Grodzisk w barwach nieba – kampania społeczna „Neuroróżnorodni”

Grodzisk Maz.

Na przełomie marca i kwietnia w Grodzisku Mazowieckim rusza kampania społeczna „Neuroróżnorodni”. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat spektrum autyzmu i Zespołu Aspergera.

Kolor niebieski to symbol utożsamiany z autyzmem: „Niebieski jest uznawany za najgłębszy z kolorów, rozpływający się w nieskończoności horyzontu. Jako barwa najczystsza i najzimniejsza zarazem staje się najbardziej odrealnioną ze wszystkich barw”.

Szacuje się, że w Europie 1 na 100 dzieci ma autyzm (dane z 2014 r.). W Polsce nie ma dokładnych danych co do liczby osób z autyzmem, ale szacunki z rozmaitych badań wskazują, że może ich być nawet 60 tys. Co ważne, liczba uczniów, u których rozpoznaje się autyzm lub Zespół Aspergera, zwiększa się co roku o 20%.

Inne statystyki są jeszcze bardziej przerażające. Według badań z 2021 roku okazuje się, że tylko 13% badanych wie czym charakteryzuje się autyzm. 68% miało lub ma styczność z taką osobą.
69% ze spektrum autyzmu jest dyskryminowanych. 77% boi się wyjść z domu, a 86% przyznało, że nie zna miejsc dostosowanych do ich potrzeb.

Aby zmienić te statystyki na lepsze, należy działać lokalnie. Dlatego też Przedszkole Sosenki z Grodziska Mazowieckiego w dniach 20 marca – 5 kwietnia przeprowadzi kampanię „Neuroróżnorodni”. W mieście będzie niebiesko, a specjalnie wydany informator będzie bezcennym źródłem wiedzy o autyzmie i Zespole Aspergera.

Co jest w planach „Miesiąca neuroróżnorodności”? Będzie to m. in. stworzenie mapy z miejscami przyjaznymi neuroróżnorodności, warsztaty, spacer, konkurs „Moja interpretacja spektrum” połączony z wernisażem, czy specjalne pokazy kinowe.

Śledźcie nasz portal – więcej szczegółowych informacji o grodziskiej akcji już niebawem.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 1

Jedna odpowiedź do “Grodzisk w barwach nieba – kampania społeczna „Neuroróżnorodni””

  1. zgred pisze:

    Kiedyś z takich wyłącznie śmiano się i wyszydzano. Dzisiaj wynajdujemy w sobie coraz nowe niedoskonałości. Dobrze że jest taka akcja. Szkoda, takie mam wrażenie, że nakierowana wyłacznie na dzieci. Niestety niektórzy zdiagnozowali się późno, w wieku dorastania i później. Wtedy jest jeszcze trudniej. Trzeba mieć górę kasy żeby mieć regularne wsparcie. Brakuje grup terapeutycznych które mogą być tańszą i b. skuteczną pomocą. Zachęcam włodarzy do inicjatywy. Autystyczni są wszędzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły