Wiadomości

Co z poszerzeniem autostrady A2?
Autor fotografii: brwinow.pl

Co z poszerzeniem autostrady A2?

Autor artykułu: AZ | 04 czerwca 2024 13:00 |

20
Co z poszerzeniem autostrady A2?
Autor fotografii: brwinow.pl
Region

Plany związane z poszerzeniem odcinka autostrady A2 między Łodzią a Warszawą pojawiły się już kilka lat temu. Na jakim etapie są przygotowania do tej inwestycji?

Po ponad dekadzie od wybudowania, autostrada A2 między Łodzią a Warszawą okazała się jednym z najbardziej obciążonych szlaków komunikacyjnych w kraju. Dlatego też mimo, że decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych nie przewidywała budowy trasy trzypasmowej, projektanci zadbali o to i w projektach zarezerwowali miejsce pod budowę dodatkowych pasów.

Rozbudowywany będzie odcinek między Łodzią a Warszawą. Przed podjęciem tematu GDDKiA zorganizowało szereg spotkań z podmiotami, które wyraziły chęć udziału w konsultacjach rynkowych. Dzięki tym spotkaniom, GDDKiA pozyskało informacje, które przydały się do przygotowania dokumentacji przetargowej. Rozbudowa ma toczyć się przy odbywającym się ruchu, przez co wykonawca będzie musiał opracować i wdrożyć skomplikowaną czasową organizację ruchu. Na czas prac udostępnione będą po dwa pasy zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania.

Na jakim etapie są przygotowania do tej inwestycji? — Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu na autostradzie A2 między Łodzią i Warszawą poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży kierujących pojazdami. Dysponujemy już decyzjami środowiskowymi wydanymi przez Regionalnych Dyrektorów Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie. Umożliwiają one kontynuację prac związanych z przygotowaniem rozbudowy obu jezdni autostrady A2—podkreślają drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Odcinek 89 km od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa zostanie unowocześniony i zyska nowy standard. Nowością przy realizacji tej inwestycji będzie wykonanie zasilania infrastruktury z systemów pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł energii – zaznaczają drogowcy.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze

20 odpowiedzi na “Co z poszerzeniem autostrady A2?”

  1. Miszel z Komo pisze:

    jak dobudują 3 pas to większość i tak będzie środkowym jechać, wystarczy popatrzeć na odcinki S2 i S8 z 3 pasami. Bardzo często muszę wyprzedzać prawym, bo środkowym jedzie Uber 100kmh a lewym Bolt 110kmh.

    • Grzegorz pisze:

      Już niedługo będziesz miał taki dylemat. ” Kierowcy zatrudnieni w Polsce posługujący się zagranicznym prawem jazdy, muszą dostarczyć do organu licencyjnego polskie prawo jazdy, czyli wydane w Polsce do 17 czerwca 2024 r.. Po tej dacie, zagraniczny dokument nie będzie już honorowany.”

    • Kierowca pisze:

      No właśnie, widać większość mało jeździ autostradami w Polsce.
      W Niemczech jak są dwa pasy to prawy jedzie zgodnie z ograniczeniem lub trochę wolniej, a lewy zgodnie z ograniczeniem lub trochę szybciej jak się policja nie czai na danym odcinku (pomijam odcinki gdzie nie ma limitu i jedzie się po 200 km/h). W większości Europy tak to działa, że prawy jest do jazdy, a lewy do wyprzedzania i to płynnego i dynamicznego – nikt nikogo nie bije jak ograniczenie jest do 120 km/h I ktoś jedzie zgodnie z ograniczeniem lewym pasem wyprzedzając, ale też takie osoby widząc że ktoś jedzie 150 albo 180 często zjeżdżają jeżeli mogą żeby puścić szybszego kierowcę żeby zapewnić płynny, szybki i bezpieczny ruch . Natomiast w Polsce Polaczki wykształciły sektę niebezpiecznych ale powolnych którzy na szerokich pasach autostradowych zajmują środkowy pas żeby taki nieudacznik który nie umie utrzymać się w pasie pomimo jazdy 90 na ograniczeniu do 140, czuł się bezpiecznie. Od czasu do czasu ktoś uczciwie zajmie prawy pas i w efekcie do wyprzedzania dalej zostaje jeden skrajny lewy pas.
      Jak są dwa pasy to niebezpieczni ale powolni boją się wjechać na autostradę i niebezpieczni ale powolni zabijają sobie mieszkańców wiosek które miały pecha stanąć w pobliżu innych dróg którymi można dojechać do tego samego celu co autostrada, a to zwiększa bezpieczeństwo i szybkość jazdy autostradą gdy niebezpieczni ale powolni mistrzowie środkowego pasa że strachu nie wjeżdżają na autostradę o tylko dwóch pasach, bo oni dwóch pasów środkowego i prawego potrzebują dla siebie.

  2. Blady pisze:

    Przedewszystkim poszerzona powinna być autostrada A4 i to do czterech pasów aby płynnym ruchem mogły się również cieszyć przyszłe pokolenia.

    • adam rumiany pisze:

      w/g opinii ważnych tego świata polska ma mieć około 15mln. ludzi potrzebnych jako zaplecze taniej siły roboczej dla innych krajów . dlatego nie potrzeba nic poszerzać 😉 nie ma dla kogo bo społeczeństwo się kurczy – dzietność spada …

      • Anonim pisze:

        Nie „ma mieć” tylko bedzie miała bo bycie rodzicem się zwyczajnie nie opłaca. Co zresztą widać tutaj w komentarzach pod tematami związanymi z 500+, gdzie rodzice tłumaczą że różowo nie jest, a bezdzietni mówią że rodzice mają za dobrze bo tyle kasy im wpływan tylko z jakiegoś powodu zawsze bezdzietni znajdują jakąś wymówkę żeby po tę kasę nie sięgnąć.

        Trzeba zwiększyć zachety dla rodziców nie 800 zł tylko 3000 zł, darmowe mieszkanie, to się depopulacja skończy. A tak za 800 zł żeby wydać 1,5 tys miesięcznie na dziecko to nie dziwi mnie że już dzieci się prawie nie rodzą. Więc nie możni tego świata tylko sami Polacy tak zdecydowali że nie chcą wspierać chętnych posiadać dzieci, to się skończyło chętni pełnić rolę rodzica za frajer.

  3. Nie ma konkurencji pisze:

    Niestety wszelkie inwestycje drogowe, kolejowe budowlane odbywają się w Polsce POWOLI!!! Co w PL zajmujev2-5 lat chińczycy robią w rok. Dlaczego tak jest? Czy polski robotnik jest za drogi, nie chce pracować w nocy a polskie firmy nie dopuszczają chińczyków? Np przez nie dostarczanie piasku czy kruszywa? Może flasnie trzeba otworzyć rynek dla większej konkurencji. Kto nie wytrzyma to padnie. Trudno to wolny rynek ślę drogi byłyby budowane szybciej.

  4. Kierowca pisze:

    Przecięż to wszystko wina Tuska!

  5. Kierowca pisze:

    Napisałem krytykę odnośnie krótkowzroczności w działaniu i okazało się że komentarz nie ukazał się. Trzy pasy to powinny być od początku. Docelowo to 4 a nawet 5 pasów po wybudowaniu CPK.

  6. saw pisze:

    Trzy pasy to było na wczoraj, na jutro i pojutrze (CPK) to trzeba cztery albo i więcej. Brak wyobraźni odbije się czkawką za którą
    my zwykli użytkownicy zapłacimy.
    Czyżby i tu była cenzura i nieprzychylne komentarze są blokowane?

  7. saw pisze:

    Trzy pasy to było na wczoraj, na jutro i pojutrze (CPK) to trzeba cztery albo i więcej. Brak wyobraźni odbije się czkawką za którą my zwykli użytkownicy zapłacimy.

  8. PG pisze:

    a co z dodatkowym zjazdem między Pruszkowem a Grodziskiem.
    Moszna, Pruszków Gąsin centra logistyczne cały czas się rozbudowują a dojazdy do A2 bez zmian.

    • Aniunia pisze:

      Zapomnij, teraz jest nowy „lepszy” rząd !

      • Wilku pisze:

        Twój „lepszy” rząd przez 8 lat guano w tej sprawie załatwił, a może nawet nie chciał, bo nieprawomyślny Brwinów by zyskał. Tak jak pisowiec Sipiera poprzez Makucha uwalił sprawę łącznika przy oczyszczalni, który też by pomógł na tamtejsze korki.

      • Fakpis pisze:

        Lepszy był zapewne ten bezmyślny, demolujacy złodziejski.
        Brak słów.

      • Koalicja to jest to pisze:

        Jest lepszy od PiS
        Wszyscy tylko nie PiS

    • Wilku pisze:

      Beton w GDDKiA się nie zgadza, bo zgodnie z rozporządzeniem odległości międzywęzłowe nie są spełnione, a nie chce się im występować do ministra infrastruktury o odstępstwo.

  9. dociekliwy pisze:

    A kluczowe pytanie dalej brzmi: KIEDY???

  10. Erpo pisze:

    A kiedy to będzie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Reklama