Rozpoczynają się prace nad kolejnym etapem przebudowy Warszawy Zachodniej. Teraz budowany będzie nowy łącznik między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej.
W najbliższym czasie zaplanowano prace przy budowie nowego łącznika między podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Będzie to demontaż specjalnych ścian typu „larsen” przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego przy Warszawie Głównej. Roboty te wymagają wydzielenia strefy bezpieczeństwa. Ze względu na to ruch pociągów będzie zachowany na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej.
Budowa nowego łącznika jest koniecznością. Usprawni on planowanie i ruch pociągów podczas kolejnych etapów budowy stacji Warszawa Zachodnia. Poprawi on także możliwość organizacji przewozów po zakończeniu przebudowy linii średnicowej.
Między 11 a 21 kwietnia zaplanowano zmiany w rozkładach jazdy pociągów podmiejskich. Pociągi na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia pojadą po jednym torze. Jedynie między Warszawą Wschodnią a Warszawą Stadion ruch będzie utrzymany na obu torach, aby ułatwić podróżnym dojazd do metra.
Co to oznacza? Że pociągi regionalne i aglomeracyjne będą odwołane lub ich trasy zostaną skrócone. Niektóre z nich będą jeździć przez Warszawę Centralną. Przed podróżą warto zajrzeć na stronę lub do aplikacji portalpasażera.pl lub na strony przewoźników, by sprawdzić aktualny rozkład jazdy.
Warszawa Zachodnia pięknieje, a cała infrastruktura robi ogromny krok w stronę nowoczesności.
Zadaszenie nad peronami, ruchome schody, windy, systemy dynamicznej informacji, szerokie przejścia, czy lepsze łączenie podróży pociągiem z komunikacją miejską – to wszystko znacznie poprawi komfort pasażerów. Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK S.A. wylicza – Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto – dodaje Jakubowski.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Śpieszmy się kochać inwestycje infrastrukturalne bo tak szybko odejdą jeśli POwróca komuniści, złodzieje i antypolacy z PO-KO-TRZASK.2050 !
Jak oni „rządzili” to nie było pieniędzy nawet na samolot rządowy !
Pamiętamy donek !
Słuszne uwagi.