Wiadomości
Autor artykułu: AZ | 12 lutego 2024 11:20 |
18Dobra wiadomość dla kierowców. Władze Województwa Mazowieckiego przygotowują się do przebudowy skrzyżowania ulicy Królewskiej (dw 719) z ul. Brwinowską na pograniczu Podkowy Leśnej i Milanówka.
Póki co pierwszy i jednocześnie najważniejszy krok za nami. Chodzi oczywiście o środki na zrealizowanie inwestycji. Na lutowym posiedzeniu Sejmiku Województwa do budżetu wprowadzono zadanie „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 719 na odcinku od km 29+525 do km 29+942 oraz przebudowa drogi powiatowej nr 1523W ul. Brwinowskiej w Milanówku w obrębie wlotu na skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 719” O jakiej kwocie mowa? 4,6 mln na roboty budowlane. Warto zaznaczyć, że dokumentacja projektowa jest już gotowa i wykonała ją… gmina Brwinów. – Gmina Brwinów zainicjowała rozwiązanie problemu na bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu na Turczynku, pomimo, że znajduje się ono na granicy Milanówka i Podkowy Leśnej, tj. 370 mb od naszych granic. Ma jednak dla nas dość duże znaczenie, bowiem zlokalizowane jest na najkrótszej i najprostszej drodze łączącej miasto Brwinów z sołectwem Owczarnia a nadto codziennie korzysta z niego wielu naszych mieszkańców w drodze do/z Milanówka i Grodziska Mazowieckiego – zaznacza Arkadiusz Kosińskie, burmistrz Gminy Brwinów.
Teraz Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich musi ogłosić przetarg, w którym wybierze wykonawcę prac. Projekt przewiduje przebudowę skrzyżowania z wydzieleniem pasów do lewoskrętów na DW 719 (ul. Królewska) w obydwie odnogi ul. Brwinowskiej, wykonanie sygnalizacji świetlnej, zapewnienie przejść dla pieszych przez jezdnie ul. Królewskiej i ul. Brwinowskiej oraz przejazdu dla rowerzystów przez jezdnię ul. Brwinowskiej, doświetlenie przejść, przebudowę kolizji z istniejącymi sieciami oraz odwodnienie drogi.
Do tematu będziemy wracać.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Jendo z ostatnich normalnych skrzyżowań gdzie każdy decyduje sam o włączeniu do ruchu i bez korków oczywiście dla kontroli ruchu i wykazywania się pseudo -karierowiczów.. Kasa, kasa kasa bo to co Nas podnieca to się nazywa kasa. Ustawiony przetarg i kazdy ma wypchaną kieszeń.. Kasa , kasa w ramach parnterstwa publiczno-prywatnego czyli parobek wciąz będzie tyrał na nieroba w garniturze. Czasy się zmieniły, świat podobno też, klimat nawet, ale ludzie coś niekoniecznie. Ostatnia nadzieja już nie w potopie ale meteorycie albo uranie.
W Podkowie nie ma Pań, są tylko działaczki LGBT, BDSM, WOŚP.
Pani …to mi się kojarzy z kimś delikatnym, kto szanuje zdanie MĘŻCZYZNY, nie podważa jego słów w dziedzinach, na których ten zna się lepiej.
Jeszcze w latach 70′ np. w bogatej Szwajcarii kobiety nie miały prawa do głosowania ponieważ kraj konserwatywny obawiał się przypadkowości wyborów.
Smutne, jak ta Pani z Podkowy feministyczne ma podejście do Świata i że czuje się gorsza od mężczyzn podejmując z nimi bezsensowną walkę
Rondo nie jest najlepszym rozwiązaniem dla pieszych, a panowie kierowcy – jak tutaj widać – myślą tylko o czubku własnego nosa. Smutne.
Na tym skrzyżowaniu >90% ruchu, to samochody. Pieszych, widać, owszem, jednak mniej niż rowerzystów na jednym ciągu, który już jest bardzo ładnie zrobiony (ścieżka pieszo-rowerowa). Przejście jest tylko „ciut” problematyczne i to dla samochodów.
W ciągu ostatnich 10 lat, w każdy dzień roboczy, widziałem mniej niż 5 osób na innej orientacji.
Ale dyskusje jak to ma wyglądać są i tak bez zasadne. Która by opcja nie przeważała, obecny „trend” jest taki że wszędzie mają być ścieżki rowerowe i przejścia dla pieszych. Nawet ja nikt nich nie będzie korzystał, to chyba z wytycznych dla projektowania wynika.
Czy ktoś może wie gdzie jest ten „projekt”?
Patrząc że jego liderem jest Brwinów, los Królewskiej raczej przesądzony.
Żydzi z PO -HOŁ, na których zagłosowaliście w ostatnich wyborach nie byli i nigdy nie będą zainteresowani żeby Polakom żyło się lepiej!
MOŻE KIEDYŚ TO ZROZUMIECIE ?!
Przecież za te same pieniądze mogli zbudować rondo, gdzie płynność ruchu i przepustowość byłaby kilkukrotnie większa…a tak, teraz każdy kierunek będzie stać 🙂
Wyprowadzę cię z błędu – rondo nie zwiększa przepustowości, a wręcz przeciwnie. Natomiast pozytywnie wpływa na płynność ruchu. PiS heil!
PUK PUK… KUKRYKU cienki patyku, zrób prawo jazdy najpierw dzieciaku , a potem…
” Dzieci i ryby….”
Wypuścili czy dalej nadajesz z Tworek? PS. Burmistrz Brwinowa też chciał tam ronda.
Brwinowianin, piszac takie glupoty na temat rond tylko udowadniasz jakim ignorantem jestes. Robiac swiatla mozesz zastosowac akomodacje, ze glowny kierunek bedzie mial caly czas zielone, dopoki na poprzecznej ulicy nikt nie czeka. W przypadku ronda KAZDY kto nim jedzie musi zwolnic, a potem przyspieszyc. Ronda sie dobrze sprawdzaja tylko, gdy na wszystkich wlotach jest rownomierne obciazenie, a nie powiesz mi, ze na drodze wojewodzkiej jest taki sam ruch jak na wyjezdzie z Podkowy i Brwinowa.
Dorzućcie do tego pomiar odcinkowy i jazdę poniżej limitu…. Współczuję skazanym na 719. U mnie zamknęli niedawno Komorowską i do S muszę jeździć opłotkami Pruszkowa.
🙁
Tylko po co te światła
Tylko dlaczego nie rondo???
przebudowa skrzyżowania – a wystarczyło tam postawić rondo turbinowe i od razu było by 10x bezpieczniej i taniej
A tak będą światła, następne światła przy galerii, następne przy podkowie i kolejne przy skręcie do nadarzyna. Korek z rańca na godzine stania
a mają podobno jeszcze być przy Kępińskiej na łuku pomiędzy Podkową, a Otrębusami…
Burmistrz Brwinowa też postulował tam rondo, ale podobno nie dało się tego przepchnąć, bo trzeba by było robić wycinkę drzew na kawałku parku krajobrazowego (Turczynek), żeby rondo się tam zmieściło.
W tym miejscu bez problemu mieści się takie rondo jak ostatnio zrobiono w Nadarzynie na drodze 720.
A burmistrz Brwinowa jak chce to rondo potrafi zmieścić. W Kaniach chce zafundować rondo (z wywłaszczeniem natychmiastowym właścicieli na podstawie specustawy) na skrzyżowaniu uliczek Nadarzyńskiej i Leśnej – miejsca o znikomym ruchu.
Jaki tam krajobrazowy?