Wiadomości
Autor artykułu: Katarzyna Klepacka | 21 listopada 2024 13:00 |
5Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące przyszłości pruszkowskiej komunikacji miejskiej. Od 22 października mieszkańcy mogli wyrazić swoje opinie na temat funkcjonowania linii autobusowych oraz zasugerować zmiany w rozkładach jazdy i trasach. Wyniki są już znane, a Urząd Miasta zapowiada gruntowną analizę.
Rekordowa liczba ankiet
W konsultacjach wzięło udział ponad 400 mieszkańców. Ankiety były dostępne w wersji papierowej i elektronicznej. Aż 15 proc. odpowiedzi pochodziło od osób, które skorzystały z kodów QR umieszczonych na przystankach, w autobusach i na słupach ogłoszeniowych. Wypełnienie ankiety zajmowało średnio od 2 do 5 minut.
Najbardziej aktywni byli mieszkańcy Śródmieścia, osiedla Staszica i Żbikowa. Aż 66 proc. ankiet wypełniły kobiety, a najliczniejszą grupę wiekową stanowili mieszkańcy w wieku 24–55 lat.
Popularność linii
Najczęściej wykorzystywaną linią okazała się nowoczesna, elektryczna linia numer 10, która działa od grudnia 2022 r. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także linie 2 i 7.
Co dalej?
Propozycje mieszkańców dotyczące zmian w komunikacji miejskiej zostały spisane na ponad 60 stronach. Zajmie się nimi Referat ds. Transportu Publicznego Urzędu Miasta we współpracy z firmą doradczą. Celem jest stworzenie jeszcze lepszej oferty przewozowej, która będzie podstawą nowego kontraktu na obsługę linii autobusowych po 2026 roku.
Władze miasta dziękują wszystkim, którzy wzięli udział w konsultacjach. Opinie mieszkańców będą kluczowe dla poprawy transportu w Pruszkowie.
Źródło: Miasto Pruszków
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dlaczego dziś rano w Pruszkowie na Ostoji nikt nie odśnieżał…Jak nigdy …
Obsługujący przewoźnik z Grodziska Maz. jest do wymiany. Ciągłe opóźnienia, awarie, brak wykwalifikowanego personelu ,i system ( brak biletów lub drukowanie o obniżonej wartości)eliminują takiego usługodawcę, który z budżetu miasta pobiera niemałe sumy pieniędzy wpłacanych z naszych podatków.
Na plus z pewnością zasługuje przeprowadzenie badania marketingowego oraz wyciągnięcie wniosków. Powinno się robić w Pruszkowie częściej takie rzeczy. Zapytanie się mieszkańców o zdanie to kolejna korzyść, chociaż 400 wypełnionych ankiet, to bardzo niewiele Szkoda tylko, że pola w ankiecie były mocno ograniczone poz względem ilości znaków do wpisania.
Aż 400 mieszkańców to będzie ponad pół procenta. Brawo.
Może zabrakło ławeczki dialogu. A może zamiast w sprawie komunikacji miejskiej sugerować się głosem garstki mieszkańców zrobić profesjonalne badania ?
Żadne prawo nie ogranicza Twojej twórczości, zatrudnij firmę przeprowadzające ankiety, i taką ankietę jako projekt społeczny przedłuż w urzędzie. Od Ciebie i Twoich zasobów będzie zależało czy weźmie udział w badaniu 666 osób czy 66666.