Kolejna kolizja na przejeździe WKD

Region

W poniedziałek 19 sierpnia na przejeździe kolejowym w Komorowie pociąg WKD zderzył się z autobusem. Do kolejnego niebezpiecznego zdarzenia doszło 24 sierpnia w Podkowie Leśnej.

W sobotę 24 sierpnia około godz. 20.20 na przejeździe kolejowym przy stacji Podkowa Leśna Głowna pociąg WKD relacji Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki Radońska zderzyła się z samochodem osobowym. Pociągi WKD przez około godzinę ruch pociągów na odcinku Podkowa Leśna Główna – Komorów był prowadzony wahadłowo po torze nr 2 (tor w kierunku Warszawy).

Policjanci przypominają, że kierowcy wjeżdżający na przejazd kolejowy powinni zachować czujność, a przede wszystkim ustąpić pierwszeństwa gdy nadjeżdża pociąg.

Oto kilka zasad bezpieczeństwa, które warto mieć na uwadze:
Zwolnij– zawsze zwalniaj przed przejazdem kolejowym, nawet jeśli uważasz, że nic nie nadjeżdża.
Rozejrzyj się– zatrzymaj się, rozejrzyj się w obie strony, aby upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg.
Sygnalizacja świetlna– jeśli przejazd jest wyposażony w sygnalizację świetlną, zawsze przestrzegaj jej sygnałów.
Szlaban– jeśli szlaban jest opuszczony lub opuszcza się, nie próbuj go omijać.
Nigdy nie wjeżdżaj na przejazd, jeśli nie możesz go opuścić– upewnij się, ze za przejazdem jest wystarczająco dużo miejsca, abyś mógł bezpiecznie go przejechać.

PAMIĘTAJ !
Przejeżdżający przez przejazd pociąg ma pierwszeństwo.
Pociągi mogą poruszać się w obu kierunkach, w różnych porach, nie tylko w godzinach ujętych w rozkładzie jazdy.
Stasuj się do znaków i sygnałów znajdujących się na obszarze kolejowym.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 30

30 odpowiedzi na “Kolejna kolizja na przejeździe WKD”

  1. Anonim pisze:

    Samochody nie wiedziały, że kolejki znów zjeżdża, normalka. Mój rower też.

  2. Franc pisze:

    Przejazd kolejowy to nic innego jak skrzyżowanie toru kolejowego i drogi. Może trzeba porobić ronda? 🙂

  3. Art pisze:

    Zwróćcie uwagę, wszyscy tu piszący, że pociągi WKD zwalniają przed każdym przejazdem. I do tego trąbią. By było widać i słychać. Może ci „kierownicy” myślą, że pociąg im ustępuje pierwszeństwa i wjeżdżają na przejazd? Niedawno w Granicy przed przejazdem zrobiono progi zwalniające. Teraz są zawody, kto dalej się wybije i przeskoczy samochodem nad przejazdem…

  4. Ol pisze:

    Spójrzmy na to z nieco innej perspektywy. Przyjemnie jest jeździć kolejką, która nie musi zmniejszać prędkości przed każdym przejazdem. A tu nagle z trawy zaczynają wyrastać niepozorne wskaźniki. W9. Sierżanciny, które mówią jasno: tu masz zwolnić i łajno cię obchodzi z jakiego powodu.
    Użytkownicy dróg za nic mają sobie podstawowe znaki i banalne przepisy, których przekaz jest jasny. Bez pewności nawet zderzakiem nie przekraczaj skrajni. Nie pomogą szlabany, sygnalizacja czy dróżnik przejazdowy, gdy ktoś zlekceważy zasady. Daleko szukać. Ołtarzew i niepotrzebna śmierć maszynisty.
    Pociąg nie wytraci prędkości na 3 metrach.
    Zatrzymaj się.
    I żyj.

  5. Pępek pisze:

    Nie mam czasu na STOPa, ja pędzę robić karierę. WKD może poczekać.

  6. Obserwator pisze:

    Ale tam pociąg stoi i na stacji ma zielone a samochody jeżdzą.Nie wiadomo czy on rusza czy stoi dopiero jak trąbnie to trzeba stanąć

    • Kierowca pisze:

      posiadanie dobrze działających oczu rozwiązuje twój problem. Ten pociąg nie startuje jak moje audi w 5 sekund do setki wiec się nie wygłupiaj nieudaczniku.

      • eh,.. pisze:

        Czy maszynista dał sygnał dźwiękowy przed ruszeniem z peronu?

        • Anonim pisze:

          Nie interesują mnie twoje gierki. Masz ustąpić to ustępuj.
          Pociąg nie startuje nagle, nie startuje szybko. To raczej było tak że kierowca widział pociąg, widział że jedzie ale myślał że zdąży choć już nie było miejsca.

  7. 💩 pisze:

    Szczególnie w Regułach, gdzie na stałe pali się komunikat – uwaga pociąg.

    Słowem WKD ogarnij się! A kierowcy – uważajcie bo WKD nie hamuje , WKD taranuje. Pociągami, objazdami, cenami i podejściem do pasażerów.

    • Anonim pisze:

      Problem opisany w tym artykule nie leży po stronie WKD tylko po stronie tego, że państwo tak się skupia na wyciąganiu kasy od tych co jadą więcej niż na kółeczku napisał jakiś urzędnik bez samochodu, że zapomina, że na drogach są też niebezpieczni kierowcy z którymi należałoby zrobić porządek. Ten jeden się uratował na tym że państwo nie ściga niebezpiecznych tylko jak największy zamysk z mandatów.

      Co do cen, to WKD jest bardzo tanie, jak dla ciebie to jest dużo, to jesteś po prostu okropnie biednym nieudacznikiem.
      A podejście do pasażerów? Do zastanego lachmaniarza podchodzi się jak do zastanego łachmaniarza i tyle.

      • DGH pisze:

        Słuchaj anonim, właśnie dałeś przykład swojej ujemnej inteligencji nazywając kogoś biednym nieudacznikiem. Nie znasz sytuacji człowieka, a już rzucasz oszczerstwa.
        Swoją drogą najprawdopodobniej ty nie jesteś krezusem, ale podnosisz sobie wartość takim wpisem.

        • Anonim pisze:

          Nie rzucam oszczerstw. To obiektywna wiedzą, że jeżeli dla kogoś jedną z tańszych metod podróżowania jest droga, to znaczy że jest biedny i w życiu mu nie wyszło. To że musze mieszkać z mentalna biedotą w okolicy nie poprawia mi samopoczucia.
          Krezusem nie jestem, nie będę bo do wszystkiego w życiu muszę dochodzić sam. Ale przynajmniej nie kłamie jak pan gówno, co do cen i sposobu jazdy wkd.

        • Kowalski pisze:

          DGH napisał:
          „Nie znasz sytuacji człowieka, a już rzucasz oszczerstwa.”
          Skoro jesteś taki łasy na sprawiedliwość i ochronę przed oszczerstwami to dlaczego nie przyczepiłeś się do wpisu pana Gówna który napisał:
          „A kierowcy – uważajcie bo WKD nie hamuje , WKD taranuje.”
          Widziałem nagrania z różnych zdarzeń i WKDki hamują tylko głupi kierowcy nie rozumieją że są prawa fizyki i istnieje coś takiego jak droga hamowania. A jednak nie masz problemów z tym, że pan Kupa rzuca takimi oszczerstwami.
          W przypadku wpisu anonima to pełne poparcie, bilety wkd nie są drogie ani w stosunku do innych metod dojazdu ani w stosunku do innych krajów. Więc Anonim ma rację, że jak ktoś narzeka na cenę wkdki to jest zwykłym biedakiem albo januszem. Jest to obiektywny fakt.

  8. Kieriwca pisze:

    Skoro użytkownicy samochodów mają gdzieś bezpieczeństwo innych użytkowników to na niebezpiecznych ale powolnych trzeba przygotować zakres zmian prawnych:
    1. Ubezpieczyciel w ramach OC jedynie przedpłata świadczenie po czym ściąga za sprawcy. Skończy się zapłaciłem 1,5 mandaciku tys za kolizję i mam z głowy całe zajście.
    2. Mandat za kolzije nie powinien wynosić 1,5 tys. Trzeba ocenić ile razy bardziej niebezpieczna jest kolizja od przekroczenia prędkości. w tym celu bierzemy polskie fotoradary i patrzymy ile zarejestrowały przekroczeń prędkości i ile to wywalało kolizji. Jeżeli fotoradar rejestruje 1000 przekroczeń za które suma mandatów wynosi 2,5 mln złotych z których wynika 1 kolizja, to logiczne jest że mandat za kolizję powinien wynosić 2,5 mln zł skoro tyle jesteśmy chętni grać od kierowców za teoretyczną możliwość doprowadzenia do kolizji. W kazdym innym wypadku mamy niespojny system norm i karz który mówi „państwo preferuje żeby w kogoś uderzył niż przyspieszył i ominął przeszkodę bezpiecznie”.
    3. Odpowiedzialność wobec poszkodowanych. Skoro już jested taki mądry że walisz w wielki pociąg pełen ludzi bo nie liczysz się z ich czasem, to z automatu powinieneś odpowiadać za zmarnowany im czas. Każda osoba poszkodowana powinna moc zadzwonić do twojego ubezpieczyciela i powiedzieć ile czasu straciła i dostać za to wynagrodzenie. Mandat za kolizję powinien być względem każdej osoby, dziś mamy absurd ze uderzyłeś w osobówkę z jedną osobą i płacisz tyle samo co za pociąg z 200 ozdobami. Skoro byłeś taki mądry żeby zderzyć się z 200 osobami to nie powinieneś mieć 199 poszkodowanych gratis tylko to powinno być 200 kolizji i 200 mandatów.
    4. Każda kolizja to pozbawienie lecie na pół roku z koniecznością ponownego zdania egzaminu.

    Trzeba coś z tymi bandytami zrobić, dalsze podnoszenie ograniczeń i mandatów za rzeczy nie związane z przyczynami wypadków, a co najwyżej ich skutkami nie pomaga i nie daje oczekiwanego rezultatu.
    Bezmyślni kierujący pałętają się po drogach a ludzie tam giną, bo zamiast szybko i bezpiecznie jest byle jak i niebezpiecznie w ich wykonaniu. Niebezpieczni ale powolni to więcej korków ale w zamian więcej wypadków…

    • King pisze:

      Kierowco, czytasz co piszesz? Wszechwiedzący, a tak naprawdę to raczej tylko po bułki do Biedry jeździsz skoro masz czas na takie durne epitafia

      • Kierowca pisze:

        Tak czytam. Dochodzimy do momentu gdzie człowiek się nawet nie rozejrzyj przed dobrze oznaczonym przejazdem i w komentarzach 50% pisze że powinny być światła, a drugie 50% że każdemu się to mogło przydarzyć i to wina pociągów.
        Niestety ale wina jest tylko i wyłącznie kierującego który jeździ jak bydło, a bydło trzeba zacząć karać.

      • Kierowca pisze:

        A poza tym jaki masz problem z tym co napisałem? Często powodujesz kolizję? Bo jak tak to mój wpis jest właśnie na takich bandytów. Trzeba podnieść kary sprawcą, tylko nie znowu zwiększając mandaty za prędkość, bo tych niebezpieczni ale powolni nie zobaczą nawet. Super są te rzadkie wypadki gdzie kierujący jedzie 250 i rozwala siebie i wszystko dookoła, ale trzeba sobie zdać sprawę że na jeden taki popisowy wypadek ginie setka ludzi zabitych przez niebezpiecznego ale powolnego który na ograniczeniu do 50 jadąc 40 uznaje że ma prawo zignorować pieszego na przejściu albo bozia jedną się co tym debilom jeszcze przyjdzie do głowy.

        Nie macie żadnej odpowiedzialności, jakbym ja walnął kiedyś w pociąg to po pierwsze że wstydu bym już nigdy za kółko nie wsiadł, a po drugie nie udawanym że to wina pociągi, przepisy są jasne, wystarczyło ich przestrzegać i zdarzenia by nie było. Skoro olało się przepisy (co ja też robię, tylko ja robię w sposób bezpieczny i świadomy) to należy przeprosić i przyjąć konsekwencje.

        Ja wiem że te promocje rodem z biedronki typu „uderz w 100 osób a odpowiadaj jak za jedną” podobają się takim bandytom drogowym co spowodowalo w życiu kolizję i ciągle wmawiają sobie że to był przypadek, choć każdy wie że to był ostateczny dowód że dana osoba nie potrafi jeździć i nigdy nie powinna jeździć. Trzeba was karać bo poza tym że zabijacie i stwarzacie zagrożenie, to panoszycie się po komentarzach że wpisami jakby to nie była wina kierującego.

      • Kierowca pisze:

        Co tam King ty jesteś tym frajerem co nie zauważył kilkudziesięciu ton stali. Przyznaj się naprawdę nie zauważyłeś czy jak każdy niebezpieczny ale powolny liczyłeś że zdążysz, choć wam tyle razy zarabiałem takich akcji?
        W sumie dzisiaj widziałem wiecej kierujących samochodami jadących i jednocześnie wgapionych w telefonu niż pieszych, ale jak widać piesi ogarniają prawa fizyki, a ci kretyni nie i myślą że wygrają w starciu z pociągiem.

      • Kierowca pisze:

        Co do czasu, to po prostu robię rzeczy szybciej od innych. Szybciej myślę na drodze, szybciej pisze nic nie znaczące komentarze do plebsu nie dbając o styl i interpunkcję – czyli nie tracąc czasu dla motłochu, szybciej wykonuje dobrą robotę. Mój dzień to jak dwa twoje, dlatego mam czas.

  9. none pisze:

    Każdy przejazd powinien być wyposażony w działającą sygnalizację świetlną.

    • Kierowca pisze:

      Każdy kierowca powinien mieć działający narząd wzroku i poprawnie działające podstawowe funkcje motoryczne.
      Nie radzisz sobie to nie jeździj.

    • Anonim pisze:

      I w czym to ma pomóc? W Tworkach światła palą się cały czas, jeżdżę tam codziennie, a kolejkę widziałem raz na pół roku, z takim zapasem działa ta automatyka. Trzeba się rozglądać.

  10. obecna... pisze:

    Mój Boże, jakie to czasy, jacy ludzie dostają prawo jazdy, że tak oczywiste przepisy trzeba przypominać…
    przed każdym przejazdem kolejowym, jest znak STOP i dostosowanie się do niego wystarczy,,,

    • Kierowca pisze:

      Oni jadą powoli więc mogą, już to było dyskutowane wielokrotnie z tymi przyglupami, którzy jak jadą wolniej niż na ograniczeniu prędkości można to już są na tyle święci że ich żaden inny przepis nie obejmuje.

      • King pisze:

        Znasz inne charakterystyki, bo powolni i bezpieczni już mnie śmieszą zakompleksiony człowieczku

        • Kierowca pisze:

          Nie mam problemu z powolnymi i bezpiecznymi. Jadą przewidywalnie, ustępują pierwszenstwa zgodnie z zasadami. Ot po prostu człowiek nie umie jechać szybko i bezpiecznie to przynajmniej niech jedzie bezpiecznie. Problem mam z głównymi sprawcami wypadków w Polsce, rzeszą niebezpiecznych ale powolnych, którzy odpowiadają za najwięcej morderstw o wypadków na drogach. Ich należy wyeliminować i karać aż znikną z drug. Nie ma co szukać innych charakterystyk skoro już jest charakterystyka sprawcy odpowiedzialnego za większość wypadków, najpierw robi korek jadąc 40 na ograniczeniu do 50 na drodze gdzie wszyscy jadą 80, a potem nadrabia stracony czas nieustępując pieszemu co kończy się wypadkiem, albo zwalnia żeby napisać smska bo zdaniem niebezpiecznych ale powolnych tak jest bezpiecznie.
          A ten sprawca ile jechał, też jak tej w Ołtarzewie 0 km/h czy tej rozpędził się do 5 przed zderzeniem? Niebezpieczni ale powolni, drogi są dla profesjonalistów, a nie bydła. Podnieśmy kary za skutki niebezpiecznych zachorowań. Mandaty za kolizję powinny iść w setki tysięcy złotych żeby zniechęcić ludzi do powodowania kolizji.

        • Kierowca pisze:

          Moja propozycja jest zawsze dla takiego bydła jak ty i inni niebezpieczni ale powolni taka sama.
          Szanowne bydło i biedaki, zacznijcie tak jak ja wykazywać się na drodze profesjonalizmem, skupieniem, przejrzystością waszych zamiarów i wtedy ja was się nie będę czepiał.
          Dopóki bydlęta powodują wypadki doputy będę mówił do bydła jak do bydła. Nie umiesz jeździć, będziesz czytał moje remprymedy aż się nauczysz albo przestaniesz jeździć. Dziś nie zauważyliście kilkudziesięciu ton, jutro może 50 kg was przerośnie gdy będziecie jechać z nosem w telefonie jak bydło.

        • Kierowca pisze:

          Ofiary wypadków spowodowanych przez niebezpiecznych ale powolnych, w tym tej kobiety co w nagrodę że jedzie 10 km/h poniżej ograniczę ia na znaku więc w nagrodę może oszczędzić czas czytając smsy, na pewno smieja się razem z tobą .
          Ja się nie śmieje bo moje życie jest więcej warte, więc mam obowiązek dbać żeby nie zakończyć go w tak durny sposób. A jak szybciej jadę to mniej czasu spędzam z wami zwierzętami razem na drodze, i mniejsze ryzyko że gdy stoję na jakimś czerwonym świetle to jakiś debil waszego pokroju rozwali mnie i 5 innych samochodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły