Wiadomości

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – co dalej z projektem?

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – co dalej z projektem?

Autor artykułu: Katarzyna Klepacka | 27 grudnia 2024 7:00 |

34
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – co dalej z projektem? Region

Prace nad Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW) nadal trwają. Choć minister infrastruktury, Dariusz Klimczak, obiecuje kontynuację projektu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) studzi entuzjazm. Jak dotąd nie podjęto kluczowych decyzji.

Minister zapewnia, GDDKiA analizuje

Podczas konferencji prasowej podsumowującej rok, minister Klimczak przypomniał o potrzebie budowy OAW. Obwodnica ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne wokół stolicy. Odciąży ruch tranzytowy z warszawskich odcinków, szczególnie z drogi ekspresowej S8.

Jednak GDDKiA podkreśla, że prace są na etapie przygotowań. Analizowane są różne warianty przebiegu obwodnicy, w tym poprowadzenie jej trasą istniejącej drogi krajowej nr 50. Decyzji co do ostatecznego kształtu projektu jeszcze nie podjęto.

Protesty mieszkańców spowolniły prace

Projekt obwodnicy budził kontrowersje. Mieszkańcy podwarszawskich gmin domagali się, by trasa pokrywała się z DK50. Protesty okazały się skuteczne. GDDKiA postanowiła zbadać ten wariant. W ramach prac przygotowawczych przeprowadzane są analizy techniczne, ekonomiczne i środowiskowe.

GDDKiA informuje, że wyniki tych prac będą kluczowe dla podjęcia decyzji. Następnie propozycje zostaną przedstawione mieszkańcom podczas akcji informacyjnej.

Dlaczego OAW jest tak ważna?

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej to inwestycja kluczowa dla regionu i całej Polski. Odciąży jedne z najbardziej obciążonych odcinków dróg w kraju, na których dziennie porusza się nawet 200 tysięcy pojazdów. Stworzenie alternatywnej trasy poprawi bezpieczeństwo i skróci czas podróży.

Projekt ma również znaczenie gospodarcze. Umożliwi lepsze skomunikowanie Płocka, zachodniej części Mazowsza oraz stworzy nowe połączenie drogowe między Szczecinem a Warszawą.

Podsumowanie

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej to wciąż projekt w fazie planowania. Pomimo obietnic ministra, brak konkretnych decyzji opóźnia realizację inwestycji. GDDKiA prowadzi analizy, które mają pomóc wybrać najkorzystniejszy wariant trasy. Mieszkańcy regionu wciąż czekają na rozwiązania, które poprawią jakość komunikacji wokół Warszawy.

 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze

34 odpowiedzi na “Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – co dalej z projektem?”

  1. Tomo pisze:

    Najpierw rzadzili narodowi socjalisci, teraz rządzą pro-Szwabscy tęczowi ale dla kraju ma to znaczenie niewielkie. Obaj okradają kraj i jedną inwestycje będą robić 30 lat. A wybierają ich półgłówki

    • Anonim pisze:

      Chyba snisz, jesli myslisz, ze Konfederacja zapewni tu dobrobyt.

    • ruska prawda pisze:

      Jakby konfederacja wygrałaby wybory trafimy pod skrzydełka Putina, nie od dziś wiadomo że ruskie srebrniki wzmocniły konta tej podejrzanej grupy. Jaka przyszłość po takiej wygranej, wyjście z UE, paszporty w urzędzie, wszechstronna inwigilacja, brak emerytur/rent i państwowych szkół/przedszkoli i szpitali,.. nawet zwykła przychodnia byłaby prywatna i oczywiście płatna. Ograniczenie praw kobiet i więzienie dla tęczowych. Będzie jak w Islamie i u dawnych Chrześcijan:

      „Jeśli znajdziecie kogoś, kto czyni jak lud Lota, zabijcie obu sprawców [aktywnego i pa-
      sywnego]. Jeszcze słuszniejsze będzie ukaranie tego czynu tak, jak cudzołóstwa, nale-
      ży zatem sprawcę ukamienować, jeśli jest żonaty, albo wychłostać i wypędzić, jeśli jest
      wolny. Kara bowiem zależy od tego, kto odbył stosunek i istnieje różnica pomiędzy
      prawiczkiem a żonatym, podobnie jak w przypadku stosunku od przodu. Są różne
      rodzaje kary śmierci. Można zabić mieczem, niczym odstępcę od wiary, albo ukamie-
      nować […].
      Co zaś się tyczy pasywnego współwinnego, to jeśli jest dzieckiem, szalonym lub
      opętanym, to nie podlega karze ani grzywnie. […] Jeśli zaś jest dorosły i uczynił to
      dobrowolnie, podlega takiej samej karze jak sprawca aktywny […].
      Jeśli ktoś odbywa stosunek z kobietą od tyłu, a nie jest ona ani jego niewolnicą
      ani żoną, to znaczy, że jest homoseksualistą, ponieważ jest to stosunek w miejscu
      nieodpowiednim. Kara za to jest taka, jak wyżej zarówno dla strony pasywnej, jak
      i aktywnej.”

