Wiadomości
Autor artykułu: Ewelina Latosek | 30 stycznia 2020 10:30 |
6Znamy coraz więcej szczegółów związanych z planowaną siatką połączeń kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma powstać w gminie Baranów. W środę spółka przedstawiła projekt Strategicznego Studium Lokalizacyjnego.
Jak zapewnia CPK, to nowy etap procesu planistycznego Programu Kolejowego CPK. Ma być to kamień milowy w przygotowaniu do budowy ponad 1,6 tys km nowych linii, wchodzących w skład 12 szlaków, z których 10 podstawowych to tzw. szprychy łączące poszczególne regiony kraju z CPK i Warszawą. Przedstawione korytarze będą podstawą dalszych prac studialno-projektowych.
– W kwietniu ub. roku podczas konferencji prasowej na stacji Łódź Fabryczna pokazywaliśmy założenia Programu Kolejowego CPK i przyjętą przez rząd nowelizację rozporządzenia zawierającego wykaz linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Dotrzymaliśmy słowa: dziś pokazujemy Polakom Strategiczne Studium Lokalizacyjne dla 10 „szprych” i szczegółowy plan budowy ponad 1600 km nowych linii kolejowych – mówił premier RP Mateusz Morawiecki.
Wewnątrz każdego z przedstawionych dziś korytarzy linii kolejowych zaprezentowane są warianty przebiegu danej linii. – Mają one charakter orientacyjny. Ostateczny przebieg dla każdej z nich będzie zależał m.in. od wyników konsultacji społecznych, badań środowiskowych i szczegółowych uwarunkowań technicznych – wyjaśnił Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Z nowym opracowaniem planistycznym CPK można zapoznać się na stronie www.cpk.pl. Na początku lutego w tym miejscu zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, dzięki któremu wszyscy zainteresowani będą mogli zgłaszać swoje propozycje do opracowanego dokumentu. – Każdą z propozycji dokładnie przeanalizujemy, rozważając jej zasadność i możliwość wprowadzenia. To już kolejny, po zakończonych w ubiegłym roku Regionalnych Konsultacjach Strategicznych, etap dialogu CPK w sprawie dużych i potrzebnych Polsce inwestycji – podkreślił Mikołaj Wild, prezes CPK.
Każda z 10 „szprych” prowadzących do CPK składać się będzie z nowych odcinków torów oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. Za budowę będzie odpowiadać spółka Centralny Port Komunikacyjny, a za modernizację – PKP Polskie Linie Kolejowe.
W programie zawarta jest m.in. budowa nowej linii nr 85 Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań. Miałaby ona przebiegać po północnej stronie obecnie istniejącego szlaku kolejowego z naszym regonie. Szczegółowe mapy znajdziecie tu.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Proszę włodarzy o zajęcie się kwestią latających nad miastem samolotów. Mieszkam tu od wielu lat ale nigdy nie było samolotów nad centrum 70 tys. miasta! Hałas, spaliny, … Czemu czujniki hałasu są na Kraszewskiego, skoro samoloty latają przy Kościuszki?! Proszę aby wpr przyjrzało się sprawie, którą interesują się mieszkańcy Pruszkowa.
Mieszkańcy Domaniewa, pakujcie walizki
Żadnego lotniska nie będzie. PiSowska gospodarka już się sypie. Efekty widzimy w sklepach. Tylko w ciągu ostatniego roku żywność podrożała o 16%, a to są tylko początki podwyżek.
Powroci Tusk to ceny od razu spadną. Szczególnie jak przywróci poprzednie stawki VAT które podniósł tylko 'tymczasowo’
Twój kochany PiS w 2018 zdecydował, że utrzyma te stawki. Gdyby nie zrobili zupełnie nic, to od początku 2019 mielibyśmy 22%. Wypadałoby wiedzieć cokolwiek na temat, w którym się wypowiada, ale to obecnie jest niemodne…
W punkt!