Wiadomości
Autor artykułu: wpr24 | 23 listopada 2010 9:38 |
0Parkingi typu „Parkuj i jedź” cieszą się dużą popularnością wśród mieszkańców. Większość z nich jest zapełniona już o godzinie 10.00. Obecnie ZTM zarządza ośmioma tego typu parkingami, docelowo ma ich być trzydzieści.
Główną ideą stworzenia parkingów Park&Ride była próba zachęcenia kierowców samochodów do korzystania z komunikacji miejskiej. To założenie szybko się sprawdziło. Kierowcy bardzo szybko zaczęli korzystać z tego rozwiązania. Największa popularnością cieszą się parkingi w pobliżu dworców czy pętli komunikacyjnych. Coraz więcej osób pozostawia swoje samochody przy stacjach metra czy PKP, rezygnując z wjazdu do stolicy własnym samochodem.
Zarząd Transportu Miejskiego już planuje budowę kolejnych parkingów typu „Parkuj i Jedź”. Już w przyszłym roku do użytku powinien zostać oddany parking budowany przy alei Krakowskiej. Obiekt powstający w pobliżu pętli autobusowej i tramwajowej pomieści 400 samochodów i 100 rowerów. Z nowego parkingu będą mogli korzystać m.in. mieszkańcy Raszyna, Michałowic czy Lesznowoli.
Ruszyła również budowa parkingu przy planowanym przystanku kolejowym Ursus-Niedźwiadek. ZTM chce kolejne parkingi wybudować w Wesołej, Falenicy i w warszawskiej dzielnicy Wawer.
Docelowo pod koniec 2012 w Warszawie i okolicach system P&R ma liczyć ponad 4,5 tys. miejsc.
W Pruszkowie również funkcjonował i cieszył się dużą popularnością parking typu Park&Ride. Początkowo parking był dzierżawiony przez Koleje Mazowieckie jednak od 1 stycznia 2010 przejęła go prywatna firma. Opłata za miesięczny abonament wzrosła z 20 do ponad 150 złotych. Prawdopodobnie właśnie cena sprawiła, że parking jest praktycznie pusty, a okoliczne chodniki zastawione są samochodami.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dodaj komentarz