nie korzystają z pociągów, wolą autobusy/tramwaje/metro. Każda przesiadka to wydłużony czas dojazdu. Moi znajomi którzy pracują w Wa-wie od tzw remontu średnicówki przesiedli się do samochodów, a dojazd metrem do Północnego Ursusa, do okolic Ratusza na Bemowie, do innych rejonów Woli czy dalej na Pragę pozwoli im na bezpośredni dojazd i nie będą korkować i zanieczyszczać miasta. Pociąg nie jeździ u nas szybciej, jest powolny, często opóźniony lub odwołany. Ostatnio musiałem korzystać z dobrodziejstwa przewozów kolejowych nie jest to szybka i bezstresowa jazda. Jazda z Śródmieścia, na Zachodnim wymiana składu i ewakuacja na następny peron, 15 minut czekania na odjazd, później 10 minut czekania we Włochach,.. i w końcu szybki pociąg ruszył,.. inaczej pisząc, przejazd Śródmieście-Pruszków trwał dłużej niż teoretyczne metro Warszawa Brudno – Pruszków. Nie zapominajmy o remoncie Śródmieścia które będzie trwało kilka ładnych lat,.. czym bliżej metro nas, tym nam będzie łatwiej.
Odrób lekcje, Bródno ma ok. 27000 na koniec ’24.
Słyszałem że już liczba mieszkańców Bródna przekroczyła milion. Na Starym Targówku mieszkali moi pradziadkowie, nie mówili że mieszkają na Bródnie,.. Bródno z Zielonką, z Markami, z Targówkiem, z Żeraniem i Białołęką może ma tylu mieszkańców, ale to nie jest Bródno. Odrób lekcję.
W dodatku między Piastowem a Warszawą nie ma tak trywialnej rzeczy jak ścieżka rowerowa wzdłuż Al. Jerozolimskich na całej długości do Śródmieścia. Najpierw warto zająć się tak podstawowymi rzeczami, bo rowerzyści muszą obecnie jechać drogą szybkiego ruchu.
Ale metro do Ursusa też jest oczywiście potrzebne. Metro zmniejszyło by niebotycznie ruch autobusowo – samochodowy w kierunku Warszawy
Na zachodnim czekając na pociąg nie wiem czy zauważyłeś są jeszcze schody piętro niżej jakby pod metro
Bez sensu. Ursus ma kolejkę i skm
I autobusy.Pruszków ma dodatkowo wkd
Pruszkow to nic nie ma
Grodzisk ma kolej, WKD i autostradę, niedługo będzie miał od nosem lotnisko i nowe połączenia kolejowe 🙂
I cóż z tego… Piastów, i Pruszków też mają skm i koleje mazowieckie
Aby wybudować za 15 lat (w optymistycznej wersji tyle potrwa podejmowanie decyzji, projekt, znalezienie finansowania oraz budowa) już teraz trzeba zwiększać ruch pasażerski na trasach kolejowych, tj. zwiększyć zdecydowanie przepustowość tj. liczbę przejazdów w tzw. SKMce. Ale też w WKD… Zrodzony ruch pasażerski będzie uzasadnieniem dla realizacji postulowanej inwestycji. A byłby to początek stworzenie pasażerskiego ruchu obwodnicowego wokół Warszawy. To ma sens, w przeciwieństwie do aktualnego podejścia tj. ciągnięcia go w całości do Śródmieścia …
Gdzie petycja?
To podpiszę
Piaseczno i Konstancin też chcą metra.
dla 50 tys. mieszkańców?
Tak jak najbardziej nawet i do Pruszkowa. W dużych miastach metro w dalszych dzielnicach jest nawet naziemne więc nie widzę problemu.
SKM jest takim naziemnym metrem
dla mnie jako uczennicy która musi codziennie jeździć do szkoły przeciskając się przez tłumy osób było by zbawieniem wybudować metro w Piastowie również jak i w Pruszkowie
Jak wybudują to będziesz już na emeryturze.
Największym miastem tu jest Pruszków około 65 tys.
zameldowanych, niezameldowanych jest ponad 100 000 tysięcy.
W porządku. Ale jeżeli ma metro mieć Piastów, to dlaczego nie Pruszków? A na poważnie: w wielu metropoliach metro wyjeżdża poza ścisłe granice, do pierwszych większych miast i służy to tylko ludziom – przypominam: wyborcom. Temat do rozważenia. I jeszcze jedno w celu budowy dalszych linii metra potrzebna jest jeszcze prawdziwa metropolia, by nie było sporów kompetencyjnych dotyczących metra i w ogóle komunikacji miejskiej Warszawy. Kilka lat temu okazja była, ale się zmyła za przyczyną Platformy. Szkoda.
Przypomnę że w sprawie tej „okazji” iss wygrałby wybory w Warszawie bo obwarzanek Wa-wy głosował na nich. Teraz jak miasta głosują na K.O. to SKM zostałaby skasowana, a pieniążki wsparłyby szamana z Torunia.
Miasto Warszawa tworzy aglomerację miejską z Pruszkowem, metro jest bardzo drogie, niestety kolej jest niewydolna, za mała przepustowość stacji i nie ma możliwości jej zwiększenia. Jazda samochodem to korki i problemy z parkowaniem w Warszawie.
A duście się w korkach drogowych . Mądrzy ludzie wybierają kolej, jaka by ona nie była. Żeby dojechać z Pruszkowa do przychodni przyszpitalnej przy ulicy Szaserów potrzeba jest mi 1 godzina max. Dziękuję.
hmm, Piastów nie wybiera prezydenta warszawy 😉
„Kilka lat temu okazja była, ale się zmyła za przyczyną Platformy. Szkoda.” to Twój wpis, odpowiedziałem dlaczego Piastów/Pruszków nie dostał nazwy Warszawa tylko wraz z Warszawą tworzymy jedną, wspólną aglomerację. Napisałem również o politycznych motywach grupy przestępczej która forsowała połączenie co spowodowałoby dodatkowe głosy w wyborach w Warszawie.
Nie zaczepiaj gdy cię nie pytają. O moich poglądach rozmawiam ze starszymi i mądrzejszymi od ciebie.
o i pissowiec się odezwał, najmądrzejszy, najpiękniejszy, władającymi jak długopis kilkunastoma narzeczami. Koledzy uciekają do pod sowieckich baz i nerwosol na szybko potrzebny 🙂 Widzisz, wyczułem twój entuzjazm dla grupy przestępczej zwanej w skrócie piss, ale byłem na tyle kulturalny że zwracając się do ciebie pisałem z dużej litery, a ty jako pissowski kmiotek, który zdobył wykształcenie i pracę za dobrą i miłą obsługę jak był ministrantem, zachowujesz się jak zwykły wsiur. Nawet zwykła wymiana poglądów jest okazją do udowodnienia że dalej słoma wystaje ci z butów, a wykształcenie to nie skończenie tumanum.
Skoczek, Ty mówisz o tej absurdalnej propozycji, gdzie Warszawa miala siegac pod Tarczyn, zeby okoliczne gminy przeglosowywaly mieszkancow Warszawy, zeby PiS mogl wreszcie rzadzic w stolicy, bo nie potrafil przekonac lokalsow do siebie?
Pomijajac absurd tamtej propozycji, to kto pisowi bronil to przeglosowac? Mieliscie Sejm, Senat i prezydenta. I co, wina Platformy?
Wszystkie sprawy zwiazane z transportem publicznym w aglomeracji zalatwilaby ustawa o bilecie metropolitarnym i nie trzeba sie zaslaniac dziwnymi ruchami, ktore sluzyly wylacznie przejeciu wladzy w stolicy.
To byłaby dobra decyzja.
Mieszkańcy Piastowa już muszą zacząć kopać metro do Niedźwiadka.
Oczywiście że tak że trzeba przedłużyć metro tak żeby służyło wielu ludziom a nie tylko kończyło się w polu na morach mimo że i tak tam powstaną budynki za jakiś czas ale od razu należało pomyśleć o przedłużeniu na Ursus
Jestem z Ursusa ale często jeżdżę na koniec Piastowa ulica Ogińskiego,i dalej piechotka dlaczego są tylko 2 linie to tragedia
Najmądrzejszy pomysł jaki można sobie wyobrazić
Proszę mi naprawić–przywrócić linię 716 na starą trasę, bo jeśli takiej podstawowej rzeczy miasto Piastów nie potrafi załatwić, to nie ma o czym rozmawiać
po co nam metro w Ursusie jak jest w Berlinie , Rafał
Po co nam wariaci w Tworkach, kiedy jest olo?
Mniej wiecej tak samo madre, jak to, co napisales, pisi trollu.
Wyrażam poparcie dla projektu.Metro jak najbardziej ułatwi dojazd do Warszawy, ludzie chętnie skorzystają.Mam stać w korku,to chętnie przesiądę się do metra i mam więcej czasu wolnego dla siebie,dla dzieci,dla męża.Jeżdżę codziennie do Warszawy,mam naprawdę dosyć .
Jestem jak najbardziej na tak.
Bardzo dobry pomysł.Juz się nie mogę doczekać.
Pruszków/Parzniew stacja końcowa. W interesie Warszawy jest ograniczenie tysięcy samochodów z naszego powiatu codziennie wjeżdżających do stolicy. Rozjechane drogi, potrzebna budowa nowych dojazdów/ remonty, korki i co najważniejsze zmniejszenie zanieczyszczenia w Warszawie. Dla nauczycieli może być fajna zabawa, razem z uczniami mogą spróbować napisać petycję do władz Warszawy dlaczego wybudowanie metra do Pruszkowa jest tak ważne dla Warszawy. Jeżeli nauczyciele mają większe ambicje tematem można zainteresować U.E. o pieniążki z unijnych środków na rozwój transportu publicznego i zmniejszenia zanieczyszczenia.
Jak do Piastowa to dlaczego nie do Pruszkowa ?
Bo to w granicach Warszawy musi być.Ursus na granicy z Piastowem ale to nie Piastów.
Warto poprzec ale trzeba pamietac ze SKM jezdzi tak samo szybko tylko niestety co 30 minut a nie co 3 jak metro i poza tym SKM nie jezdzi do 2 w nocy
dojedź na Brudno w 45 minut SKM.
Po co mam jechać na brudno?
na przykład, jest tam duży cmentarz, ale właściwie skąd możesz to wiedzieć,.. większość starych rodzin warszawskich ma tam groby bliskich, a w naszym regionie mieszka dużo Warszawiaków.
Metro w tygodniu też nie.
Byłoby fantastycznie mić stację metra w Piastowie. Jak najbardziej popieram tą petycję
Super pomysł
Piastów żąda dostępu do morza 😉 🙂
I bezpośredniego połączenia z San Escobar.
Piastów żąda przyłączenia do Rzeszy. 😀
Jeszcze kilka lat rządów piss i wraz z Węgrami bylibyśmy republikami sowieckimi, mało brakowało,..