Wiadomości
Autor artykułu: Katarzyna Klepacka | 02 listopada 2024 7:00 |
12Prace nad rozbudową autostrady A2, łączącej Łódź z Warszawą, wchodzą w nowy etap. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wnioski o wydanie decyzji na realizację inwestycji drogowej (ZRID) do wojewodów łódzkiego i mazowieckiego.
Co się zmieni?
Projekt zakłada poszerzenie autostrady na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, gdzie pojawi się trzeci pas ruchu w obu kierunkach. Natomiast na odcinku od Pruszkowa do węzła Konotopa trasa zostanie rozszerzona do czterech pasów w każdą stronę. Łączna długość przebudowy obejmuje 92 km, z czego 89 km to budowa nowych pasów, a pozostałe 3 km to prace remontowe przy węźle Łódź Północ.
Ekologiczne rozwiązania na A2
Rozbudowa autostrady A2 to nie tylko dodatkowe pasy ruchu. Projekt obejmuje również wprowadzenie nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań. Wszystkie instalacje oświetleniowe i infrastruktura drogowa będą zasilane energią odnawialną. Na trasie znajdą się także specjalne magazyny energii, które zapewnią stabilne działanie tych systemów. Dzięki temu A2 stanie się jedną z najbardziej ekologicznych autostrad w Polsce.
Bezpieczna podróż podczas rozbudowy
Podczas prac budowlanych, na odcinku Łódź-Warszawa kierowcy nadal będą mogli korzystać z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. To ważna decyzja, ponieważ dziennie A2 pokonuje nawet do 100 tysięcy pojazdów. Rozbudowa autostrady będzie wymagać precyzyjnego planowania, aby uniknąć większych utrudnień dla kierowców. Projektanci będą musieli uwzględnić również prace na innych drogach, jak budowa odcinka S7 Płońsk – Czosnów, co ma wpływ na ruch na autostradzie A2.
Kiedy zakończą się prace?
Rozbudowa A2 to wieloetapowy proces. Oczekuje się, że w drugiej połowie 2025 roku zostanie ogłoszony przetarg na prace budowlane, a przebudowa rozpocznie się w 2026 roku. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na pierwszą połowę 2029 roku.
Dlaczego ta rozbudowa jest tak ważna?
Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą to jeden z najruchliwszych odcinków w kraju. Dodatkowe pasy ruchu pozwolą na lepszą przepustowość i skrócenie czasu podróży. Nowa infrastruktura ma także ułatwić dojazd do przyszłego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rozbudowa autostrady A2 przyniesie korzyści nie tylko firmom transportowym, ale także zwykłym kierowcom, którzy codziennie korzystają z tej trasy.
Podsumowanie kalendarium inwestycji:
30 sierpnia 2023 r. – podpisanie umowy na projekt.
29 października 2024 r. – złożenie wniosku o decyzje ZRID.
II połowa 2025 r. – ogłoszenie przetargu na prace budowlane.
I połowa 2026 r. – podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie budowy.
I połowa 2029 r. – zakończenie robót.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
nie ma CPK ale przynajmniej jest jeden pas więcej do Łodzi lewak będzie uśmiechnięty
Witam zebrany tu plebs. Na wstępie mojego wywodu pragnę poinformować, że gdyby nie wasi Włodarze to byście dalej bidoki chodzili oddawać kał do wiadra. Nie jęczeć proszę.
Powinien powstać węzeł w Brwinowie, jeżeli nie to chociaż solidna przebudowa węzła w Pruszkowie. A2 to nie tylko tranzyt, niech lokalsi też coś mają z tej autostrady. Znaczy nie tylko smród spalin i hałas.
ile firm zostanie znów oszukanych i upadnie……PEOWCE wróciły !!!!
Rozumiem: PiS to kryształ. Przypomnij mi ile kilometrów autostrad wybudowali?
Wtedy wypowiadaj się na temat upadania firm.
Ale jesteś przygłup ;DDDD
olo, zejdź na ziemię, wasze złodziejskie czasy już się skończyły,.. elektrownia którą rozebrano, przekop z którego nikt nie korzysta, samochody elektryczne, stępka ze Szczecina,.. takich przykładów jest setki, ale ważne że ksiunc na skarpetkach zarobił.
Umiesz cos wiecej niz szczuc i klamac, jadowity pisowcu?
Socjalz.socjal tylko socjal
Za mało pasów, za późno. Koniec końców nic się nie zmieni – nadal droga z Warszawy do Łodzi to będzie koszmar.
Nic się nie zmieni głównie dlatego, że jeżdżący prawym pasem zaczną jeździć środkowym i i tak do wyprzedzania zostanie jeden.
Nikt nie nauczył kierowców jazdy prawym pasem. Była kampania z korytarzem życia teraz powinna być jak należy prawidłowo poruszać się po 3 pasach (i więcej). Na wyświetlaczach gddkia powinien być napis jeśli to możliwe jedź prawym pasem a nie włącz światła albo info z numerem telefonu. Bardzo często prawy pas jest wolny, nikt nim nie jedzie, bo wszyscy są na środkowym pasie albo skrajnie lewym.