Wiadomości
Autor artykułu: AZ | 18 maja 2020 14:20 |
6PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Inwestycję wartą blisko 2 mld zł zrealizuje Budimex S.A.
Stacja Warszawa Zachodnia, to największy węzeł kolejowy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio w ciągu doby przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
W ramach inwestycji „Zachodni” zmieni się nie do poznania. Nowe perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. W ramach inwestycji wybudowany zostanie dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią korzystanie z kolei. Komunikację w obszarze stacji ułatwi pieszym kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone i dojdziemy nim do peronu nr 8 przy linii obwodowej. To jednak nie koniec. Pod przejściem dla pieszych, na poziomie -2 zostanie wybudowany tunel, który umożliwi budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną dla niej infrastrukturą.
– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia rozpoczyna przebudowę linii średnicowej. To inwestycja, która zapewni w Warszawie na linii średnicowej wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolę kolei w systemie komunikacji stolicy, aglomeracji i kraju – powiedział Ireneusz Merchel prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
– Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Wielka przebudowa stacji Warszawa Zachodnia zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.
Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w lipcu br. Do tego czasu Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi wymaganą procedurę i pozyskane zostaną niezbędne do rozpoczęcia robót dokumenty. Miesiąc po podpisaniu umowy rozpoczną się pierwsze prace na stacji.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Zaczyna remont linii średnicowej? O matko bosko i chrystusie niebieski! To jak moje dziecko ma teraz 7 lat, to zakładam, że jak zacznie jeżdzić do liceum do warszawki to już się załapie na jazdę nową trasą. Czy też zbyt optymistycznie?
Nieudacznicy już narzekają…
zatrudnią Polaków czy Ukraińców, jak myślicie?
1000 pociągow i w tym kilkanascie do Pruszkowa !!!
Szacuje jakieś 20 lat tych robót, nie wiem czy dożyję.
Ile to ma potrwać? 10 lat? Patrząc na czas modernizacji linii podmiejskiej 447?!