Modernizacja torów: które kładki i przejazdy znikną?

Region

Otrzymaliśmy od PKP PLK wykaz kładek dla pieszych i przejazdów nad linią kolejową w naszym regionie, które mają być zlikwidowane. Tylko w niektórych przypadkach powstaną rozwiązania alternatywne.

W ostatnim numerze Gazety WPR pisaliśmy, że Pruszków wywalczył pozostawienie kładki na wylocie ul. 3 Maja. Zlikwidowana zostanie kładka przy stacji PKP. Na szczęście w zamian ma być przedłużone przejście podziemne. Władze Pruszkowa walczą jeszcze, aby powstała przeprawa pieszo-drogowa w postaci tunelu pod torami na końcu ul. Kościuszki. Zmiany dotyczyć będą także przejazdu kolejowego. Obecny, na połączeniu ul. Działkowej z Błońską, zostanie zlikwidowany, a nowy powstanie nieco ponad kilometr dalej w stronę Brwinowa.

Modernizowana linia na pewno nie podoba się mieszkańcom Parzniewa. Ci stracą niestrzeżony przejazd kolejowy, którym dojeżdżają m.in. do swoich pól po północnej stronie torów.

Zmiany dotkną również grodziszczan, choć w mało dotkliwy sposób. Z wykazu, który otrzymaliśmy wynika, że PLK nie ruszy kładki przy stacji. Jedynie przejazd kolejowy w ciągu ul. Bałtyckiej zostanie zastąpiony przejazdem pod linią kolejową dla samochodów z zaniżoną skrajnią do 2,5 m.

Następna przeprawa z jednej strony na drugą będzie możliwa dopiero w gminie Jaktorów. Wcześniejsze przejazdy, w Kozerach i na wysokości Chyliczek, przestaną istnieć.

Prace modernizacyjne rozpoczną się w sierpniu. Najpierw wyremontowany zostanie odcinek z Warszawy do Grodziska.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.