Na węźle Opacz pojedziemy inaczej

Region

Uwaga kierowcy. W listopadzie szykuje się spora zmiana na węźle Opacz. Chodzi o wprowadzenie zwężenia na nitce w kierunku Wrocławia.

Skąd decyzja o zmianach? Jak podkreślają drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zwężenie prawego pasa drogi ekspresowej S8 na jedni w kierunku Wrocławia w obrębie węzła Opacz ma poprawić płynność ruchu. Dziś kierowcy włączający się do ruchu z S2 z węzła Konotopa mają z tym spory problem.

To nie jedyne zmiany. Drogowcy podkreślają, że przygotowują już program inwestycji zakładający poprawę płynności ruchu na węźle Opacz. Wiadomo już jakie zmiany chce wprowadzić tam GDDKiA. Tu zmiany mają dotyczyć kierowców jadących trasą S8 z Wrocławia do węzła Konotopa oraz do węzła Warszawa Lotnisko. Drogowcy biorą też po uwagę możliwość zjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia. Kolejną „nowością” ma być połączenie łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa..

GDDKiA podkreśla jednak, że propozycje zmian nie zostały jeszcze zatwierdzone. Drogowcy szczegóły będą podawać po zatwierdzeniu finansowania

.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 7

7 odpowiedzi na “Na węźle Opacz pojedziemy inaczej”

  1. Makob pisze:

    Węzeł opacz jest fatalnie zaprojektowany w każdym kierunku a szczególnie połączenia w stronę lotniska nitką od Wrocławia i zjazd obwodnicy Warszawy . Jakiemu idiocie przyszło do głowy ze wystarczy mniej niż 100 metrowy pojedynczy pas dla wszystkich którzy przez węzeł Opacz chcą pojechać na Konotope??!!
    Ale swoją droga artykuł tez jest napisany na kolanie i w zasadzie nic nie wyjaśnia poza tym ze bada mieli gorzej ci którzy jadą z centrum Warszawy 3 pasami i raptem będą mieli 2 ……

  2. Kkk pisze:

    Tylko kompletny nieuk i ignorant łączy dwie drogi klasy S łącznicami JEDNOPASMOWYMI. Koszty zmian powinien ponieść cały łańcuszek person które to zatwierdziły ,ostemplowały i wprowadziły do realizacji ewidentny bubel i wzięły za to kasę .

  3. WiecznyKOREKS8/S2 pisze:

    Niestety myli się Pan – to połączenie krytykuje moje ośmioletnie dziecko, tak więc ONO by to lepiej zrobiło. To nie mógł projektować żaden student, ani żaden człowiek nawet o niskiej inteligencji !!!
    Do do meritum Pełna Zgoda – połączenie S8 z S2 od strony południowej jednym pasem – to BANDYTYZM I HAŃBA! Tylko jak to naprawić??? Magazyny już obok wybudowane…….

  4. Arek pisze:

    No i dobrze, oryginalny węzeł zaprojektowali chyba studenci I roku architektury. Po taniości i byle jak. Jak można było zrobić zjazd z S8 na S2 jednym krótki pasem, jak na węźle Wypędy czy Siestrzeń. Co ranek stoją 3 pasy do Warszawy, po południu paraliż węzła w drugą stronę. Powinno być jak na Konotopie 2 pasy na A2 , 2 pasy na S8. Tam ruch jest płynny.

    • WiecznyKOREKS8/S2 pisze:

      Niestety myli się Pan – to połączenie krytykuje moje ośmioletnie dziecko, tak więc ONO by to lepiej zrobiło. To nie mógł projektować żaden student, ani żaden człowiek nawet o niskiej inteligencji !!!
      Do do meritum Pełna Zgoda – połączenie S8 z S2 od strony południowej jednym pasem – to BANDYTYZM I HAŃBA! Tylko jak to naprawić??? Magazyny już obok wybudowane…….

      • Arek pisze:

        Z 3 pasów do Warszawy zostawić 2, ten jeden dodać do łącznicy na S2. Czyli 2 prosto 2 w prawo, chyba inaczej się nie da. Może jest tam jakaś rezerwa.

        • none pisze:

          A do tego pas przed węzłem Opacz od strony Janek powinien się zaczynać od węzła w Sokołowie. Tak, żeby od Sokołowa były już 4 pasy – dwa od lewej do centrum, dwa od prawej na obwodnicę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły