Wiadomości

Na czym polega zawód recepcjonistów hotelowych?

Na czym polega zawód recepcjonistów hotelowych?

Autor artykułu: K K | 03 kwietnia 2023 10:00 |

0
Na czym polega zawód recepcjonistów hotelowych? Art. Sponsorowany

Branża hotelarska w Polsce i na świecie wciąż się rozwija, a wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel recepcji. Na czym polega praca recepcjonistów hotelowych? Co należy do ich obowiązków i jakimi kompetencjami powinni się wykazywać? Oto kilka najważniejszych informacji!

Za co odpowiadają osoby zatrudnione na recepcji w hotelu?

Recepcja jest pierwszym miejscem, które odwiedzają goście hotelowi. Zadaniem recepcjonistek i recepcjonistów jest ich godne przywitanie oraz zakwaterowanie w taki sposób, by wywołać pozytywne, pierwsze wrażenie. Osoby, pracujące na recepcji, na bieżąco odpowiadają też na zapytania telefoniczne klientów, odpisują na e-maile i udostępniają pokojowym na bieżąco wykazy zwolnionych pokoi. Do zakresu obowiązków recepcjonistów należy też obsługa programów hotelowych i wprowadzanie do nich aktualnych danych za każdym razem, gdy nastąpi zameldowanie, wymeldowanie czy zamówienie dodatkowych usług.

Recepcjoniści przyjmują płatności w momencie zameldowania lub wymeldowania, wydają karty meldunkowe, potwierdzenia zapłaty oraz klucze (karty), powinny więc być to osoby kompetentne, odpowiedzialne i zorganizowane, przywiązujące wagę do szczegółów. Pracownicy recepcji czuwają też pośrednio nad bezpieczeństwem całego obiektu i zawiadamiają ochronę, gdy tylko zaistnieje taka potrzeba.

Komunikacja z klientem i obsługa programów hotelowych

Pracownik hotelu powinien rzeczowo, kulturalnie i z uśmiechem odpowiadać na pytania klientów, by mogli się oni czuć komfortowo i swojsko po dotarciu do nowego miejsca. Praca na tym stanowisku wymaga również wysokiej odporności na stres i umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji w różnych, nagłych sytuacjach, na przykład, gdy gość hotelowy potrzebuje pomocy lekarskiej albo dojdzie do kradzieży.

Znajomość języka obcego

Jak widać w ogłoszeniach na Pracuj.pl i innych portalach, do obowiązków recepcjonistów hotelowych należy swobodna komunikacja co najmniej w jednym języku obcym. W Polsce standardowo jest to język angielski, chociaż pracodawcy cenią również znajomość innych języków, takich jak: niemiecki, rosyjski, ukraiński czy francuski. Spółki międzynarodowe, ukierunkowane na zagraniczne grupy klientów mają własne, dodatkowe wymagania językowe i ściśle precyzują poziom znajomości języka u recepcjonistów.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Reklama