  2. Sitepa pisze:

    Gddkia to patologia buduju na chanysowie asfaltu jo dukty leśne parawany i że wszystkich strun s 1 kradaju cały kraj

  3. Julek pisze:

    Znowu będą wywłaszczenia i ludzie złotówki nie zobaczył stary numer na Spec ustawy polega na tym że Słup robi odwołanie i nie płacę nikomu za ziemię przez lata

  4. Anonim pisze:

    Czyli wszystkiemu winien PIS ???? Chyba zwymiotować trzeba!!?!

  5. dużyMa pisze:

    obwodnica byłaby już dawno skończona gdyby nie działania jednego, narodowo- socjalistycznego Szyszki, który chciał oddalić jej przebieg od swojej posesji czym obudził społeczne sprzeciwy o charakterze „przeciw wszystkiemu”

    • Anonim pisze:

      Czyli wszystkiemu winien PIS ???? Chyba zwymiotować trzeba!!?!

    • Marcin Sz pisze:

      Tylko przez Kołbiel i istniejącą tu infrastrukturę pod OAW (na dwa pasy przez 2km nikt się nie obrazi)

    • Wilku pisze:

      Pomyliles ze Wschodnia Obwodnica Warszawy, gdzie Szyszkodnik najpierw zadzialal, a potem minister rozwoju regionalnego swietej pamieci Gesicka nie zlozyla jednego podpisu i to bylo skutecznym pretekstem przy postepowaniu odwolawczym.

  6. Mieszkaniec gminy pisze:

    Ciekawe kto tak protestował ?
    To chyba po myśli GDDKiA

  7. eh,.. pisze:

    Jeżeli jakiś misiewicz stanie na drodze i zacznie krzyczeć że droga podzieli mu pole, pole które chce przekazać po śmierci proboszczowi, to każdy urząd ugnie się po takim proteście. Rozumiem jak droga która jest obwodnicą przecina parki narodowe, obszary chronione, niszczy miasto/miasteczko/wieś, tiry pod oknami, to protesty są naturalne. W wypadku takich misiewiczów jak wyżej, prawo powinno być stanowcze, odszkodowanie i koniec.

  8. Kub pisze:

    Wszystkie duże inwestycje są opóźnione a mimo to deficyt jest rekordowy co to za rząd…

    • PO pisze:

      Rząd nieudaczników

    • Anonim pisze:

      Operujemy na podstawie budżetu zrobionego jeszcze przez PiS jesienią 2023 na 2024 rok, pan prezydent odmówił współpracy przy nowelizacji, gdy rząd się zmienił.
      Nie wiedziałeś, czy umyślnie trollujesz?

    • hmm,.. pisze:

      Jeżeli masz projekt domu, zaczynasz budowę i nagle okazuje się że przyłącza są z innej strony, projekt wymaga korekty bo źle wyliczono ciężar dachu i trzeba wzmocnić fundamenty i konstrukcję, a bank nie pożyczy więcej pieniędzy, to co wtedy zrobisz? Nie wiem czy zauważyłeś że Polska utrzymuje dziesiątki jak nie setki tysięcy uchodźców, że obecny rząd zmniejszył inflację i wpływy z VAT są mniejsze (to prosta matematyka nawet dla dziecka z podstawówki, może to zrozumiesz). Mamy największe w historii Polski dozbrajanie wojska i niestety poprawki po poprzednikach, którzy nawet nie pomyśleli o magazynach, o garażach i hangarach dla sprzętu, czołgów i samolotów itd.. Można to rozszerzyć o następne wydarzenia które powodują deficyt i opóźnienia. Przypomnę z naszego podwórka remont linii kolejowej, ile lat pis nie mógł tego arcydzieła skończyć i o ile wzrosła końcowa cena tego arcydzieła kolejowego kunsztu budowniczych

  9. Stolica pisze:

    Może GDDKIA najpierw skupi się na dokończeniu budowy obwodnicy Warszawy tj. ostatniego jej wschodniego odcinka aby wyprowadzić z centralnych dzielnic Stolicy ruch na permanentnie zakorkowanej S8

  10. Pesymista pisze:

    patrząc na rządzących to będą to budować 20 lat

  11. jjo pisze:

    Budować!

  12. Trasa pisze:

    Oczywiście że powinna powstać obwodnica po starej drodze nr 50

  13. Kachna pisze:

    Stara DK50 od zawsze była przeznaczona pod rozbudowę, w wielu gminach wykupowano na to ziemię przy trasie. Nie wiadomo po co zrobiono te inne dziwne warianty. Gdyby nie one bwodnica już dawno by była.

  14. Gość pisze:

    I bardzo dobrze!!! Po śladzie 50 dawno powinna być trasa

  15. Paweł pisze:

    Wybrać wykonawców 6 miesięcy przebieg 6 miesięcy rozpocząć budowę wypłacić odszkodowania i za 3 lata gotowa. A zapomniałem pie.. marnować czasu i pieniądze obiecywać mówić gadać i tak dalej minęli 15 lat projekt protest ekoterrorystow odwołania minęli 25 lat i dalej nie ma

  16. Kacper pisze:

    Prośba do redakcji. Zajmijcie się samolotami, hałasem jaki generują. Mieszkańcy Pruszkowa mają dość huku nad parkami, szkołami przez 18 godzin na dobę.

  17. Sławomir pisze:

    Te k……. platformerskie wszystko uwala

  18. Sami swoji pisze:

    Najlepiej dla gddia rozjechac miejscowosci na starej 50 , takie mamy projektowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Reklama