Drogowcy projektują obwodnice Aglomeracji Warszawskiej

Region

W lipcu 2022 r. GDDKiA podpisała dwie umowy na opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowe poprowadzenie tych fragmentów zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Prace te obejmują opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla odcinka OAW od drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy, przez połączenie z planowaną drogą ekspresową S10 w rejonie Nacpolska i dalej do autostrady A2 i drogi ekspresowej S8, a następnie do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy.

To priorytetowy element docelowego kształtu sieci dróg szybkiego ruchu w obszarze aglomeracji Warszawskiej. Jest to obszar dynamicznie się rozwijający, z pozytywną prognozą demograficzną.

Stworzenie alternatywy dla najbardziej obciążonych ruchem odcinków dróg w kraju (blisko 200 tys. pojazdów na dobę) w ciągu S8, wydzielenie ruchu tranzytowego od ruchu międzydzielnicowego obsługiwanego przez ekspresową obwodnicę – przełoży się na uzyskanie korzyści związanych nie tylko z oszczędnościami czasu ale również poprawą bezpieczeństwa czy redukcją emisji do środowiska.

Prace nad najkrótszym połączeniem Szczecina z Warszawą, przez powiązanie z autostradą A1 oraz skomunikowanie strategicznego obszaru Płocka, wymagają odpowiedniego połączenia drogowego. To właśnie zachodnia cześć OAW, powiązana z rozbudową autostrady A2 Łódź – Warszawa i działaniami w ramach innych gałęzi transportu umożliwi sprawną obsługę komunikacyjną nie tylko obszaru aglomeracji ale również ruchu tranzytowego.

Silny głos społeczny, mocno zurbanizowany teren. Słuchamy i wspólnie szukamy rozwiązań

–  W związku z bardzo dużym zainteresowaniem społecznym dot. szczegółów projektu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej otrzymaliśmy ponad 5 tysięcy wniosków i opinii, a także pism ze strony jednostek samorządu terytorialnego. Jedną z propozycji jest poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wariant ten umożliwiłby wykorzystanie istniejącego pasa drogowego DK50. Zmiana szeregu uwarunkowań w tym formalnych dla dróg publicznych daje szersze spektrum możliwości trasowania dróg. Dlatego zdecydowaliśmy przeanalizować również i ten wariant, nie zamykając się na racjonalne rozwiązania – informują drogowcy

Aktualnie, dla dotychczasowych wariantów, biura projektowe są w toku pozyskiwania informacji środowiskowych w ramach inwentaryzacji przyrodniczej. Opracowywane są też prognozy ruchu. Po ich zatwierdzeniu, kolejnym krokiem będzie weryfikacja założeń wstępnych przekroju poprzecznego obwodnicy, która da odpowiedź jaki przekrój będzie zastosowany. Tożsamy zakres prac będzie wykonany dla wariantu w śladzie DK50.

– Przewidujemy, że prace nad tym  wariantem potrwają do końca 2024 roku, co umożliwi jego włączenie do analizy wielokryterialnej poszukiwanego możliwego przebiegu dla tej obwodnicy – dodają przedstawiciele GDDKiA.

Możliwe warianty przebiegu OAW i decyzja środowiskowa (DŚU)

W trakcie prac projektowych prowadzone są analizy techniczne dotyczące możliwych do zastosowania rozwiązań oraz spotkania informacyjne, których celem będzie zbadanie potrzeb. Pod uwagę brane są wszelkie przesłanki, które umożliwiają realizację inwestycji drogowej w danym wariancie, jak i te, które utrudniają jej wykonanie. Opracowywana dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) zawiera kilka możliwych rozwiązań, które stanowią kompromis pomiędzy oczekiwaniami a obiektywnymi ograniczeniami w zakresie realizacji, takimi jak wymogi techniczne, prawne, środowiskowe, ekonomiczne itd.

Ostateczna decyzja wskazująca najbardziej racjonalny i możliwy do wykonania przebieg tej inwestycji nastąpi w chwili wydania decyzji środowiskowej. – Na ten moment pracujemy, aby etap planistyczny był dobrze przygotowany i przepracowany – zaznaczają drogowcy.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 5

5 odpowiedzi na “Drogowcy projektują obwodnice Aglomeracji Warszawskiej”

  1. Placek pisze:

    Niech robią co tylko mogą, żeby ominąć tą zgnitą Warszafke szerokim łukiem gdzie nawet smok Wawelski placka nie chce zostawić

    • Anonim pisze:

      Zgadza się. Trzaskowska warszafka to kuriozum. Powinna być Metropolia oz Żyrardowa po Tłuszcz i od Nowego Dworu po Otwock, a jest jakaś nieokreślona wielka wiocha, rządzona przez wieśniaka i jego kumpli.

  2. robin pisze:

    I tak z tego nic nie będzie, bo „piniendzy” komuchom platformerskim i całej reszcie zabraknie, jak to zwykle u komuchów paskudnych bywa.

  3. Zapominalscy pisze:

    To niech się pospieszą, bo jak tuskolandia odsadzi tam swoich złodziei, to marzeniach o nowych drogach się skończy !!! Polacy to tępy naród, już nie pamiętają jak było w POLsce za czasów rządów PO-PSL?!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły