Będzie przebudowa skrzyżowania z trasą 719 w Kaniach

Kanie

Radni sejmiku województwa mazowieckiego wprowadzili do tegorocznego budżetu przebudowę skrzyżowania drogi nr 719 z ulicami Piłsudskiego i Kolejową w Kaniach.

Wspomniana krzyżówka to jeden z newralgicznych punktów na ruchliwej trasie 719. W godzinach komunikacyjnego szczytu zjechanie w lewo w stronę ul. Piłsudskiego lub Kolejowej utrudnia sznur aut z przeciwnej strony. Podobne problemy są w przypadku chęci włączenia się do ruchu na drodze wojewódzkiej. Nie wspominając już o pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę jezdni.

O przebudowę tego skrzyżowania od dłuższego czasu zabiegały władze gminy Brwinów. Gmina przygotowała nawet na swój koszt dokumentację projektową. Teraz na ten pomysł przychylnym okiem spojrzeli radni sejmiku województwa. – Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę skrzyżowania wraz z wymianą sygnalizacji świetlnej. Zadanie będzie realizowane przy współpracy z Gminą Brwinów. W ramach zadania przebudowane będzie skrzyżowania, zmodernizowany systemu oświetlenia. Zadanie jest realizowane w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Gminę w ramach porozumienia z SWM. Zadanie jest finansowane ze środków pozyskanych w ramach zmian w strukturze finansowania innych zadań ujętych w planie wydatków majątkowych na rok 2019 r – czytamy w uchwale przyjętej 21 maja.

Szczegóły przedsięwzięcia zdradził na Facebooku burmistrz Arkadiusz Kosiński:

Dotarły do nas bardzo dobre wiadomości z Samorządu Województwa Mazowieckiego. Wprowadzono do planu inwestycyjnego nowe zadanie pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 719 ul. Warszawskiej z ul. Piłsudskiego i ul. Kolejową w Kaniach”, rezerwując na ten cel 1,7 mln zł. To bardzo ważna inwestycja, która zwiększy bezpieczeństwo na tym niezwykle niebezpiecznym skrzyżowaniu, z którego korzystają niemal wszyscy kierowcy mieszkający w 2,2-tysięcznych Kaniach. Po realizacji tej inwestycji na jezdni ul. Warszawskiej przed skrzyżowaniem pojawią się dodatkowe pasy lewoskrętu, każdy o długości blisko 90 m, wzdłuż całego przebudowanego odcinka drogi na długości ok. 200 m zostanie wybudowana ścieżka rowerowa łącząca się z istniejącą ścieżką rowerową w ul. Piłsudskiego, w tym przejazd przez jezdnię ul. Warszawskiej i przez jezdnię ul. Piłsudskiego, na skrzyżowaniu zostanie wykonana sygnalizacja świetlna, zostanie przebudowana ul. Gościnna w granicach pasa drogi wojewódzkiej.

Kolejnym krokiem do realizacji tej inwestycji będzie ogłoszenie przetargu na wykonanie prac. Na WPR24.pl poinformujemy jak tylko Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpocznie tę procedurę.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 40

40 odpowiedzi na “Będzie przebudowa skrzyżowania z trasą 719 w Kaniach”

  1. Brwinowianin pisze:

    Ustalmy jedno, droga nr.719 nie ma służyć do tego by w szybki sposób lokalnie przemieszczać się między miejscowościami.
    Plan zagospodarowania nie przewidywał ograniczeń na budowę tuż przy tej drodze . Przez lata powstawały kolejne skrzyżowania, osiedla, galerie handlowe, bez ingerencji Państwa w organizację ruchu tak by to przepustowość tej drogi była priorytetem, a nie ułatwienia dla inwestorów.
    Nad tym nikt nie panował. Czasy „demokracji” w Polsce po 1989 roku przyniosły wiele złego. Od władzy odsunięto wachowców z dziedziny drogownictwa, a sprawy w swoje ręce od tej pory wzięli ludzie przypadkowi, którzy po pierwsze nie znali się na drogownictwie, po drugie była moda na budowanie kolejnych biedronek czy innych „dobrodziejstw”, które wymagały bezpośredniego wjazdu na 719 lub kolejnego skrzyżowania, jak w Podkowie Leśnej – galeria Podkowa.
    Nie powinno być tak że Burmistrzowie gmin decydują czy i jakie skrzyżowanie będzie na DRODZE KRAJOWEJ . Tymczasem okazuje się, że np.Burmistrz Brwinowa A.Kosiński ingerował w tej sprawie we władzach Powiatu by zbudować kolejne dwa spowalniacze (Kanie, Kepińskia) .
    To nie tak powinno się odbywać.

    • Wilku Starszy pisze:

      Kolejny raz udowadniasz, ze nie wiesz o czym piszesz wiec dlaczego wypowiadasz sie na tematy o ktorych nie masz pojecia. 719 jest droga WOJEWODZKA a nie krajowa.
      Paradne jest tez to, ze ubolewasz nad odsunieciem od decydowania fachowcow od drogownictwa, a gdy przytoczylem ci nizej wypis z podrecznika opracowanego przez takich fachowcow to nie przyjales tego do wiadomosci, bo opinia fachowcow nie zgadza sie z twoim swiatopogladem i pokazuje blad w twoim rozumowaniu na temat rond.
      Na twoj poprzedni wpis odpowiem gdy bede mial wiecej czasu.

    • Wilku Starszy pisze:

      I jeszcze jedno, w Mazowieckim Zarządzie Drog Wojewodzkich gdzie decyduja o przebudowie swoich drog rowniez siedza inzynierowie i jesli wniosek Kosinskiego zaakceptowali to znaczy ze uznali go za dobry. MZDW ma swoj rozum i zaden burmistrz niczego im nie moze narzucic i do czegos zmusic.

      • Brwinowianin pisze:

        Wilku…mamy sporo do pogadania, widzę że musimy na wódkę się umówić. Ty zaczniesz walić głową w mur, a ja pięścią w stół ?
        Bo niestety nie rozumiesz i nie znasz się na tym w ogóle…a pomimo to udajesz znawcę. Śmieszne 🙂
        To że jakaś droga jest wpjewódzka czy krajowa niczego nie zmienia, to jest tylko Twoje czepianie się za słówka.
        Ja pisząc coś nie sprawdzam szczegółowych informacji , ale to nie ma żadnego znaczenia czy droga jest wojewódzka, czy krajowa 🙂 he he
        Czytaj ze zrozumieniem, nie będę wdawać się w zbyteczną polemikę z tobą, po dwa razy pisać mam ci to samo ?

        • Wilku Starszy pisze:

          Wojewodzka czy krajowka to tylko kolejny kamyczek do ogrodka w tematach drogowych.

          „Bo niestety nie rozumiesz i nie znasz się na tym w ogóle…a pomimo to udajesz znawcę. Śmieszne ”

          Zabawne, ale to ciebie to zdanie trafnie opisuje. Gdzies kiedys uslyszales cos rondach i slepo powtarzasz nie biorac pod uwage ile czynnikow decyduje o ich przydatnosci.
          Na przytoczone opracowanie fachowcow w temacie pozostajesz gluchy.
          No bo najwazniejszy jest pretekst do uderzenia w oponenta politycznego wiec nie zwazajac na nic grillujesz temat.
          W twoja prywatna badz partyjna wojenke z Kosinskim wchodzic nie bede ale przy okazji wygadujesz glupoty na tematy na ktorych sie znam wiec nie zostane obojetny.

        • Tomek pisze:

          No jasne że nie sprawdzasz bo jedynym twoim celem jest negowanie wszystkiego co się dzieje w Brwinowie i związanego z burmistrzem Kosinskim, dlatego często wychodzisz na głupka ale nawet to Ci nie przeszkadza. Ale na szczęście nie tylko ja to zauważam. Pozdro Wilku ?

  2. Poważna sprawa pisze:

    Potrzeba na tym skrzyżowaniu świateł, oświetlenia nad przejściem dla pieszych i zabezpieczonego dojścia do tego prZejscia. Z wózkiem czy rowerkiem dziecięcym jest niebezpiecznie czekać przy pasach. Światła przy lorealu nie spowalniają a są. U nas bezpieczny wyjazd graniczy z cudem. A wozimy dziecko. Kultura kierowców i prędkość zostawiaj wiele do życzenia. To musi się zmienić. Mieszkańców przybywa. A stan skrzyżowania i poboczy jest bardzo zły. A… Skręć z warszawskiej w kolejowa gdy jakiś kierowca nie grZeszy głupota i wyprzedza z prawej gdy ten sto do skrętu z warszawskiej w Piłsudskiego. Były stłuczki. Nic to ludzi nie uczy.

  3. Brwinowianin pisze:

    Ze specjalną dedykacją dla „WILKA STARSZEGO”;
    – Zwłaszcza właśnie w takim przypadku RONDO to najlepsze rozwiązanie ponieważ jeden kierunek ruchu ma większe natężenie, a sporadycznie z Kań.
    Ja Ci juz wielokrotnie proponowałem byś zaczął podrózować i tu nawet nie chodzi żeby jechać od razu do Francji, ale pojedź chociażby do Sochaczewa i przyjrzyj się czy kiedykolwiek był tam korek pomimo że droga krajowa nr.92 jest jeszcze bardziej obciążona niż ta nasza nr.719 !
    CZERWONE ŚWIATŁO ZAWSZE WSTRZYMUJE RUCH POWODUJĄC KOREK, a RONDO NIGDY !
    Wnioskuję że jesteś tu by bronić Burmistrza Kosińskiego i jego bubli budowlanych, które PARADOKSALNIE potem on próbuje nam przedstawiać na łamach lokalnych mediów jako …sukces ?
    Żenujące

    • none pisze:

      @Brwinowianin: może najpierw samemu zrób prawo jazdy, a dopiero potem się wypowiadaj? Otóż pojazd znajdujący się na rondzie ma pierwszeństwo przed pojazdem wjeżdżającym. Więc jak 99,9% ruchu będzie szedł wzdłuż 719, to z Kań nadal nikt nie wyjedzie w żadną stronę – chyba, że wymusi pierwszeństwo. Lepszym rozwiązaniem jest ustawienie świateł, bo one mogą zagwarantować, że w którymś momencie zielone się zapali.

      • Brwinowianin pisze:

        no nie wierzę że są jeszcze tacy ludzie ! 🙂 Jak to nie wymusi ?
        Czy Ty masz prawo jazdy ?
        Przecież na rondzie masz pierwszeństwo, więc wjeżdżający z Kań w kierunku Brwinowa (zakładając że byłoby tam rondo) będą już z pierwszeństwem względem tych jadących od Pruszkowa. A że z Kań ruch byłby sporadyczny, to przepustowość ronda i tak byłaby bardzo wysoka.
        Z kolei rondo mozna zbudować na wiele sposobów, np z bezkolizyjnymi pasami wjazu z Kań itp.
        Musiałbym Ci narysować schemat mojego rozwiązania żebyś mnie zrozumiał…

        • Wilku Starszy pisze:

          Zrozum chlopie ze ronda nie sa zadnym Swietym Graalem, remedium na wszystkie problemy. Sa miejsca gdzie sie nadaja mniej lub bardziej. Gdyby tam zrobili rondo turbinowe dwupasowe, moze by to jakos dzialalo, ale ja troche zyje i wiem jak sie buduje w Polsce ronda. Byle taniej, by zajmowalo malo miejsca. Ciasne i jednopasowe. Co mocno pokrzywdzi jadacych DW719 i to jest cholerny absurd ze forsujesz rondo jednoczesnie placzac ze przez swiatla beda korki kiedy to ronda uposledzaja ruch na drodze z dominujacym potokiem ruchu NA STALE a w przypadku swiatel dysproporcje w ruchu na drodze glownej i wlotach poprzecznych mozna zrownowazyc ustawieniem czasow zielonego swiatla i jeszcze to regulowac w zaleznosci od godziny.

      • Paweł pisze:

        none – jedna uwaga – rondo nie daje ci pierwszeństwa jak po nim jedziesz! Pierwszeństwo poruszającym się po rondzie daje znak ustąp pierwszeństwa znajdujący się przed wjazdami na rondo. Gdyby nie ten znak pierwszeństwo mieliby wjeżdżający na rondo zgodnie z regułą prawej ręki.

    • @Brwinowianin pisze:

      Skoro rondo nigdy nie powoduje to skąd Twoim zdaniem korki przy rondzie Kowalskiego w Brwinowie?

      • Brwinowianin pisze:

        serio nie wiesz skąd ?
        Ano dlatego że są przejścia dla pieszych, to wpływa na drożność ronda w 35%…
        Kolejną kwestią jest brak sprytu u kierowców
        Kolejna kwestia to brak pasa skrętu w ul.Grodziską dla jadących od tunelu. Jest tam miejsce na to, możnaby wydłużyć ten pas …
        Takie proste zabiegi przyczynią się do poprawy drożności

        • Wilku Starszy pisze:

          To co bys zrobil z pieszymi? Kazal sie im teleportowac? Obchodzic skrzyzowanie naokolo?
          Jesli juz tak ochoczo powolujesz sie na rozwiazania z zachodniej Europy przy okazji rond to przyjmij do wiadomosci, ze tam sie wprowadza rozwiazania przyjazne dla pieszych, rownowazy sie wygode pieszego i samochodow, a nie faworyzuje jednoznacznie samochody.
          Jak zrobilbys tam miejsce na dodatkowy pas? Tam jest mur oporowy. Jak Ci sie uda namowic Struzika lub kolej na zburzenie istniejącego i zbudowanie nowego to smialo. Tylko nie zdziw się ze przez jakis czas nie beda chcieli robic innych inwestycji w tym rejonie bo juz wydali sporo z budżetu na ten rewir.

  4. Wilku Starszy pisze:

    Z dedykacją DLA BRWINOWIANINA i wszystkich pozostałych, którzy wszędzie umieszczaliby ronda. Rondo nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem!
    Wyciąg z wytycznych projektowania skrzyżowań drogowych od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowanych w Katedrze Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu Politechniki Krakowskiej:

    „4.5.1 Ograniczenia w stosowaniu rond mogą wynikać z ich następujących cech:
    1) rondo jako kierunkowo neutralna forma skrzyżowania jest MAŁO PRZYDATNE przy UPRZYWILEJOWANIU WYBRANEGO KIERUNKU RUCHU (koordynacja sygnalizacji w arterii i w sieci), dominujących potoków pojazdów lub komunikacji zbiorowej oraz przy stosowaniu na sąsiednich skrzyżowaniach odmiennych typów skrzyżowań i organizacji ruchu.”
    Jeszcze zrzut ekranu, żeby nie było, że sobie to wymyśliłem: https://imgur.com/PfQl4og

    Dlatego rondo w Kaniach to zły pomysł, no chyba, że ktoś uważa, że taka sama jest ilość ruchu samochodów jadących drogą wojewódzką oraz wyjeżdżających z drogi poprzecznej z Kań. To rondo bardziej zaszkodziłoby ruchowi na DW719 nad czym teraz tak płaczesz Brwinowianin, bo światła zmuszają do zatrzymania, gdy trafisz na czerwone, którego długość można regulować zależnie od pory dnia i ruchu. Ale tak to jest gdy się wypowiada na tematy, o których się nie ma pojęcia.

    Z tego samego przytoczonego powodu zły jest pomysł stawiania rond na skrzyżowaniach Wojska Polskiego w Pruszkowie, dodatkowo rozwala synchronizację zielonego światła na kolejnych skrzyżowaniach, która lepsza albo gorsza, ale jest, o ile się jedzie przepisowe 50 km/h.

    • Wilku Starszy pisze:

      Nie skonczylem mysli z poprzedniego posta. Swiatla spowalniaja ruch o ile trafi sie na czerwone, aletez nie zawsze wymuszaja hamowanie i zatrzymanie. Gdy widzi sie z daleka czerwone to wystarczy zwolnic (nie kazdy to robi, nie rozumiem tego polskiego scigania sie kto szybciej dojedzie do czerwonego swiatla) i zanim sie dojedzie, zapala sie zielone i jedzie sie dalej. Natomiast rondo zmusza do znacznego zredukowania predkosci ZAWSZE, bo w Polsce z reguly ronda buduje sie bardzo ciasne i szybciej niz 30 km/h sie przez nie jedzie. Do rond tez sie robia korki przy wiekszym ruchu. Niech sobie kazdy sam w godzinach szczytu sprawdzi rondo na Zbikowie lub w Wiskitkach pod Zyrardowem.

    • Donek z Krainy Bronek pisze:

      Wilku, zanim pierdniesz zobacz co zjadłeś ?
      Totalne bzdury !
      Cyt. „Wyciąg z wytycznych projektowania skrzyżowań drogowych od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowanych w Katedrze Budowy Dróg i Inżynierii Ruchu Politechniki Krakowskiej”
      – weź takie teksty sprzedaj w Europie to Cię do wiadra z pomyjami wrzucą.
      ABSURDALNE I BEZ SENSU !
      RONDO TO WIĘKSZA PRZEPUSTOWOŚĆ I ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA !

      • none pisze:

        W Bronkach może rondo sprawdza sie dobrze. Ale to nie znaczy, że tutaj też będzie się dobrze sprawdzało.

      • Wilku Starszy pisze:

        Pisaniem niesmacznych tekstow o pierdzeniu nie przykryjesz tego, ze ja na poparcie swoich twierdzen przywolalem cytaty z podrecznika posanego przez specjalistow w swojej dziedzinie pod kierownictwem profesora zwyczajnego doktora habilitowanego inzyniera. Ty masz natomiast tylko swoje wlasne widzimisie. Owszem moze i widziales w Europie troche rond, ale nic nie wiesz o warunkach ruchowych jakie byly na tamtych skrzyzowaniach. Moze tam ze wzgledu na potoki ruchu ronda byly dobrze zastosowane. Nie znaczy to jednak ze w Polsce na KAZDYM skrzyzowaniu ronda sa najlepszym rozwiazaniem.

  5. maciej pisze:

    zabrakło informacji ile lat potrwa realizacja tej ambitnej inwestycji.

  6. mck pisze:

    Szkoda że postawiono na światła, a nie na rondo. Światła mogą powodować korki w godzinach szczytu, a poza nimi często niepotrzebnie zmuszają do stania, kiedy z drogi poprzecznej nic nie jedzie. Rondo byłoby pod względem płynności ruchu lepsze – tak się robi w całej Europie. Do tego rondo przyhamowałoby nieco ścigantów, którzy wieczorami jeżdżą tamtędy ponad 100 km/h.

    • Brwinowianin pisze:

      DOKŁADNIE !!!! 🙂
      Niestety nasz Burmistrz Kosiński tego nie rozumie i chyba nigdy już nie zrozumie !?
      Budują jak 50 lat temu . Na zachodzie wszystkie skrzyżowania zamienia się na ronda, zwłasza we Francji , wygląda to kameralnie, łaniej, a ruch odbywa się płynnie !

      Tylko brwinowianie wyciągajcie wreszcie jakieś wnioski. To przecież z incjatywy B.Kosińskiego zawdzięczamy ten bubel budowlany .
      Dlaczego go POpieracie i tzw.”dobro wspólne” ?

    • Paweł pisze:

      No tak, bo ronda się nie korkują. Jasne:)

  7. Mieszkanka Kań pisze:

    Mieszkam niedaleko tego skrzyżowania. Od lat był ogromny problem aby przejść na tych pasach, zarówno na kolejnych przy dawnym sklepie Warus. Kierowcy udają ślepych, nie zatrzymują się kiedy pieszy chce przejść. Moim zdaniem sygnalizacja świetlna była na + ale tylko i wyłącznie z przyciskiem dla pieszych, inaczej utworzą się ogromne korki. Ew. można by było pomyśleć o rondzie.

  8. Urwal pisze:

    Niech ktoś kto decyduje w gminie o kolejności wykonywania nawierzchni dróg próbuje wjechać w ul Tulipanową w Brwinowie, to na pewno urwie zawieszenie.

  9. Utrudnienia pisze:

    Czyli kolejne światła na których będą tworzyć się korki. Brawo!

  10. dsa pisze:

    znowu sygnalizacja świetlna? Może jeszcze zamontujmy w tunelu w brwinowie światła

    a nie, zapomniałem tam są regularnie przy jakimkolwiek remoncie XD

  11. none pisze:

    Jak zwykle p. burmistrz Kosiński zapomina, że Kanie są „trochę” większe. Może by wreszcie spojrzał na mapę i uświadomił sobie, za jakie dokładnie tereny odpowiada? A potem przejechał się po tych terenach? Bo jednak centrum Brwinowa i Facebook to nie wszystko.

  12. Brwinowianin pisze:

    wystarczyło zrobić tylko pasy dla włączających się z Kań, i pas lewoskrętu. Sygnalizacja świetlna tylko przyczyni się do jeszcze większego paraliżu drogi nr.719.
    Ale widzę, że Burmistrz Kosiński wręcz chyba świadomie zabiega o to by nasz region totalnie pogrążyć komunikacyjnie.

    • Xyz pisze:

      A jak wyjechać według tej wizji z Kań w stronę Grodziska? Niby takie proste..

    • TGK pisze:

      Jak tam nie mieszkasz to się nie wypowiadaj lepiej. Piszesz źle. Lewo skręt, sygnalizacja o to zabiegał mieszkańcy.

    • Ochtar pisze:

      Zapraszam do Kań na ul. Kolejową i spróbować przejść przez jezdnię. ŻYCZĘ powodzenia.

    • kp pisze:

      brwinowianin, jak zwykle na warcie.Hi hi ha

    • Donald Pusk pisze:

      albo przynajmniej rondo, myślę że miejsca jest tam dość, ale niestety, rondo to 5 x większy koszt

    • m pisze:

      To spróbuj w godzinach szczytu wyjechać z Piłsudskiego w lewo w 719 do Brwinowa bez sygnalizacji. Odwagi bądź niezwykłej cierpliwości życzę.

    • Niebezpieczne urazy pisze:

      Dokładnie tak. Zaczyna się od spowalniaczy, a kończy na płatnej strefie parkowania. Ciekawe skąd się bierze ten uraz do kierowców?

      • Roch Jastrzębski pisze:

        Uraz do kierowców bierze się z ich głupoty, brawury i nieprzestrzegania przez nich przepisów… o zwykłym braku kultury nie wspomnę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły