Identyfikacja wizualna firmy – czym jest i co się na nią składa?

Art. Sponsorowany

Zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, to jedno z najważniejszych zadań każdej firmy. Możliwe jest to dzięki prowadzeniu odpowiedniej komunikacji z odbiorcami. Jej podstawą jest wykorzystanie elementów identyfikacji wizualnej firmy. Czym ona jest? Z czego składa się identyfikacja wizualna? Odpowiadamy!

Identyfikacja wizualna – co to jest?

Nie od dziś wiadomo, że klienci kupują oczami. Ważne jest zatem to, jak wygląda dany produkt, ale także jego opakowanie. Dla klientów liczą się grafiki, które do nich przemawiają, a zarazem świadczą o jakości. Za nimi zaś kryje się tożsamość danej firmy. Jej budowanie możliwe jest za pośrednictwem identyfikacji wizualnej. To sposób, w jaki dane przedsiębiorstwo komunikuje się z odbiorcami – zarówno wewnętrznymi, czyli pracownikami, jak i zewnętrznymi, czyli klientami. Celem identyfikacji wizualnej firmy jest budowanie pozytywnego wizerunku oraz jego promowanie.

Identyfikacja wizualna firmy – z czego się składa?

Komunikacja z odbiorcami może być prowadzona na różne sposoby. Jednak w większości przypadków wykorzystuje ona elementy graficzne. To one są bardzo ważnymi składnikami identyfikacji wizualnej firmy. Jej podstawowym elementem, a zarazem procesem rozpoczynającym prace nad całą identyfikacją, jest projektowanie logo. Symbol określa punkt wyjścia do stworzenia kolejnych elementów graficznych. Jak wskazują przedstawiciele studia graficznego Good Project, do identyfikacji wizualnej, oprócz wspomnianego logo, zalicza się m.in.:

– kolory,
– typografię,
– wizytówki,
– ulotki,
– projekt maili,
– stronę internetową,
– projekt grafik wykorzystywanych w mediach społecznościowych,
– projekt opakowań,
– papier firmowy,
– oznakowanie siedziby firmy (zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne),

oznakowanie pojazdów firmowych.

Identyfikacja wizualna firmy – dlaczego jest ważna?

Wykorzystanie identyfikacji wizualnej firmy w komunikacji jest istotne dla przedsiębiorstw. Dzięki niej możliwe jest wyróżnienie się na rynku. Identyfikacja wizualna firm, w tym projektowanie logo, wkracza w sferę strategii podejmowanych działań i ich efektywności. Ponadto wspomaga ona proces budowania wizerunku oraz świadomości. Identyfikacja wizualna wpływa na poczucie wartości danego przedsiębiorstwa. Umożliwia budowanie reputacji (wewnętrznej i zewnętrznej), a także lojalności klientów wobec firmy.

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna firmy wpływa na wyobrażenie klientów o danym przedsiębiorstwie. Jest ona podstawą komunikacji z odbiorcami. Dzięki spójnej identyfikacji wizualnej firmy możliwe jest budowanie wizerunku, a także wyróżnianie się na rynku. Jej skuteczność ma ogromne znaczenie dla rozpoznawalności oraz osiągania celów marketingowych i biznesowych.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy