Wiadomości

Jak sprzedawać przez internet? Co musisz wiedzieć rozkręcając biznes online?

Jak sprzedawać przez internet? Co musisz wiedzieć rozkręcając biznes online?

Autor artykułu: AZ | 22 marca 2021 12:10 |

0
Jak sprzedawać przez internet? Co musisz wiedzieć rozkręcając biznes online? Art. Sponsorowany

Podpowiadamy, jak zbudować markę, z jakich kanałów sprzedaży korzystać oraz jak się przygotować przed pierwszym zamówieniem.

Rynek e-commerce z każdym rokiem rozwija się coraz bardziej intensywnie. Okres pandemii jednak sprawił, że handel elektroniczny stał się w wielu przypadkach jedynym źródłem zaopatrzenia i zbytu. Dostęp do sieci pozwolił przedsiębiorcom przetrwać trudny okres lockdownu. Były też i takie firmy, które do tej pory nie prowadziły sprzedaży internetowej, lecz zostały zmuszone do zmiany strategii.

Jak budować swoją markę online?

Co musisz wiedzieć zaczynając marketing internetowy? Przede wszystkim pomyśl o nazwie marki. Powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Nie idź w skomplikowane zlepki słów, choćby wiele dla Ciebie znaczyły. Jednoczenie pamiętaj, by nazwa dawała Ci w przyszłości możliwość rozwoju i wprowadzenia nowych produktów. Jeżeli posiadając firmę Hau hau, zechcesz sprzedawać pokarm dla rybek, ryzykujesz, że akwaryści mogą mieć problem z dotarciem do Ciebie.

W ustaleniu odpowiedniej nazwy firmy pomoże Ci dokładne przygotowanie jej profilu. Ustal rodzaj działalności, co oferujesz swoim klientom, w czym Twoje produkty wyróżniają się od innych, dlaczego to u Ciebie warto kupować? Spisz charakterystykę swojego klienta. Wykreuj obraz statystycznego odbiorcy. Zastanów się, czego oczekuje i jak możesz mu pomóc.

Zadbaj o wizerunek swojej firmy. Załóż stronę internetową, na której zaprezentujesz swoją działalność, zacznij prowadzić bloga, dzięki któremu klienci będą mogli Cię znaleźć.

Wybór kanału sprzedaży

Gdzie sprzedawać przez internet? Wiesz już co i dlaczego będziesz oferować. Pytanie teraz, dokąd udać się w wirtualnym świecie, by zacząć zarabiać? Możliwości jest wiele, m.in.:

– Własny sklep internetowy – to dobry pomysł jeżeli jesteś pewien, że to działalność długoterminowa. Koszty postawienia sklepu na własnej domenie są dość wysokie, chyba że nie boisz się kodowania i chcesz zrobić to samodzielnie.
– Ogłoszenia – możesz zamieszczać je na przeznaczonych do tego portalach, oraz w mediach społecznościowych.
– Allegro – to niekwestionowany lider wśród platform sprzedażowych. Obsługa konta jest intuicyjna, nie wymaga pomocy osób trzecich, ani specjalnych szkoleń. Wiele sklepów traktuje allegro jako główny kanał sprzedażowy.

Zanim podejmiesz decyzję o tym, gdzie sprzedawać, przelicz koszty, z jakimi wiążą się poszczególne metody. Weź przy tym pod uwagę, że Twój czas to też pieniądz.

Jak sprzedawać na Allegro?

Założenie konta na platformie jest niezwykle łatwe. To przeważnie dlatego tak ogromna liczba przedsiębiorców z niej korzysta. Obok własnych sklepów stacjonarnych, internetowych, wielu sprzedawców prowadzi także profil właśnie na Allegro. Portal działa w taki sposób, by w jak największym stopniu ułatwiać zakupy. Możliwość dokonywania szybkich płatności, korzystania z bezpłatnych dostaw, zwrotów oraz duży wybór towarów to podstawowe czynniki, które przyciągają konsumentów.

Od roku prężnie działa także Allegro Gadane. Jest to miejsce w sieci, które zrzesza sprzedających oraz kupujących na Allegro. Można tu zadać pytanie innym użytkownikom lub wesprzeć ich swoją wiedzą. Allegro Gadane pełne jest wskazówek, które pomagają odnaleźć się na platformie. Otrzymasz tu wsparcie pracowników Allegro, a także innych, bardziej doświadczonych członków społeczności. Dzięki temu serwisowi zawsze możesz liczyć na pomocną dłoń, która wesprze Twoją działalność w zakresie sprzedaży. Blog Allegro Gadane regularnie uzupełniany jest o kolejne artykuły dotyczące Allegro i jego społeczności. Bez wątpienia jest to ciekawe i bardzo inspirujące miejsce.

O co jeszcze musisz zadbać rozkręcając biznes online?

– Zdjęcia i opisy produktów – najlepiej zlecić je specjalistom. Dobre zdjęcie i chwytliwy opis pomogą przyciągnąć klientów. Jest to wydatek, ale rozpatruj go pod kątem inwestycji. Jeśli nie od razu Cię na nią stać, poczytaj o tym jak zrobić dobre zdjęcie, a także jak powinien być skonstruowany porządny opis.
– Płatności i wysyłka – pamiętaj, by te procesy przebiegały jak najsprawniej. Możesz podać numer konta do wpłat, lecz musisz liczyć się z tym, że wiele osób będzie wolało udać się do innego sprzedawcy, u którego zrobi to szybko i dzięki temu krócej będzie oczekiwać na realizację zamówienia. Korzystaj z szybkich przelewów oraz płatności BLIKiem. Daj również kilka opcji wysyłki do wyboru: poczta, kurier, paczkomat.
– Opakowania – jeszcze przed pierwszą transakcją zadbaj o wszystkie niezbędne elementy opakowań, pudełka, koperty, wypełniacze, folię bąbelkową, folię stretch itp. Weź przy tym pod uwagę ewentualne większe zamówienia.

Znasz już teorię, to teraz najważniejsze przesłanie – zacznij! Nie odkładaj sprzedaży swojego produktu na potem. Nie czekaj na lepszą pogodę, wakacje, poniedziałek, czy szczęśliwy układ gwiazd. Wpraw machinę w ruch. Zazwyczaj na duże efekty trzeba poczekać, dlatego wystartuj już teraz, zacznij istnieć w internecie.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: biuro@wpr24.pl.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Reklama