Wiadomości
Autor artykułu: Katarzyna Klepacka | 13 stycznia 2025 15:30 |
1Centralny Port Komunikacyjny (CPK) zakończył prace nad projektem budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej (RFFS). To kluczowy element infrastruktury, który zapewni bezpieczeństwo pasażerom i pracownikom nowego lotniska.
Kluczowy projekt za 6,6 mln zł
Projekt koncepcyjny, wart 6,6 mln zł netto, przygotowało konsorcjum firm AKE Studio, APA i ATP Kraków. Kolejnym krokiem będzie opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę.
Dwie strażnice w strategicznych lokalizacjach
Na terenie CPK powstaną dwie strażnice, które będą odpowiadały za bezpieczeństwo lotniska:
Strażnica główna (GLO) o powierzchni ponad 3800 m², zlokalizowana przy północnej drodze startowej, zapewni ochronę tej części lotniska i wsparcie dla działań na południowej drodze startowej. Wyposażona w biura i punkt alarmowy, będzie centralnym miejscem koordynacji operacji ratowniczych.
Strażnica satelitarna (SAT) o powierzchni ponad 1500 m², usytuowana przy południowej drodze startowej, stanie się pierwszym punktem reagowania w przypadku zdarzeń w tej części lotniska.
Efektywność i bezpieczeństwo
Obie strażnice tworzą spójną sieć, która umożliwi szybką i skuteczną reakcję na różnorodne zagrożenia – od pożarów i awarii technicznych po sytuacje kryzysowe na pasach startowych. To kolejny krok w budowie nowoczesnego lotniska, które ma być jednym z najbezpieczniejszych w Europie.
Centralny Port Komunikacyjny konsekwentnie rozwija infrastrukturę wspierającą, realizując kolejne etapy projektowania obiektów takich jak wieża kontroli ruchu lotniczego, Centrum Kontroli Operacji Lotniczych i bazy utrzymania lotniska. Wszystko to zapewni najwyższe standardy obsługi i bezpieczeństwa.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Projekt koncepcyjny dwóch obiektów przeciętnej wielkości za 6,6 mln złotych to na kilometr pachnie przekrętem.